SU45 MTB - jakie wrażenia?
Moderator: mod-Tabor
- wlodar
- Posty: 1006
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Od początku miałem wrażenie, że u Kamila to czoło jest jakieś takie zbyt wypukłe. Kiedyś próbowałem zrobić SP45 fototrawioną w H0 i TT (obie wylądowały ostatecznie w koszu ), więc wiem jak trudno jest oddać te krzywizny. EU07 i ET22 wyszły Kamilowi bardzo dobrze, ale SP45 jego produkcji jest właśnie jakaś taka zbyt wypukła od strony czół (jakby ktoś ścisnął boki kabiny i w konsekwencji środek czoła "poszedł "do przodu). Mam wrażenie, że model MTB bardziej przypomina oryginał. Oczywiście na podstawie zdjęć - nie miałem w ręku ani wersji Kamila, ani MTB.
-
- Posty: 468
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Po obejrzeniu zdjęć Fiata w sieci to bardziej skłaniałbym się do "błędu"... ale w modelu Kamila. Ale to tylko subiektywna ocena.
- Ciora
- Posty: 431
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Właśnie, właśnie. Też mnie to interesuje. Bo patrząc na zdjęcia od czoła , wygląda jakby różnica w prawdziwej lokomotywie wynosiła jakieś 0,5 metra . Aż taki błąd w modelu?
Maciej
- dejww
- Posty: 252
- Rejestracja: 25 cze 2013, 11:19
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Maciuś. Napisałem, że MTB są za szerokie . Jak je w wolnej chwili pomierze to napisze Tobie
- brovarek
- Posty: 868
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Dawid a mógłbyś zmierzyć szerokości na wysokości zderzaków, dołu okien ( słupki) i na gorze okien (słupki po zewnętrznej) na oko widać ze Mtb jest za szerokie. Ciekawy jestem o ile. Oczywiście i Kamila i Mtb
- dejww
- Posty: 252
- Rejestracja: 25 cze 2013, 11:19
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Cześć,
Spróbuje napisać swoje spostrzeżenia dotyczące SU45 od MTB. Porównywałem z SU45 od KamilaW (model z żółtym czołem) i.... Długość i wysokość jest zbliżona. Lokomotywy MTB względem Kamilowej są szersze a czoło jest mniej wysunięte. Czoło w SU45 od Kamila jest smuklejsze. Generalnie wymiarowo Kamilowa jest bardziej zbliżona do oryginału. Jeżeli chodzi o układ napędowy to jest identyczny jak w SU46 (są zmienione tylko maskownice wózków). Napęd ten uważam za prosty i bezawaryjny. Modele MTB dużo jeżdżą na imprezach i sprawują się wyśmienicie. Koła nie posiadają gumek przyczepnościowych co uważam za ogromny plus dlatego,że w razie braku prądu bez problemu można przeciągnąć lokomotywę oraz jak jest na haku duże brutto nie ma co zlecieć z obręczy (co często zdarza się przy kołach z gumkami). Lokomotywy są dobrze dociążone, dzięki czemu mają dużą siłę uciągu. Duży + dla MTB za poprawę nanoszenia oznaczeń. W SU45 są o niebo wyraźniejsze niż w poprzednich modelach. Nie przebija również oświetlenie na czołach. Na uwagę również zasługują wentylatory, które wyglądają dużo ładniej niż w SU46 czy ST43. Jeżeli chodzi o oświetlenie to podzielam opinię Domissa, czerwone światła, których nie da się wyłączyć są zbędne i mnie osobiście bardzo denerwują w momencie gdy lokomotywa ciągnie wagony a czerwone światła biją po czole pierwszego wagonu. Bleeeeeee dla mnie ohyda ....... Przydały by się jednak światła manewrowe co też zostało wspomniane. Minusem jest też brak wyznaczonego miejsca na przyklejenie wycieraczek. Ogólnie model uważam za wart swojej ceny i cieszę się, że zasilił moją bazę taborową.
Pozdrawiam wszystkich TT kowo zakręconych
Spróbuje napisać swoje spostrzeżenia dotyczące SU45 od MTB. Porównywałem z SU45 od KamilaW (model z żółtym czołem) i.... Długość i wysokość jest zbliżona. Lokomotywy MTB względem Kamilowej są szersze a czoło jest mniej wysunięte. Czoło w SU45 od Kamila jest smuklejsze. Generalnie wymiarowo Kamilowa jest bardziej zbliżona do oryginału. Jeżeli chodzi o układ napędowy to jest identyczny jak w SU46 (są zmienione tylko maskownice wózków). Napęd ten uważam za prosty i bezawaryjny. Modele MTB dużo jeżdżą na imprezach i sprawują się wyśmienicie. Koła nie posiadają gumek przyczepnościowych co uważam za ogromny plus dlatego,że w razie braku prądu bez problemu można przeciągnąć lokomotywę oraz jak jest na haku duże brutto nie ma co zlecieć z obręczy (co często zdarza się przy kołach z gumkami). Lokomotywy są dobrze dociążone, dzięki czemu mają dużą siłę uciągu. Duży + dla MTB za poprawę nanoszenia oznaczeń. W SU45 są o niebo wyraźniejsze niż w poprzednich modelach. Nie przebija również oświetlenie na czołach. Na uwagę również zasługują wentylatory, które wyglądają dużo ładniej niż w SU46 czy ST43. Jeżeli chodzi o oświetlenie to podzielam opinię Domissa, czerwone światła, których nie da się wyłączyć są zbędne i mnie osobiście bardzo denerwują w momencie gdy lokomotywa ciągnie wagony a czerwone światła biją po czole pierwszego wagonu. Bleeeeeee dla mnie ohyda ....... Przydały by się jednak światła manewrowe co też zostało wspomniane. Minusem jest też brak wyznaczonego miejsca na przyklejenie wycieraczek. Ogólnie model uważam za wart swojej ceny i cieszę się, że zasilił moją bazę taborową.
Pozdrawiam wszystkich TT kowo zakręconych
- NemoTT
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Włodar dziękuję za wyjaśnienie. Pozdrawiam.wlodar pisze: ↑13 gru 2023, 13:06Uprzedzając następne pytanie, "kociołek" ze względu na obecność kotła do systemu parowego ogrzewania składu. Wersja bez tego, manewrowa, czyli SM42 to "stonka". A SU42 to, jeśli się nie mylę, "polsat" No, ale wątek dotyczy SU45 MTB, więc proponuję zakończyć te dygresje.
- wlodar
- Posty: 1006
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Uprzedzając następne pytanie, "kociołek" ze względu na obecność kotła do systemu parowego ogrzewania składu. Wersja bez tego, manewrowa, czyli SM42 to "stonka". A SU42 to, jeśli się nie mylę, "polsat" No, ale wątek dotyczy SU45 MTB, więc proponuję zakończyć te dygresje.
- wojtek_
- Posty: 478
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 sty 2022, 08:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Oczywiście, że ma na przykład MTB STK S200-529 TT. Mam ten model i ma czerwone światła.MonsterSale pisze: ↑10 gru 2023, 21:59 Ani jeden model MTB nie ma czerwonych świateł fabrycznie. To są namalowane na szkiełku kropki.
- NemoTT
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- piottrw
- Posty: 759
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
No taki przystojniak na przykład
- NemoTT
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- miano
- Posty: 618
- Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Co najmniej jeden jednak ma - koziołekMonsterSale pisze: ↑10 gru 2023, 21:59 Ani jeden model MTB nie ma czerwonych świateł fabrycznie. To są namalowane na szkiełku kropki.
- Domiss
- Posty: 470
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Przypomnę: czerwone światła na lokomotywie używane są tylko:
(1) z tyłu lokomotywy, jeśli jest to jednocześnie koniec składu (czyli gdy lokomotywa jedzie na szlaku luzem)
(2) z przodu lokomotywy do wyświetlania sygnałów specjalnych, np. jazda po torze niewłaściwym (ale wtedy pali się tylko jedna światło czerwone, reszta jest biała).
Każda z wymienionych sytuacji zdarza się sporadycznie. Stonki od UMF, które mają pełne polskie oświetlenie, prawie nigdy go nie używają. Najbardziej przydają się typowo polskie światła manewrowe i to fajnie byłoby mieć (w końcu właściwie każda lokomotywa robi kiedyś oblot składu, a to jest jazda manewrowa). Światła czerwone to (przy obecnych możliwościach większości dekoderów) mało przydatny dodatek (wręcz szkodliwy, jeśli palą się zawsze razem z białymi światłami z przodu lokomotywy).
O samej SU45 MTB wypowiem się, jak ją zobaczę na żywo. Na razie mam tylko SU45-154 składak, który wygląda i jeździ pięknie.
(1) z tyłu lokomotywy, jeśli jest to jednocześnie koniec składu (czyli gdy lokomotywa jedzie na szlaku luzem)
(2) z przodu lokomotywy do wyświetlania sygnałów specjalnych, np. jazda po torze niewłaściwym (ale wtedy pali się tylko jedna światło czerwone, reszta jest biała).
Każda z wymienionych sytuacji zdarza się sporadycznie. Stonki od UMF, które mają pełne polskie oświetlenie, prawie nigdy go nie używają. Najbardziej przydają się typowo polskie światła manewrowe i to fajnie byłoby mieć (w końcu właściwie każda lokomotywa robi kiedyś oblot składu, a to jest jazda manewrowa). Światła czerwone to (przy obecnych możliwościach większości dekoderów) mało przydatny dodatek (wręcz szkodliwy, jeśli palą się zawsze razem z białymi światłami z przodu lokomotywy).
O samej SU45 MTB wypowiem się, jak ją zobaczę na żywo. Na razie mam tylko SU45-154 składak, który wygląda i jeździ pięknie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość