WR 200 B 14 (V20), Beckmannn

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10350
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

WR 200 B 14 (V20), Beckmannn

Post autor: ArturSchŁ »

WR 200 B 14:

:arrow: DOKŁADNA NAZWA MODELU
WR 200 B 14 (V20) DRG

:arrow: ILOŚĆ OSI
2

:arrow: DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA MODELU
Beckmannn, Berlin - Niemcy

:arrow: FORMA
Model gotowy

:arrow: TECHNOLOGIA/MATERIAŁ
Tworzywo sztuczne formowane metodą wtrysku ciśnieniowego, uzupełnione metalowymi elementami fototrawionymi.

:arrow: CHARAKTER PRODUKCJI
Model krótkoseryjny

:arrow: NUMER KATALOGOWY MODELU
1012 200

:arrow: ZARZĄD KOLEJOWY
DRG (Wehrmacht)

:arrow: EPOKA
II

:arrow: STACJONOWANIE/DATA
- / -

:arrow: ELEMENTY SPECYFICZNE
Brak

:arrow: DOSTĘPNOŚĆ INNYCH WERSJI MODELU
1012 200 - V 20 006, DR, Ep. III zielona
1012 201 - V 20 035, DB, Ep. III czarna
1012 202 - WR 200 B 14 - 3610, DRG, Ep. II c.zielona
1012 203 - V 20 101, DR, Ep. III szara

:arrow: SPRZĘG
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM358

:arrow: NAPĘD
Napęd przenoszony jest na dwa zestawy kołowe. Model nie posiada obręczy zwiększających przyczepność. Silnik 5-polowy oraz masa kinetyczna.

:arrow: OŚWIETLENIE
2 białe światła czołowe zmienne, zgodnie z kierunkiem jazdy.

:arrow: DCC
Gniazdo NEM651, spokojnie mieści się Zimo MX622N

:arrow: UWAGI
Lokomotywa powstała w latach 30 XX wieku na zapotrzebowanie Wehrmachtu, stąd nazwa WR od Wehrmachtslokomotive für Regelspur.
Liczba po WR oznacza moc, tu: 200 PS (147 kW), kolejna litera oznacza ilość osi: B = dwie sprzężone osie, a ostatnia liczba określa nacisk na oś - ok 14 ton.
Zbudowano w sumie 129/75 lokomotyw w latach 1939-1944 w zakładach: Deutz, Deutsche Werke Kiel AG (DWK), Berliner Maschinenbau (BMAG), Jung, Gmeinder, Orenstein & Koppel AG (O&K) i Krupp.
W typoszeregu powstały:
WR 200 B14
WR 240 B15
WR 360 C12/14 (V36)
WR 550 D14
LDF 300 C elektryczna na bazie WR 360 C12
oraz D 311 - Geschützlok (V 188/288)
[Źródło: wikipedia, rangierdiesel.de ]

:arrow: Podsumowanie
Wiele szczegółów upakowane w tak małą konstrukcję, np. odwzorowane wnętrze kabiny. Duża kultura jazdy mimo tylko 2 osi.
Perełka dla miłośników trakcji spalinowej.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 lip 2014, 07:27 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 14 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości