Zbieram informacje na temat BR52.8 real i TT

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BR101 112-1
Posty: 218
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zbieram informacje na temat BR52.8 real i TT

Post autor: BR101 112-1 »

Ok, dzięki za informacje :D Postaram się dorwać tego reko na paradzie, to obfoce dokładnie :) , bo wcześniej nie poświęcałem mu za dużo uwagi. :/
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2190
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Zbieram informacje na temat BR52.8 real i TT

Post autor: oelka »

Charakterek pisze:Dodali trzecią lampę czołową i jakieś cuda wianki na kocioł, by podnieść sprawność maszyny. Modernizacja ta zwała się REKO. Miało to wyudłużyć życie tych maszyn, ale na niewiele się to zdało, gdyż wyparły je diesle. W modelu TT zmienione jest to co na biało. To foto gazety, jak będiesz chciał - zrobię skana, ale to jest czytelne.
Przede wszystkim w modelu TT nie widac podstawowej zmiany czyli nowego kotla...

Zmiany przeprowadzono w 200 lokomotywach, w latach 1960-67. Lokomotywy te otrzymaly numery od 52 8001 do 52 8200. Zakres rekonstrukcji byl rozny w poszczegolnych lokomotywach. Takie same kotly pojawily sie w rekonstruowanych lokomotywach serii BR50.35, nowobudowanych 50.40 i rekonstruowanych 52.80. W ramach modernizacji armatury lokomotywy te mialy otrzymac nowy, typowy podgrzewacz wody typu IfS/DR. Ten jednak zalozono tylko w okolo 70 lokomotywach, podczas gdy kotly wymieniono w 175 maszynach. Kociol posiadal m. in. krotsze od orginalnego rury w kotle, dluzsza skrzynie paleniska. W niektorych lokomotywach zamontowano charakterystyczny komin o podluznym przekroju konstrukcji Giesla. Lokomotywy z serii 52.80 mozna bylo spotkac w planowym ruchu do lat 1988/89, czyli praktycznie do samego konca trakcji parowej na szlakach DR.
Tillig oferuje model maszyny o numerze 52 8183-7, czyli wczesniej przed odbudowa 52 2656. Byla to maszyna wyprodukowana w zakladach Henschla w 1943 roku z numerem fabrycznym 27834. W 1967 roku zostala zrekonstruowana w Raw Stendal. W sluzbie do lipca 1987. Nastepnie przeznaczona do zachowania przez Verein Sächsischer Eisenbahnfreunde e.V - Eisenbahnmuseum Schwarzenberg (Erzgebirge)
Oprocz modelu Tilliga mozna tez nabyc model Kittlera - 52 8016-9. Ex 52 2886. Orginal rowniez pochodzil z Henschla lecz wyprodukowany zostal zima 1945 roku. Skreslony zostal 5 kwietnia 1990.
Kittler produkuje tez zestawy do waloryzacji BR52 na 52.80

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Zbieram informacje na temat BR52.8 real i TT

Post autor: Charakterek »

Dodali trzecią lampę czołową i jakieś cuda wianki na kocioł, by podnieść sprawność maszyny. Modernizacja ta zwała się REKO. Miało to wyudłużyć życie tych maszyn, ale na niewiele się to zdało, gdyż wyparły je diesle. W modelu TT zmienione jest to co na biało. To foto gazety, jak będiesz chciał - zrobię skana, ale to jest czytelne.



Obrazek
Awatar użytkownika
BR101 112-1
Posty: 218
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Zbieram informacje na temat BR52.8 real i TT

Post autor: BR101 112-1 »

Tak jak w temacie, niestety na googlach nie ma dużo informacji na ten temat, a te nieliczne istniejące są po niemiecku a póki co na tym języku wysiadam :cry:
Z tego co mi się udało wydłubać, to to, ze zmiany dotyczyły głównie kotła.
Chcę w niedługiej przyszłości kupić BR52 reko by Tillig, o tej też nie jest za dużo.
Po paradzie (gdzie 52 reko pojawia się razem z BR03 i 35) zamieszczę swoje spostrzeżenia na temat modelu a oryginału. Narazie wyróżnia ją 3 punktowe oświetlenie w modelu, co jest rzadkością wśród dampfloków tilliga.

Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość