Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10358
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Też jestem zainteresowany flexami (mam parę szt. do składania, a jeszcze nie składałem). Może jakieś foto instrukcje
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Mi się w cholerę jedna urwała podczas montażu. Nie potrzebnie poprawiałem zagięcie i ..... pryk... . Moim zdaniem to jedyny słaby punkt tych rozjazdów. Czy ktoś może ma podobne doświadczenia - pytam pod kątem JAK SOBIE PORADZIĆ z tym problemem? Czy dolutowanie tego "pipka" załatwi sprawę? A może są inne rozwiązania?tuchol pisze:A ja mam pytanie trochę z innej beczki.
Słabym punktem rozjazdów EW2 i EW3 wydaje się być mocowanie iglic do prowadnicy.
To są bardzo cienkie blaszki - czy komus zdarzyło się że się ułamały podczas normalnej eksploatacji.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2007, 08:13 przez kolmod, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Wg mnie nie ma żadnego problemu aby zrobić z zestawu takie same zwrotki jak EW2 (ew. EW3).
-
- Posty: 1269
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Lipowo k.Glinianki
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Nie.kolejarz pisze:.....Czy łatwo da się z nich zrobić EW2, chodzi mi tu o zachowanie kątów i ułożenie prostego toru ...
Z fabrycznym rozjazdem to też nie jest takie oczywiste.kolejarz pisze:.....chcąc mieć kąty i prosty odcinek...
Ostatnio zmieniony 18 lip 2007, 08:12 przez miki, łącznie zmieniany 1 raz.
- kolejarz
- Posty: 408
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
[Przeniesiony :Ponieważ nie chcę tworzyć nowego wątku, zadam tutaj pytanko na inny temat niż podsypka]:
Czy ktoś miał do czynienia z rozjazdami typu flex. Czy łatwo da się z nich zrobić EW2, chodzi mi tu o zachowanie kątów i ułożenie prostego toru
Czy lepiej kupić EW2 i dać sobie spokój z flex'em chcąc mieć kąty i prosty odcinek...
Czy ktoś miał do czynienia z rozjazdami typu flex. Czy łatwo da się z nich zrobić EW2, chodzi mi tu o zachowanie kątów i ułożenie prostego toru
Czy lepiej kupić EW2 i dać sobie spokój z flex'em chcąc mieć kąty i prosty odcinek...
Ostatnio zmieniony 18 mar 2007, 11:54 przez kolejarz, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 1269
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Lipowo k.Glinianki
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Chodzi raczej o mocowanie iglic do czegoś, co imituje ściąg (w tych modelach to taki ruchomy niby podkład z dziurami). U mnie nigdy nie było problemów, luzy tego połączenia co prawda rosną w trakcie eksploatacji, ale odpowiednio mocny napęd jest w stanie je zlikwidować. Zobaczymy za parę lat, najwyżej wstawi się lepszą imitację tych elementówtuchol pisze:....mocowanie iglic do prowadnicy.....
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
A ja mam pytanie trochę z innej beczki.
Słabym punktem rozjazdów EW2 i EW3 wydaje się być mocowanie iglic do prowadnicy.
To są bardzo cienkie blaszki - czy komus zdarzyło się że się ułamały podczas normalnej eksploatacji.
Słabym punktem rozjazdów EW2 i EW3 wydaje się być mocowanie iglic do prowadnicy.
To są bardzo cienkie blaszki - czy komus zdarzyło się że się ułamały podczas normalnej eksploatacji.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Dokładnie tak samo tnę szyny. Żadnej piły z żyletki, szkoda czasu na to. Teraz eksperymentuję z dremelkiem.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Powtórzę to co pisał „przedipiśca” - w nowych rozjazdach NITÓW NIE MA.Małe sprostowanie:DBv pisze:Nity sa w rozjazdach EW1 i IBW1 bedacych stara produkcja Pilz-a
Nowsze konstrukcje tj. np EW2 czy EW3 juz nitów nie maja, w zamian trzeba docinać i nadpiłowywać szyny a na końcu delikatnie zagiąć mocowanie iglic.
"Zwrotnica BW 12° lewa/prawa, do montażu - 83421
Zwrotnica BW 12° lewa/prawa, oks., do montażu - 83427
Zwrotnica BW 15° lewa/prawa, do montażu - 83420
Zwrotnica BW 15° lewa/prawa, oks., do montażu - 83426
Zwrotnica IBW 30° łukowa lewa, do montażu - 83410
Zwrotnica IBW 30° łukowa lewa, oks., do montażu - 83416
Zwrotnica IBW 30° łukowa prawa - 83361
Zwrotnica IBW 30° łukowa prawa, do montażu - 83411"
Co do robienia z pierwszych czterech rozjazdów łukowych – możliwe uzyskanie niewielkich kątów ale wymaga drobnych przeróbek.
Problemy mogą wystąpić przy montażu łukowych. W zestawie jest „nit” którego się nie zaklepuje. Można powiedzieć że pełni rolę zawiasu ustalającego iglice.
Złożyłem około 20 rozjazdów EW 2 i 3 i nie napotkałem w tym jakichś szczególnych problemów. Do prac potrzebny jest pilnik oraz obcinaki boczne. Obcinakami skracałem szyny z naddatkiem 1 mm a resztę spiłowałem pilnikiem.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2007, 13:07 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu
1. Jeśli chodzi o miejsce zajmowane przez rozjazd, to EW2 zajmują niewiele więcej, co innego EW3.DBv pisze:1- Miejscetuchol pisze:Trudno znaleźć zalety EW1 w stosunku do EW2 i EW3.
2- W przeciwienstwie do EW3 nie wygladaja komicznie w zestawieniu z DKW
2. Zgoda, ale EW2 wygląda bardzo przyzwoicie i kąty (15 stopni) też sa ok.
Pewnym utrudnieniem rozjazdów EW2 i EW3 jest konieczność podłączenia napięcia do krzyżownicy w zależności od położenia iglic. W przypadku siłowników do zamka centralnego powinien to być Master a anie Slave.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2007, 13:07 przez tuchol, łącznie zmieniany 2 razy.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1942
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu
1- Miejscetuchol pisze:Trudno znaleźć zalety EW1 w stosunku do EW2 i EW3.
2- W przeciwienstwie do EW3 nie wygladaja komicznie w zestawieniu z DKW
Ostatnio zmieniony 22 lip 2007, 13:06 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu
Ja niestety, popełniłem rok temu ten błąd i kupiłem rozjazdy EW1 do montażu. I nie chodzi tylko o to, że trudno te nity rozklepać ale po pomalowaniu w niektórych iglicach nie było napięcia. Trudno znaleźć zalety EW1 w stosunku do EW2 i EW3.
Co do drutu to używam stalowego 0.8 mm - idealnie wchodzi w otworek w prowadnicy.
Jako mechanizm stosuje siłowniki do samochodowego zamka centralnego. W poblliżu prowadnicy zwrotnicy przewiercam otwór i mocuje w nim rurkę mosiężną fi 2 mm.ttizin pisze: I duga sprawa tycząca się tego samego: otóż zastanawia mnie jak sztywny musi być drut łączący napęd podmakietowy z suwakiem i jego mocowanie do obu elementów, żeby napęd mógłbyć ok 5-6 cm pod powierzchnią? bo widząc ten rozjazd to przekładanie z napędem bocznym przypuszczam bez problemu ale z dołu?? nie wiem, nie wyobrażam se tego z odległości wiekszej niz 1-2 cm!! może się mylę więc praktyków proszę o sprostowanie!!
z góry dzieki
Co do drutu to używam stalowego 0.8 mm - idealnie wchodzi w otworek w prowadnicy.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2007, 13:06 przez tuchol, łącznie zmieniany 1 raz.
- tydzial
- Posty: 904
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Rada starego modelarza, złożyłem 10 szt.lewych i tyle samo prawch ,iglice mają już gotowe nity do rozklepanie, aby to zrobić trzeba się zaopatrzyć w iglicę od wtryskiwacza paliwo zużyte można dostać u każdego mechanika i mamy za razen dobry i twardy punktak do punktowania pod wiertło jak i do rozklepania nitów iglicowych po takiej operacji iglice pracują bez oporów.
Mało to przerabiam napędy ręczne na elektryczna i to dopiero jest tanio rozjazd z napędem ele.
Mało to przerabiam napędy ręczne na elektryczna i to dopiero jest tanio rozjazd z napędem ele.
-
- Posty: 813
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Na moich rozjazdach użyłem banalnej metody, początkowo rozwiercałem nity mikrowiertarką, jednak to mało bezpieczna metoda i zniszczyło sie co nieco. Postanowiłem miejsca nitów zalać wikolem- efekt nic nie podskakuje, wszystko się trzyma w kupie, po rozruszaniu iglic wszystko pracuje lekko z drobnym oporem
- DBv
- Administrator
- Posty: 1942
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Nity sa w rozjazdach EW1 i IBW1 bedacych stara produkcja Pilz-a
Nowsze konstrukcje tj. np EW2 czy EW3 juz nitów nie maja, w zamian trzeba docinać i nadpiłowywać szyny a na końcu delikatnie zagiąć mocowanie iglic.
Ja w Sebnitz widziałem młoteczek, ale może to zależy od tego do jakiej grupy sie trafiło...
Nowsze konstrukcje tj. np EW2 czy EW3 juz nitów nie maja, w zamian trzeba docinać i nadpiłowywać szyny a na końcu delikatnie zagiąć mocowanie iglic.
Ja w Sebnitz widziałem młoteczek, ale może to zależy od tego do jakiej grupy sie trafiło...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość