2008 PAŹDZIERNIK

czyli z prasy, radia, tv i netu poukładane tematycznie

Moderatorzy: eg_ptmkż, mod-Kolej w skali 1:1

eg_ptmkż
Posty: 1680
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Kolejowy savoir vivre za 2,2 mln zł

Post autor: eg_ptmkż »

Pracownicy kolei uczestniczą w szkoleniach z podstaw właściwego zachowania wobec pasażerów. Lekcje zafundowały im dyrekcje PKP Przewozów Regionalnych, PKP Intercity i Szybkiej Kolei Miejskiej z Trójmiasta. Ich koszt wyniósł bagatela 2,2 mln zł, ale efekty są już widoczne.

Śląski Zakład Przewozów Regionalnych PKP odesłał pasażerce łapówkę, którą wziął od niej konduktor za wypisanie biletu. Mieszkanka Będzina przeżyła spory szok, bo na zwrot tej sumy już nie liczyła.

Kobieta kilka miesięcy temu jechała pociągiem trasą Bielsko-Biała - Częstochowa. Wsiadała w Będzinie, gdzie nie było kasy. Musiała kupić bilet w pociągu.

- Konduktor zachowywał się tak, jakby te dziesięć złotych należało mu się za fatygę. Powiedział tylko, że nie ma reszty i poszedł. Kiedy go odnalazłam, był nieuprzejmy. Burczał, że nie ma czasu wydawać drobnych. W Częstochowie, gdzie pociąg kończył bieg, tak gdzieś zniknął, że nawet dyżurny ruchu go nie mógł znaleźć - opowiada pasażerka. Nie dała za wygraną i napisała zażalenie. Na odpowiedź czekała kilka miesięcy.

- Bardzo się cieszę z reakcji. Myślałam że kolej nigdy nie przyzna się do łapownictwa, ale myliłam się. To ogromna poprawa - przyznaje będzinianka.

Czy rzeczywiście kolej oddaje konduktorskie długi? - To prawda, przesłaliśmy pieniądze. Po zbadaniu sprawy konduktor, o którym mowa w skardze, oddał całą żądaną kwotę. Twierdził, że nie ma czasu na konfrontacje. Wobec tego uznaliśmy, że problem został pomyślnie rozwiązany - wyjaśnia Barbara Szczerek ze Śląskich Zakładów Przewozów Regionalnych.

Rzecznik PKP Przewozów Regionalnych uważa, że zwrot łapówki to wynik tzw. szkoleń miękkich, jakie przeszli prawie wszyscy pracownicy kolei. To największa i najbardziej kosztowna akcja w historii polskiej kolei. Konduktorzy, kasjerzy uczyli się zasad savoir-vivru, dobrych manier, uprzejmości i zrozumienia dla pasażerów. Poznawali też podstawy psychologii, odgrywając różne scenki pod okiem trenerów i analizując konkretne przypadki.

- Nadal pracuje u nas 40 trenerów personalnych, którzy szkolą pracowników drużyn konduktorskich, jak postępować, żeby nie odbiegać od standardów europejskich. Takie zachowania, jak branie łapówek, są wykluczone - mówi Paweł Ney, rzecznik PKP Przewozy Regionalne.

Już widać, że skarg na konduktorów jest mniej. - O ile w pierwszym półroczu 2006 r. wpłynęło do nas 191 skarg dotyczących jakości i kultury obsługi, w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku ta liczba spadła już do 49. W obecnym roku ponad 1200 pracowników PKP Przewozy Regionalne, którzy mają bezpośredni kontakt z pasażerami, przeszło miękkie szkolenia - podkreśla Paweł Ney.

Z dodatkowym dochodem konduktorom trudno się jednak rozstać. Stowarzyszenie Agencji Reklamowych w uzasadnieniu akcji "Nie daję, nie biorę łapówek" jako najbardziej znane przykłady tych zachowań podaje właśnie konduktorów, którzy wypisują bilety w pociągach.

źródło: Grażyna Kuźnik, Dziennik Zachodni, 28 października 2008
eg_ptmkż
Posty: 1680
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Warszawa: Odolany nową dzielnicą mieszkaniową?

Post autor: eg_ptmkż »

Już dwa lata temu kolejarze zapowiadali, że na swoich terenach na Woli zbudują osiedla mieszkaniowe. Dziś są w tym samym punkcie, co dwa lata temu.

W przygotowaniach do zabudowy tego rejonu prześcignął ich nie tylko profesjonalny deweloper, ale nawet producent maszyn, który debiutuje na rynku deweloperskim. Na zabudowę czeka ok. 35 hektarów między ulicami: Jana Kazimierza, Ordona i Gniewkowską. Najmniejszą, hektarową działkę u zbiegu Wschowskiej i Ordona ma NeoCity, polska spółka-córka izraelskiego holdingu budującego biura i mieszkania m.in. we Francji i Rumunii. Spółka kupiła działkę na początku 2007 r. Zatrudniła architektów z pracowni Mierzejewski Kasprzycki, Czaplicki, którzy narysowali im kompleks pięciu budynków o wysokości od sześciu do jedenastu pięter ustawionych w kształcie litery U. Zmieści się w nich ok. 300 mieszkań. Na początku tego roku firma dostała warunki zabudowy, teraz czeka na pozwolenie na budowę.

Większą, liczącą ok. dziewięciu hektarów działkę ma Bumar Waryński. To długi, wąski pas ziemi pomiędzy ul. Jana Kazimierza a planowaną ul. Prądzyńskiego-bis. Firma produkująca dotąd maszyny zaledwie w ubiegłym roku postanowiła rozszerzyć swoją działalność o branżę deweloperską. Rozplanowanie budynków powierzyła pracowni SAMI Architekci.

- Planujemy budowę osiedla rozłożoną na cztery etapy. Budynki będą mieć funkcje usługowe w parterach - informuje dyrektor biura zarządu Bumaru Grażyna Danielewicz. Architekci zaprojektowali dość gęsto zabudowane osiedle domów o wysokości od pięciu do dziewięciu pięter z jedną 14-piętrową wieżą u zbiegu Prądzyńskiego-bis i planowanego przedłużenia ul. Gizów. Zaplanowali też szkołę i przedszkole. - Na chwilę obecną dysponujemy decyzją o warunkach zabudowy dla terenu zajmującego dwa hektary - podaje Grażyna Danielewicz. W budynkach, które powstaną na tym obszarze, zmieści się ok. 400 mieszkań.

Największą, 24-hektarową działkę mają Polskie Koleje Państwowe. Kolejarze wystartowali najwcześniej. Już w maju 2006 r. podpisali list intencyjny z firmą PKO Inwestycje, deweloperską spółką-córką banku PKO, która na Polach Wilanowskich buduje osiedle Nowy Wilanów. Po ponad dwóch latach inwestycja PKP jest nadal w powijakach.

- Wciąż nie doszło do założenia przez nasze firmy spółki celowej - informuje Mirosław Grzyb z PKO Inwestycje.

Michał Wrzosek, rzecznik PKP, przyznaje, że kolejarze nie wybrali jeszcze nawet architekta, który opracuje wstępny projekt osiedla potrzebny, by złożyć wniosek o warunki zabudowy. Dopiero kilka dni temu otworzono oferty w postępowaniu, które ma doprowadzić do wyboru projektanta. - Do końca roku wybierzemy którąś z trzech pracowni: APA Kuryłowicz & Associates, Biuro Planowania Rozwoju Warszawy oraz SAMI Architekci - mówi rzecznik. - Projektanci będą mieć czas na złożenie wniosku o warunki zabudowy do połowy 2009 r.

2006 r. był szczytem boomu mieszkaniowego w stolicy. Dobra passa trwała jeszcze w 2007 r., w tym roku popyt na mieszkania spadł, a deweloperzy muszą obniżać ceny. - Pogarszająca się sytuacja na rynku nieruchomości ma wpływ na termin rozpoczęcia realizacji inwestycji, ale nie na proces przygotowywania samej dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia budowy. Daje to gwarancję, że realizacja inwestycji rozpocznie się w momencie korzystniejszym na rynku nieruchomości niż obecnie, a projekt będzie mieć szansę na sukces - przekonuje rzecznik Wrzosek.

źródło: Michał Wojtczuk, Gazeta Wyborcza, 29 października 2008
eg_ptmkż
Posty: 1680
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Przedział dla malucha

Post autor: eg_ptmkż »

Po raz pierwszy PKP Intercity proponuje pasażerom z małymi dziećmi przejazd pociągiem w przedziale przystosowanym do potrzeb najmłodszych. W ekspresie Tatry rozpocznie kursowanie wagon z przedziałem dedykowanym dla rodziców z małymi dziećmi.

Rodzice znajdą tam rozkładany przewijak, miejsce na wózek, cztery siedzenia z pasami bezpieczeństwa i stoliczek do karmienia malucha. Również wystrój wnętrza będzie bardziej kolorowy i przyjazny. Docelowo do potrzeb najmłodszych podróżników przystosowanych zostanie dziesięć wagonów, które kursować będą w pociągach: Ex Słowacki (Poznań - Warszawa, 2 wagony), Ex Tatry (Warszawa - Kraków - Zakopane), Ex Beskidy (Warszawa - Katowice - Bielsko-Biała), Ex Słupia (Warszawa - Gdynia - Kołobrzeg), Ex Lubuszanin (Warszawa - Poznań - Zielona Góra), Ex Mewa (Poznań - Szczecin - Świnoujście, 2 wagony).
Obrazek

* Fot. Rynek Kolejowy.
(źródło: PKP Intercity/Rynek Kolejowy, 30 października 2008
Ostatnio zmieniony 01 lis 2008, 10:54 przez eg_ptmkż, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2189
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: SKM Warszawa: Zmiana barw i umowa z miastem

Post autor: oelka »

ernie_gdynia pisze:Barwy firmy ulegną zmianie. (...) Nowe malowanie składów SKM Warszawa - ujednolicone z barwami tramwajów i autobusów warszawskich
Dokładniej można to zobaczyć tu: http://przegubowiec.com/galeria/display ... at=0&pos=0

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 29 paź 2008, 23:29 przez oelka, łącznie zmieniany 2 razy.
eg_ptmkż
Posty: 1680
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Problemy na Młocinach

Post autor: eg_ptmkż »

Aż 300 aut zaparkowało pierwszego dnia na parkingu przesiadkowym przy nowej stacji metra Młociny. Niestety, komunikacja wokół nieco szwankowała. Autobusy się spóźniały, a zwrotnice tramwajowe trzeba było przestawiać wajchą.

Po sobotnim otwarciu stacji Młociny wczoraj przyszła pora na uruchomienie ogromnego węzła przesiadkowego. Dużą popularnością od razu cieszył się zwłaszcza czterokondygnacyjny garaż "parkuj i jedź". Pierwsi kierowcy zaparkowali tam swoje auta przed godz. 6 rano. Po czterech godzinach stało już blisko 300 samochodów. A to oznacza, że zajęto niemal jedną trzecią wszystkich miejsc.

- Chciałem przetestować parking i sprawdzić, czy przesiadając się do metra, dojadę szybciej do pracy - stwierdził Robert Synowiec z Truskawia pod Puszczą Kampinoską. Niewykluczone jednak, że część parkujących to byli pracownicy pobliskiej huty lub ZUS-u. Niezainteresowanych przesiadką do metra mają odstraszać wyrywkowe kontrole biletów. Żeby zaparkować w garażu, trzeba mieć ważną kartę miejską albo bilet dobowy, trzydniowy lub tygodniowy.

Od wczoraj działają też duże pętle - autobusowa i tramwajowa. Na tej ostatniej szwankowały zwrotnice. Pasażerów zdumiał widok motorniczych, którzy musieli wajchą przestawiać rozjazdy. - Zwrotnice są automatyczne. Być może jednak doszło do jakiejś usterki. Zostanie ona szybko usunięta - obiecał prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.

Pasażerowie narzekali też na autobusy odjeżdżające znad stacji Młociny. Wczoraj mocno się spóźniały. Nasz czytelnik pan Jacek z Ursynowa postanowił przesiąść się tam do linii 106, by dotrzeć na Chomiczówkę. "Czekałem 45 minut. Co ciekawe, w tym czasie powinny przyjechać trzy autobusy. Podróż do pracy zamiast 50 minut zajęła mi półtorej godziny" - skarżył się w liście do "Gazety".

Bez większych problemów do Młocin dojeżdżały za to pociągi metra. Wczoraj we wszystkich składach było już słychać zapowiedzi stacji. W weekend w wielu pociągach jeszcze ich brakowało. Brakowało jednak informacji o czasach dojazdu do nowych przystanków metra, a te są przydatne zwłaszcza dla tych, którzy kasują bilety czasowe. Braki mają być uzupełnione w ciągu kilku dni.

W metrze spodziewają się za to bicia kolejnych rekordów frekwencji. Ostatni padł w piątek, jeszcze przed otwarciem trzech ostatni stacji. Tego dnia metrem pojechało 470 tys. osób. Tłumy jeździły też w sobotę, gdy otwierano nowe przystanki. W ciągu godziny metro przewoziło 20 tys. osób.

W Metrze zdają sobie sprawę, że przy wzrastającej popularności kolejki trzeba będzie zwiększyć częstotliwość kursów. Miało temu służyć podwyższenie prędkości pociągów z 60 do 80 km na godz. Wciąż nie wiadomo jednak, kiedy do tego dojdzie, bo już od roku Metro czeka, aż Urząd Transportu Kolejowego wyda zgodę na przyspieszenie. Ma się to wiązać m.in. z wprowadzeniem innego systemu sterowania ruchem i UTK sprawdza, czy to będzie bezpieczne. - Przesłaliśmy im dodatkowe badania i czekamy na odpowiedź - mówi prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk.

Częstotliwość ma się jeszcze zwiększyć po wprowadzeniu do ruchu dodatkowych pięciu pociągów, które Metro kupiło w Sankt Petersburgu. Pierwszy z pięciu składów od wielu tygodniu jest już na testach w stolicy, ale wciąż nie wiadomo, kiedy wyjedzie na tory. Jak mówią maszyniści, którzy nim jeździli, w trakcie prób wykryto kilka usterek. Zostały już jednak ponoć usunięte. Skład musi jeszcze otrzymać wszelkie pozwolenia, a na to możemy poczekać nawet trzy miesiące.

źródło: Krzysztof Śmietana, Gazeta Wyborcza Stołeczna, 27 października 2008
eg_ptmkż
Posty: 1680
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Jakie szanse na szynobus?

Post autor: eg_ptmkż »

W minionym tygodniu włodarze Białych Błot, Szubina i Kcyni radzili o wznowieniu kursów kolejowych z Gołańczy przez Kcynię i Szubin do Bydgoszczy. Kolejne spotkanie odbyć się ma na początku listopada. Czy mieszkańcy tych gmin doczekają się szynobusu? - Jesteśmy optymistami - mówią władze Kcyni.

Najbardziej zainteresowani przywróceniem połączeń kolejowych na swoim terenie wydają się być włodarze gminy Kcynia.

Kłopoty z dojazdem

I nic dziwnego. Komunikacja autobusowa jest w mieście niewystarczająca, a tak popularne w innych miejscowościach busy kursują tu sporadycznie, i to tylko do Szubina. Mieszkańcy mają duże problemy z podjęciem pracy np. w Bydgoszczy.

W miniony piątek władze Kcyni podpisały umowę z Instytutem Rozwoju i Promocji Kolei w Warszawie. Na zlecenie samorządu wykona on szereg badań dotyczących rewitalizacji połączenia.

Ustalą, czy warto

Przeprowadzone zostaną m.in. konsultacje społeczne. Instytut ma ustalić ile osób z połączenia będzie korzystać, jakie godziny kursowania szynobusu byłyby najdogodniejsze, jakie grupy mieszkańców zamierzają korzystać z połączeń kolejowych i w jakim celu?

Opracowanie gotowe ma być już pod koniec listopada. Gmina przeznaczyła na to 15,5 tys. zł. W tym tygodniu przedstawiciele instytutu spodziewani są w Kcyni. Ponoć już ze wstępnych badań - które wykonano - wynika, że przywrócenie połączeń kolejowych ma sens.

W Kcyni rozważano dwie trasy pociągu: z Gołańczy przez Kcynię - Szubin, Białe Błota do Bydgoszczy i połączenie przez Kcynię - Nakło do Bydgoszczy.

Białe Błota i Szubin są "za”

Rozmowy z udziałem władz Szubina i Białych Błot, do których doszło w minionym tygodniu, wykazały, że obie te gminy zainteresowane są, by szynobus kursował jednak przez Szubin, a nie przez Nakło. Na początku listopada mają się odbyć kolejne rozmowy w tej sprawie, w których udział wezmą także przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego.

Tymczasem już we wrześniu padły ze strony przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego zapewnienia, że samorząd województwa na przywrócenie połączeń kolejowych w rejonie Kcyni, zamierza przeznaczyć w przyszłym roku 2,5 mln zł. To dobrze rokuje tej inwestycji.

źródło: Gazeta Pomorska, 27 października 2008
eg_ptmkż
Posty: 1680
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

W listopadzie porozumienie ws. usamorządowienia PKP PR

Post autor: eg_ptmkż »

Porozumienie pomiędzy rządem i samorządami wojewódzkimi w sprawie usamorządowienia spółki PKP Przewozy Regionalne powinno zostać zawarte 10-11 listopada podczas Walnego Zgromadzenia Związku Województw RP w Szczecinie - ustalił w piątek obradujący w Krakowie Konwent Marszałków RP.

Konwent przyjął stanowisko w sprawie przekazania samorządom spółki PKP Przewozy Regionalne, w którym zawarł trzy podstawowe postulaty do spełnienia przez stronę rządową. Jak zaznaczył podsekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury Juliusz Engelhardt, postulaty województw są zbliżone do propozycji rządowych, a gabinet Donalda Tuska jest gotowy do dalszych uściśleń.

- Myślę, że stoimy w przededniu konsensusu (...). Rząd na dzisiaj w pełni podtrzymuje swoje propozycje, ale jest gotowy zrobić krok do przodu i zmodyfikować swoje stanowisko wychodząc na przeciw postulatów marszałków - zaznaczył wiceminister.

źródło: PAP
eg_ptmkż
Posty: 1680
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

ICE-T czasowo wycofane

Post autor: eg_ptmkż »

Niemiecka kolej poinformowała w piątek, że czasowo wycofuje z użycia prawie całą flotę superszybkich pociągów ICE-T.

Powodem są względy bezpieczeństwa; na osi jednego ze składów znaleziono pęknięcie. Od soboty rozpoczęła się kontrola prawie wszystkich 70 pociągów. Koncern ostrzega, że należy się spodziewać utrudnień w komunikacji. Nie wiadomo, jak długo potrwają kontrole.

źródło: PAP, 24 października 2008
eg_ptmkż
Posty: 1680
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Budowa I linii metra zakończona

Post autor: eg_ptmkż »

„Uwaga, Słodowiec nie jest już ostatnią stacją metra warszawskiego w kierunku Młociny. Zakończyliśmy budowę I linii metra. Zapraszam wszystkich warszawiaków do trzech nowo otwartych stacji.” – taki komunikat przywitał wszystkich tych, którzy przybyli 25 października na uroczyste zakończenie budowy I linii metra warszawskiego. Przeczytała go prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Na terenie węzła komunikacyjnego Młociny przy muzyce bawiły się setki mieszkańców Warszawy. Miasto zorganizowało występy polskich i zagranicznych artystów, m. in. DJ Maceo Wyro, Jerzego Połomskiego, Staśka Wielanka, Kapeli Warszawskiej oraz Czerwonych Gitar. Aktorzy Teatru Muzycznego "Roma" pokazali fragmenty musicalu „Upiór w operze" Andrew Lloyda Webbera w reżyserii Wojciecha Kępczyńskiego. Gwiazdą imprezy była brytyjska wokalistka Alice Russell. Budowa I linii podziemnej kolejki trwała 25 lat. Ostatnie trzy stacje zbudowano jednak w europejskim tempie – nieco ponad dwóch lat. Obecnie Metro Warszawskie to tunel o długości ok. 23 kilometrów, 21 stacji pasażerskich i dwie stacje techniczno-postojowe. Całość trasy skład przebywa w 38 minut. Jak dotąd z usług kolejki korzystało 450 tys. pasażerów dziennie. Po otwarciu ostatnich stacji liczba ta może wzrosnąć do pół miliona osób.

źródło: Rynek Kolejowy, 27 października 2008
eg_ptmkż
Posty: 1680
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Rośnie sprzedaż PKP Intercity

Post autor: eg_ptmkż »

PKP Intercity, kolejowy przewoźnik obsługujący pociągi osobowe, po ośmiu miesiącach tego roku osiągnął 775,6 mln zł przychodów, czyli o 8,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2007 roku.

Zarząd nie podaje wysokości zysków. - Głównym powodem poprawy przychodów był wzrost liczby przewiezionych osób i poprawa efektywności wykorzystania taboru. W ciągu ośmiu miesięcy z naszych usług skorzystało ponad 7,8 mln osób - mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP Intercity. W analogicznym okresie 2007 roku pasażerów było o 0,2 mln mniej.

Przewoźnik pracuje obecnie nad wyodrębnieniem trzech segmentów działalności. W najniższej klasie, roboczo nazwanej economy będą prawdopodobnie jeździły pociągi kategorii Tanie Linie Kolejowe i pospieszne, które spółka powinna wkrótce przejąć od PKP Przewozy Regionalne. Przewoźnik planuje skierować ofertę głównie do tych podróżnych, którzy o wyborze środka lokomocji decydują na podstawie ceny biletu. Do klasy medium powinny zostać skierowane pociągi Intercity oraz ekspresy. - Dla najbardziej wymagających klientów, stawiających na jakość i wygodę, zamierzamy stworzyć segment premium. W jego ramach będą jeździć nowoczesne i szybkie składy zespolone, m.in. te, na które odbywa się dziś przetarg - twierdzi Warsewicz. Chodzi o 20 pociągów pasażerskich wyposażonych we własny napęd i stały zestaw wagonów, które mają rozwijać prędkość powyżej 200 km/h. Koszt ich zakupu szacowany jest na 1,3-1,5 mld zł. Zarząd chce, aby składy pojawiły się na torach do kwietnia 2012 r.

PKP Intercity największy wzrost odnotowuje w przewozach osób na rynku krajowym. Dlatego też coraz większy nacisk kładzie na poprawę jakości oferowanych usług w Polsce. W tym celu otwiera nowe centra obsługi klienta. Spółka ma już dwa w Warszawie i po jednym w Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu i Gdańsku. W tym roku jeszcze otworzy kilka kolejnych, m.in. dwa w Krakowie. - Docelowo chcemy, aby powstały w każdym dużym mieście, do którego dojeżdżają nasze pociągi - mówi Warsewicz.

źródło: Parkiet, 27 października 2008
eg_ptmkż
Posty: 1680
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

SKM Warszawa: Zmiana barw i umowa z miastem

Post autor: eg_ptmkż »

Szybka Kolej Miejska w Warszawie podpisała wieloletnią umowę na zakup usług z miastem stołecznym Warszawa. Kontrakt wart jest 2,6 mld zł i obowiązywać będzie w latach 2010-2024.

Umowa zapewnia spółce stabilizację finansową i daje szansę na wieloletni rozwój, jednocześnie stawiając wymagania dotyczące jakości pełnionych usług - konieczny jest nowoczesny, dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych tabor i punktualne kursowanie. SKM rozpisze przetarg na 13 składów, które w przyszłości będą wozić pasażerów na lotnisko na Okęciu, jak również na Stadion Narodowy i do planowanego centrum handlowego na Białołęce. - Niezależnie od tego będzie także przetarg na 4 składy, które trafią na linię z Pruszkowa do Sulejówka - powiedział dziś, tuż przed podpisaniem umowy Leszek Ruta, prezes stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego.

Barwy firmy ulegną zmianie. - Chodzi o podkreślenie związku z Warszawą - mówi szef ZTM.
[center]Obrazek[/center]
Nowe malowanie składów SKM Warszawa - ujednolicone z barwami tramwajów i autobusów warszawskich (fot. Rynek Kolejowy).

źródło: Rynek Kolejowy, 27 października 2008
Ostatnio zmieniony 29 paź 2008, 19:48 przez eg_ptmkż, łącznie zmieniany 1 raz.
eg_ptmkż
Posty: 1680
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Trzy lata działalności przewozowej SKM

Post autor: eg_ptmkż »

W dniu 3 października 2008 minął trzeci rok działalności przewozowej SKM. Spółka jest właścicielem 8 trójwagonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 14WE. Aktualnie spółka wypożycza 4 trójwagonowe elektryczne zespoły trakcyjne typu EN57. W ciągu trzeciego roku pociągi spółki przewiozły 8 629 000 pasażerów a praca przewozowa spółki wyniosła 3 436 552 wozokilometrów (wagonokilometrów). Obecnie spółka uruchamia 81 pociągów w dni robocze i 75 pociągów w soboty, niedziele i święta.

Źródło: www.skm.warszawa.pl
Awatar użytkownika
Krasiu-Michałek
Posty: 118
Rejestracja: 18 lut 2007, 14:00
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Dzieci obrzuciły pociąg kamieniami, raniąc maszynistę

Post autor: Krasiu-Michałek »

29.10.Gdańsk (PAP) – Dwaj chłopcy obrzucili kamieniami z wiaduktu
w miejscowości Pogorzelice koło Lęborka (woj. pomorskie) pociąg
Intercity relacji Warszawa – Kołobrzeg, raniąc maszynistę.

Jak poinformował w środę rzecznik prasowy pomorskiej policji Jan
Kościuk, do zdarzenia doszło we wtorek wieczorem. Dwa z kamieni
rzuconych z wiaduktu rozbiły szybę lokomotywy. Odłamki szkła
wpadły do kabiny maszynistów, raniąc jednego z nich.

„Mężczyzna został przewieziony do szpitala, gdzie udzielono mu
pomocy medycznej. Po opatrzeniu został zwolniony i pociąg mógł
kontynuować podróż. Podczas jego pobytu w szpitalu trasa kolejowa
do Słupska była zablokowana” – powiedział Kościuk.

Tuż po zatrzymaniu się pociągu sprawcy uciekli. Lęborskim
policjantom udało się szybko ustalić ich personalia. Chuliganami
okazali się dwaj chłopcy w wieku 11 i 16 lat z gminy Nowa Wieś.
Policja przekaże sprawę do sądu rodzinnego, który zadecyduje o
losie nieletnich. (PAP)
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Reaktywacja Bydgoszcz-Kcynia-Gołańcz?

Post autor: Ołgierd »

Wiadomość ze strony www.pomorska.pl

NAKŁO
27 października 2008 - 0:05
Jakie szanse na szynobus?

W minionym tygodniu włodarze Białych Błot, Szubina i Kcyni radzili o wznowieniu kursów kolejowych z Gołańczy przez Kcynię i Szubin do Bydgoszczy. Kolejne spotkanie odbyć się ma na początku listopada. Czy mieszkańcy tych gmin doczekają się szynobusu? - Jesteśmy optymistami - mówią władze Kcyni.


Najbardziej zainteresowani przywróceniem połączeń kolejowych na swoim terenie wydają się być włodarze gminy Kcynia.

Kłopoty z dojazdem

I nic dziwnego. Komunikacja autobusowa jest w mieście niewystarczająca, a tak popularne w innych miejscowościach busy kursują tu sporadycznie, i to tylko do Szubina. Mieszkańcy mają duże problemy z podjęciem pracy np. w Bydgoszczy.

W miniony piątek władze Kcyni podpisały umowę z Instytutem Rozwoju i Promocji Kolei w Warszawie. Na zlecenie samorządu wykona on szereg badań dotyczących rewitalizacji połączenia.

Ustalą, czy warto

Przeprowadzone zostaną m.in. konsultacje społeczne. Instytut ma ustalić ile osób z połączenia będzie korzystać, jakie godziny kursowania szynobusu byłyby najdogodniejsze, jakie grupy mieszkańców zamierzają korzystać z połączeń kolejowych i w jakim celu?

Opracowanie gotowe ma być już pod koniec listopada. Gmina przeznaczyła na to 15,5 tys. zł. W tym tygodniu przedstawiciele instytutu spodziewani są w Kcyni. Ponoć już ze wstępnych badań - które wykonano - wynika, że przywrócenie połączeń kolejowych ma sens.

W Kcyni rozważano dwie trasy pociągu: z Gołańczy przez Kcynię - Szubin, Białe Błota do Bydgoszczy i połączenie przez Kcynię - Nakło do Bydgoszczy.

Białe Błota i Szubin są "za”

Rozmowy z udziałem władz Szubina i Białych Błot, do których doszło w minionym tygodniu, wykazały, że obie te gminy zainteresowane są, by szynobus kursował jednak przez Szubin, a nie przez Nakło. Na początku listopada mają się odbyć kolejne rozmowy w tej sprawie, w których udział wezmą także przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego.

Tymczasem już we wrześniu padły ze strony przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego zapewnienia, że samorząd województwa na przywrócenie połączeń kolejowych w rejonie Kcyni, zamierza przeznaczyć w przyszłym roku 2,5 mln zł. To dobrze rokuje tej inwestycji.

"Gazeta Pomorska", 27.10.2008
eg_ptmkż
Posty: 1680
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Pociagi jak mieszkania

Post autor: eg_ptmkż »

Przekazywanie gminom zdewastowanych i zadłużonych mieszkań zakładowych PKP wbrew woli samorządu jest niezgodne z konstytucją - orzekł Trybunał Konstytucyjny. Ten wyrok ma ogromne znaczenie dla przejmowania kolei regionalnych przez samorządy województw.

Sprawa przejmowania mieszkań kolejno przez gminy trafiła do TK, bo Gryfino i Świdnik nie zgodziły się na to, by PKP oddały jej swoje lokale. Powodem odmowy był kiepski stan techniczny mieszkań i zadłużenie lokatorów. Ustawa o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP nałożyła na gminy obowiązek przejmowania na własność mieszkań na wniosek PKP. Sędziowie Trybunału Konstytucyjnego uznali, że narzucenie gminom obowiązku przejmowania nieruchomości z obciążeniami narusza konstytucję i zasady obrotu cywilnoprawnego.

Orzeczenie ma znaczenie nie tylko dla lokatorów mieszkań kolejowych (teraz gminy będą mogły odmawiać przejęcia zdewastowanych i zadłużonych lokali); to poważny argument w dyskusji o przejmowaniu kolei regionalnych przez samorządy. Kilka miesięcy temu Sejm zdecydował, że spółka PKP Przewozy Regionalne trafi do 16 marszałków województw. Do tej pory samorządy jednak nie uzgodniły z ministrem infrastruktury wszystkich warunków przejęcia spółki. Marszałkowie domagają się od ministra m.in. pokrycia straty bilansowej spółki (blisko 1,2 mld zł), zagwarantowania źródeł finansowania modernizacji i zakupu taboru (7,5 mld zł) oraz wstrzymania prac zmierzających do przejęcia pociągów pospiesznych przez spółkę PKP Intercity. Niektórzy marszałkowie zastanawiali się, czy mogą nie zgodzić się na przejęcie Przewozów Regionalnych, ale do tej pory przeważał pogląd, że ustawowy nakaz nie daje im wyboru. Wyrok TK zmienia sytuację, bo narzucenie obowiązku przejęcie zadłużonych mieszkań kolejowych niczym się nie różni od nakazu przejęcia kolei regionalnych bez gwarancji finansowych.

Sprawa rozstrzygnie się w tym tygodniu w Małopolsce. W Krakowie będzie obradował Konwent Marszałków RP, który rozważy przejęcie kolei regionalnych.

źródło: Dziennik Polski, 22 października 2008
Zablokowany

Wróć do „Media o kolei”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość