Trochę armatury BR52 widać na moich zdjęciach podczas parady w Wolsztynie w roku 2004 i 2005:
http://www.jarkott.martel.pl/Wolsztyn_2 ... oto_1.html
http://www.jarkott.martel.pl/Wolsztyn_2 ... oto_2.html
http://www.ptmkz.martel.pl/wolsztyn_200 ... 005_10.jpg
http://www.ptmkz.martel.pl/wolsztyn_200 ... 05_40.html
Zbieram informacje na temat BR52.8 real i TT
Moderator: mod-Tabor
- jarkott
- Posty: 616
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
- BR101 112-1
- Posty: 218
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Zbieram informacje na temat BR52.8 real i TT
Ok, dzięki za informacje Postaram się dorwać tego reko na paradzie, to obfoce dokładnie , bo wcześniej nie poświęcałem mu za dużo uwagi.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Zbieram informacje na temat BR52.8 real i TT
Przede wszystkim w modelu TT nie widac podstawowej zmiany czyli nowego kotla...Charakterek pisze:Dodali trzecią lampę czołową i jakieś cuda wianki na kocioł, by podnieść sprawność maszyny. Modernizacja ta zwała się REKO. Miało to wyudłużyć życie tych maszyn, ale na niewiele się to zdało, gdyż wyparły je diesle. W modelu TT zmienione jest to co na biało. To foto gazety, jak będiesz chciał - zrobię skana, ale to jest czytelne.
Zmiany przeprowadzono w 200 lokomotywach, w latach 1960-67. Lokomotywy te otrzymaly numery od 52 8001 do 52 8200. Zakres rekonstrukcji byl rozny w poszczegolnych lokomotywach. Takie same kotly pojawily sie w rekonstruowanych lokomotywach serii BR50.35, nowobudowanych 50.40 i rekonstruowanych 52.80. W ramach modernizacji armatury lokomotywy te mialy otrzymac nowy, typowy podgrzewacz wody typu IfS/DR. Ten jednak zalozono tylko w okolo 70 lokomotywach, podczas gdy kotly wymieniono w 175 maszynach. Kociol posiadal m. in. krotsze od orginalnego rury w kotle, dluzsza skrzynie paleniska. W niektorych lokomotywach zamontowano charakterystyczny komin o podluznym przekroju konstrukcji Giesla. Lokomotywy z serii 52.80 mozna bylo spotkac w planowym ruchu do lat 1988/89, czyli praktycznie do samego konca trakcji parowej na szlakach DR.
Tillig oferuje model maszyny o numerze 52 8183-7, czyli wczesniej przed odbudowa 52 2656. Byla to maszyna wyprodukowana w zakladach Henschla w 1943 roku z numerem fabrycznym 27834. W 1967 roku zostala zrekonstruowana w Raw Stendal. W sluzbie do lipca 1987. Nastepnie przeznaczona do zachowania przez Verein Sächsischer Eisenbahnfreunde e.V - Eisenbahnmuseum Schwarzenberg (Erzgebirge)
Oprocz modelu Tilliga mozna tez nabyc model Kittlera - 52 8016-9. Ex 52 2886. Orginal rowniez pochodzil z Henschla lecz wyprodukowany zostal zima 1945 roku. Skreslony zostal 5 kwietnia 1990.
Kittler produkuje tez zestawy do waloryzacji BR52 na 52.80
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Zbieram informacje na temat BR52.8 real i TT
Dodali trzecią lampę czołową i jakieś cuda wianki na kocioł, by podnieść sprawność maszyny. Modernizacja ta zwała się REKO. Miało to wyudłużyć życie tych maszyn, ale na niewiele się to zdało, gdyż wyparły je diesle. W modelu TT zmienione jest to co na biało. To foto gazety, jak będiesz chciał - zrobię skana, ale to jest czytelne.
- BR101 112-1
- Posty: 218
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Zbieram informacje na temat BR52.8 real i TT
Tak jak w temacie, niestety na googlach nie ma dużo informacji na ten temat, a te nieliczne istniejące są po niemiecku a póki co na tym języku wysiadam
Z tego co mi się udało wydłubać, to to, ze zmiany dotyczyły głównie kotła.
Chcę w niedługiej przyszłości kupić BR52 reko by Tillig, o tej też nie jest za dużo.
Po paradzie (gdzie 52 reko pojawia się razem z BR03 i 35) zamieszczę swoje spostrzeżenia na temat modelu a oryginału. Narazie wyróżnia ją 3 punktowe oświetlenie w modelu, co jest rzadkością wśród dampfloków tilliga.
Z tego co mi się udało wydłubać, to to, ze zmiany dotyczyły głównie kotła.
Chcę w niedługiej przyszłości kupić BR52 reko by Tillig, o tej też nie jest za dużo.
Po paradzie (gdzie 52 reko pojawia się razem z BR03 i 35) zamieszczę swoje spostrzeżenia na temat modelu a oryginału. Narazie wyróżnia ją 3 punktowe oświetlenie w modelu, co jest rzadkością wśród dampfloków tilliga.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość