Tak. Pamiętam, że EW3 jest nominalnie 12st, ale nie ma żadnego problemu, aby zrobić z niego 9st.KamilW pisze:rozumiem, że wyprostowanym, bo fabryczny ma 12 stopni.
Anglik 9st
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
-
- Posty: 488
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
- Kontakt:
Re: Anglik 9st
Ostatnio zmieniony 28 sty 2011, 22:17 przez ArJu, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Anglik 9st
Rozumiem, że wyprostowanym, bo fabryczny ma 12 stopni.Co do kąta, to nie próbowałem nawet robić czegoś o mniejszym kącie. Mój rozjazd z założenia ma współpracować z fabrycznym rozjazdem Tilliga EW3.
Jeśli chodzi o wersję finalną to najlepsza chyba będzie opcja B (najładniejsza).
Ostatnio zmieniony 28 sty 2011, 22:16 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 488
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
- Kontakt:
Re: Anglik 9st
Dzięki za dobre słowo.KamilW pisze:Najpierw pochwalę bo mimo tego, że to tylko prototyp to wygląda naprawdę bardzo dobrze.
Mam kilka pytań, jeśli można.
1. Jak planujesz wykonać wersję finalną, chodzi mi o to, że w chwili obecnej nie masz pod rozjazdem podkładów tylko jedną dużą płytkę?
2. Użyłeś szyn Tilliga?
Od jakiegoś czasu sam przymierzam się do wykonania analogicznego rozjazdu tylko o kącie 6,4 stopnia. O ile w przypadku rozjazdów zwyczajnych o takim kącie nie było problemów z miejscem pomiędzy szynami to w krzyżowym już jest taki problem. Jak na razie rozważam użycie szyn 1,8 mm lub nawet 1,4 mm (stąd pytanie o szyny).
Będę śledził z zaciekawieniem temat.
ad. 1. Na wersję finalną mam dwa pomysły:
a) całość z laminatu, ale tym razem frezowanego, aby wyglądało to na podkłady
b) większa część podkładów z listewek lub deseczki stosownie wyciętej (np. laserem) oraz kilka podkładów z laminatu trzymających całość.
Nie przewiduję na razie wykonywania odlewów.
ad. 2. Robiłem z szyn Tilliga. Zdaję sobie sprawę, że są one mocno przeskalowane, ale zależy mi głównie na dobrym działaniu a dopiero w drugiej kolejności na wyglądzie.
Co do kąta, to nie próbowałem nawet robić czegoś o mniejszym kącie. Mój rozjazd z założenia ma współpracować z fabrycznym rozjazdem Tilliga EW3.
- KamilW
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Anglik 9st
Najpierw pochwalę bo mimo tego, że to tylko prototyp to wygląda naprawdę bardzo dobrze.
Mam kilka pytań, jeśli można.
1. Jak planujesz wykonać wersję finalną, chodzi mi o to, że w chwili obecnej nie masz pod rozjazdem podkładów tylko jedną dużą płytkę?
2. Użyłeś szyn Tilliga?
Od jakiegoś czasu sam przymierzam się do wykonania analogicznego rozjazdu tylko o kącie 6,4 stopnia. O ile w przypadku rozjazdów zwyczajnych o takim kącie nie było problemów z miejscem pomiędzy szynami to w krzyżowym już jest taki problem. Jak na razie rozważam użycie szyn 1,8 mm lub nawet 1,4 mm (stąd pytanie o szyny).
Będę śledził z zaciekawieniem temat.
Mam kilka pytań, jeśli można.
1. Jak planujesz wykonać wersję finalną, chodzi mi o to, że w chwili obecnej nie masz pod rozjazdem podkładów tylko jedną dużą płytkę?
2. Użyłeś szyn Tilliga?
Od jakiegoś czasu sam przymierzam się do wykonania analogicznego rozjazdu tylko o kącie 6,4 stopnia. O ile w przypadku rozjazdów zwyczajnych o takim kącie nie było problemów z miejscem pomiędzy szynami to w krzyżowym już jest taki problem. Jak na razie rozważam użycie szyn 1,8 mm lub nawet 1,4 mm (stąd pytanie o szyny).
Będę śledził z zaciekawieniem temat.
-
- Posty: 488
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
- Kontakt:
Anglik 9st
Od jakiegoś czasu pracuję nad prototypem anglika 9st. Udało mi się w końcu doprowadzić go do przejezdności. Na fotkach poniżej wygląd aktualny (trochę poprawiony od ostatniego spotkania w Radomiu). Załączam też filmik, na którym widać, jak tabor po tym jeździ. Wbrew pozorom obecna na filmie Ty4 (Roco BR44) nie zachowywała się najlepiej. Dotychczas testowałem z T334, Gagarem Tilliga oraz wspomnianą Ty4, która okazała się najbardziej wymagającym ciągnikiem, ale przy okazji wymusiła stosowne korekty. Podsumowując, uważam, że realne jest zrobienie takowego rozjazdu. Przede mną jeszcze sporo testów, ale powoli przymierzam się do wykonania wersji finalnej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość