BR 01, Tillig, nowa, od 2009
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 maja 2006, 07:48
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
Tak, w ten sposób zdejmiesz całą obudowę tendraMariuszLodzer pisze:...czy obudowę tendra (burty) zdejmuje się tak jak w starszych BR 01 (podważając 4 zatrzaski od spodu i ciągnąc ku górze)?
Ostatnio zmieniony 01 maja 2013, 14:18 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 maja 2006, 07:48
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
...jeszcze jedna kwestia: zamierzam wstawić do loki elementy do samodzienego montażu; zatem: czy obudowę tendra (burty) zdejmuje się tak jak w starszych BR 01 (podważając 4 zatrzaski od spodu i ciągnąc ku górze)? I czy jak jest to właściwy zabieg, to czy daje to dostep do rozłacznia loki z tenderm (też w celu urealnienia czoła loki - łatwiejsze manewrowanie pojedynczym pojazdem, niz zestawem z tendrem); hej!
Mariusz Kotyński
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
Witam
Polecam katalog "TT-Neuheiten 2010, str. 17"
Polecam katalog "TT-Neuheiten 2010, str. 17"
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
Naprawdę? W których?ArturSchŁ pisze:PS: mnie cały czas w nowych konstrukcjach Tilliga brakuje dymu i dźwięku (choć dźwięk już jest w zapowiedziach)
Gdy to pisałeś był marzec 2010 r. - do dzisiaj (kwiecień 2013) nie mamy żadnego modelu z dźwiękiem fabrycznym od Tilliga.
Ale - niech już nawet dźwięku nie dają, a zadowalające byłoby chociaż to, gdyby przewidziano jakoweś miejsce na dedykowany głośnik, który bez krojenia plastiku ciężko upchnąć w subtelny sposób (budka maszynisty mi się nie podoba jako miejsce na głośnik). Roco w OK1 mogło wsadzić głośnik, to i niech Tillig pomyśli o podobnym miejscu projektując model dla przyszłego montażu dźwięku gdy właściciel tego zapragnie (kaskę uzbiera).
Montaż dźwięku powinien być przynajmniej dostępną ogólnie opcją dla każdego, na tzw. "klik". Obecnie nie jest to tak proste.
W tym miejscu zacytuję W.Cejrowskiego: "I to mnie wkurza".
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2013, 12:51 przez jafrap, łącznie zmieniany 11 razy.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 maja 2006, 07:48
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
Dzięki Marcinie, tego mi było trzeba (!)
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
Parowozów BR 01 i 03 nie da się rozłączyć tak jak np 50 lub 52. 01 jest spięta na stałe, żeby ją rozłączyć trzeba częściowo rozebrać tender.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 maja 2006, 07:48
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
...mam pytanie: jak się rozłącza parowóz i tender (bo na podstawie instrukcji jakoś trudno mi się połapać...); hej, pozdrawiam!
Mariusz Kotyński
-
- Posty: 1680
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
- Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
i tory .... potem tłusta maź powstajepablogl pisze:Generator dymu ma jedną wadę - "strzela" olejem, który służy jako paliwo i to brudzi model
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014, 20:16 przez eg_ptmkż, łącznie zmieniany 2 razy.
- MichalH
- Posty: 129
- Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
A tu jeszcze dymek i nietypowy sposób tego nakręcenia :)
http://www.youtube.com/watch?v=nPUwvGqI ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=nPUwvGqI ... re=related
- MichalH
- Posty: 129
- Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
Faktycznie, tutaj wyczytalem, ze są wynalazki z jakimś wacikiem i wiatraczkiem, które nie chlapią, ale to już inny gabaryt wytwornicy do H0:
http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=9290
Tutaj parowóz jak się rozbuja w 3 minucie filmu to wygląda świetnie :)
http://www.youtube.com/watch?v=JEd3dQAmwWs
Ludzie to nawet w spalinówkach montują:
http://www.youtube.com/watch?v=ChOiH_dNM3U
http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=9290
Tutaj parowóz jak się rozbuja w 3 minucie filmu to wygląda świetnie :)
http://www.youtube.com/watch?v=JEd3dQAmwWs
Ludzie to nawet w spalinówkach montują:
http://www.youtube.com/watch?v=ChOiH_dNM3U
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 01 paź 2007, 19:54
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
Generator dymu ma jedną wadę - "strzela" olejem, który służy jako paliwo i to brudzi modelMichalHulek pisze:Ok, znalazłem dość sporo parowozów Roco z dźwiękiem i dymem
Ostatnio zmieniony 19 sie 2011, 15:02 przez pablogl, łącznie zmieniany 1 raz.
- MichalH
- Posty: 129
- Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
Ok, znalazłem dość sporo parowozów Roco z dźwiękiem i dymem
Ostatnio zmieniony 15 lip 2012, 12:26 przez MichalH, łącznie zmieniany 1 raz.
- MichalH
- Posty: 129
- Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
Ja z tematu o dźwięku BR218 przechodzę tutaj, bo skoro dźwięk to faktycznie lepiej usłyszeć go z parowozu
Jednak z tego co tutaj czytam w parowozach Tilliga ciężko o dźwięk, a o wytwornicy dymu można zapomnieć? Czy coś w kolejnych wersjach wewnątrz się zmieniło?
Jest jakiś model parowozu o dobrych właściwościach jezdnych, cichej jeździe, a przy tym z szansą na późniejszy montaż dźwięku SL75 i wytwornicy dymu?
Czy jakieś Roco z takimi opcjami i do tego z dobrym napędem?
Jednak z tego co tutaj czytam w parowozach Tilliga ciężko o dźwięk, a o wytwornicy dymu można zapomnieć? Czy coś w kolejnych wersjach wewnątrz się zmieniło?
Jest jakiś model parowozu o dobrych właściwościach jezdnych, cichej jeździe, a przy tym z szansą na późniejszy montaż dźwięku SL75 i wytwornicy dymu?
Czy jakieś Roco z takimi opcjami i do tego z dobrym napędem?
Ostatnio zmieniony 15 lip 2012, 12:26 przez MichalH, łącznie zmieniany 2 razy.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3211
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009
Jeżeli chodzi o całą serią nowych BR01 świetnie radzą sobie na ostrych łukach i "krótkich" rozjazdach. Natomiast problemy są na "krótkich" jazdą tzw. "tendrem na przód" tu bywa różnie z najczęstszą tendencją do wykolejania. To co mówi Artur brak dymu i dźwięku niestety jest pewną bolączką, brak tego charakterystycznego sapania. To tak jak z lokomotywami spalinowymi - brak tego dymku przy rozruchu
Jeżeli ktoś dysponuje większą gotówką to już może sobie na to pozwolić
http://makieciarz.pl/product_info.php?c ... ts_id=4528
Moje obawy budzi fakt dość dziwnego pakowania dekodera - jest tam mało miejsca i słaba cyrkulacja powietrza. Grzeje się to wszystko w tym ciasnym tendrze (o dziwo parowozy się grzały ). To cena za likwidację napędów w modelach parowozów z budek maszynisty. Przynajmniej w mojej ze składem dalekobieżnym po oblocie jest ciepły tender i trzeba podpiąć elektryka
Jeżeli ktoś dysponuje większą gotówką to już może sobie na to pozwolić
http://makieciarz.pl/product_info.php?c ... ts_id=4528
Moje obawy budzi fakt dość dziwnego pakowania dekodera - jest tam mało miejsca i słaba cyrkulacja powietrza. Grzeje się to wszystko w tym ciasnym tendrze (o dziwo parowozy się grzały ). To cena za likwidację napędów w modelach parowozów z budek maszynisty. Przynajmniej w mojej ze składem dalekobieżnym po oblocie jest ciepły tender i trzeba podpiąć elektryka
Ostatnio zmieniony 15 lip 2012, 12:25 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość