Moja TT - ModelarzeTT
Moderator: mod-Moja TT
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: Moja TT - ModelarzeTT
Tak jak napisałem kilka dni temu, po 39 latach zakończyliśmy eksploatację lokomotyw BTTB na naszej kolei. Poniżej kilka porównań (podane kilometry to kilometry modelarskie – pętle na naszej makiecie mają ok. 13m długości, z przeliczenia skali jest to ok. 1.6 km – przyjmujemy w naszych statystykach, że jedna pętla to 2 km).
Okres eksploatacji:
BTTB: lata 1973 – 2012
Tillig: lata 1996 – 2012
Roco: lata 2000 – 2012
Kuehn: lata 2006 – 2012
Piko: lata 2006 – 2012
Modist: lata 2010 - 2012
Gutzold: 2012
MTB: 2012
Liczba eksploatowanych lokomotyw:
BTTB: 24 szt.
Tillig: 47 szt.
Roco: 11 szt.
Kuehn: 11 szt.
Piko: 3 szt.
Modist: 2 szt.
Gutzold: 1 szt.
MTB: 1 szt.
Łączny przebieg:
BTTB: 412 tyś. km
Tillig: 198 tyś. km
Roco: 33 tyś. km.
Kuehn: 20 tyś. km
Piko: 6 tyś. km
Modist: 2 tyś. km
Gutzold: 400 km
MTB: 450 km
W sumie ponad 670 tyś. km
Lokomotywy z największymi przebiegami:
BTTB: Nohab 39 tyś. km (nadal sprawna)
E42 38 tyś. km (nadal sprawna)
Tillig: BR120 16 tyś. km (i się rozleciała)
BR219 13 tyś. km
Roco: BR232 10 tyś. km
Kuehn: E10 4 tyś. km
Piko: Taurus 4 tyś. km
Wymiana silników:
BTTB: 4 szt. (w ciągu 39 lat)
Tillig: 5 szt. (w ciągu 16 lat)
Roco: 0
Kuehn: 0
Piko: 1 szt.
Modist: 0
Gutzold: 0
MTB: 0
I znak naszych czasów – naprawy gwarancyjne:
BTTB: 0
Tillig: 3
Roco: 4
Kuehn: 0
Piko: 0
Modist: 0
Gutzold: 0
MTB: 1
I taka refleksja na koniec. Można psioczyć na wiele mankamentów lokomotyw BTTB, ale pod względem niezawodności eksploatacyjnej…. To bym sobie życzył by nowe lokomotywy przejechały przynajmniej tyle kilometrów co BTTB
Pozdrowienia
ModelarzeTT - Krzysiek
Okres eksploatacji:
BTTB: lata 1973 – 2012
Tillig: lata 1996 – 2012
Roco: lata 2000 – 2012
Kuehn: lata 2006 – 2012
Piko: lata 2006 – 2012
Modist: lata 2010 - 2012
Gutzold: 2012
MTB: 2012
Liczba eksploatowanych lokomotyw:
BTTB: 24 szt.
Tillig: 47 szt.
Roco: 11 szt.
Kuehn: 11 szt.
Piko: 3 szt.
Modist: 2 szt.
Gutzold: 1 szt.
MTB: 1 szt.
Łączny przebieg:
BTTB: 412 tyś. km
Tillig: 198 tyś. km
Roco: 33 tyś. km.
Kuehn: 20 tyś. km
Piko: 6 tyś. km
Modist: 2 tyś. km
Gutzold: 400 km
MTB: 450 km
W sumie ponad 670 tyś. km
Lokomotywy z największymi przebiegami:
BTTB: Nohab 39 tyś. km (nadal sprawna)
E42 38 tyś. km (nadal sprawna)
Tillig: BR120 16 tyś. km (i się rozleciała)
BR219 13 tyś. km
Roco: BR232 10 tyś. km
Kuehn: E10 4 tyś. km
Piko: Taurus 4 tyś. km
Wymiana silników:
BTTB: 4 szt. (w ciągu 39 lat)
Tillig: 5 szt. (w ciągu 16 lat)
Roco: 0
Kuehn: 0
Piko: 1 szt.
Modist: 0
Gutzold: 0
MTB: 0
I znak naszych czasów – naprawy gwarancyjne:
BTTB: 0
Tillig: 3
Roco: 4
Kuehn: 0
Piko: 0
Modist: 0
Gutzold: 0
MTB: 1
I taka refleksja na koniec. Można psioczyć na wiele mankamentów lokomotyw BTTB, ale pod względem niezawodności eksploatacyjnej…. To bym sobie życzył by nowe lokomotywy przejechały przynajmniej tyle kilometrów co BTTB
Pozdrowienia
ModelarzeTT - Krzysiek
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3211
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Moja TT - ModelarzeTT
Przypomina nowojorskie wagony kolei miejskiej z przed 30 lat.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Moja TT - ModelarzeTT
Ostatnio zmieniony 08 sty 2013, 08:13 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3211
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Moja TT - ModelarzeTT
http://modelarzett.ovh.org/
a co ze stroną - fajna była a teraz głucho tam i pusto....takie święto - ostatni BTTB a Wy nic
a co ze stroną - fajna była a teraz głucho tam i pusto....takie święto - ostatni BTTB a Wy nic
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Moja TT - ModelarzeTT
Tak sprawdziłem, zasugerowałem sie czołem, te z III epoki mają wałki gumowe na przejściu.
- krzysztof
- Posty: 1743
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Moja TT - ModelarzeTT
ale one maja niebieska rame, więc raczej nie ma błędu. zapewne uwage przukuła kabina sterownicza "starego typu", jest tez w ofercie modeli tt taki wagon z IV epoki.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Moja TT - ModelarzeTT
Z tym silberem sterowniczym to nie wkradł sie błąd? Aby nie epoka III?
- aviaTTor
- Posty: 660
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: Moja TT - ModelarzeTT
Fajne foty
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: Moja TT - ModelarzeTT
W dniu dzisiejszym, po ponad 39 latach zakończyliśmy eksploatację lokomotyw BTTB.
Ostatnią była BR 221 z roku 1996 (poniżej ze swoim ostatnim pociągiem)
A tu już ze swoim tegorocznym nastepcą
Przedostatnią lokomotywą BTTB była BR 107 z roku 1990 (poniżej również z tegorocznym następcą)
Jednocześnie w dniu wczorajszym dotarła do nas przesyłka z lokomotywą nr 100 w naszej kolekcji
Pozdrowienia
ModelarzeTT - Krzysiek
Ostatnią była BR 221 z roku 1996 (poniżej ze swoim ostatnim pociągiem)
A tu już ze swoim tegorocznym nastepcą
Przedostatnią lokomotywą BTTB była BR 107 z roku 1990 (poniżej również z tegorocznym następcą)
Jednocześnie w dniu wczorajszym dotarła do nas przesyłka z lokomotywą nr 100 w naszej kolekcji
Pozdrowienia
ModelarzeTT - Krzysiek
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: Moja TT - ModelarzeTT
Takie tam reminiscencje z roku 2010.
Tabor PKP uzupełniony o Gagara z Roco (tak jak chyba u większości) i TKt3. No i piętrowe by było co ciągnąć
DR epoka IV to dwie nowe "musztardy" no i coś do ciągniecia
DB epoka V to "jednorazowy" wyrób Kuehna w postaci BR 140 w malowaniu DB Cargo i trzeci piętrowy (cały skład miał być pierwotnie w malowaniu DB Regio, ale skoro Tillig wypuścił 1 wagon w takim malowaniu i potem przez 2 lata nic, to szkoda było ryzykować)
No i deser: BR 211 Modista i 3x Silberling Tilliga w malowaniu DB epoka IV
Pozdrowienia
ModelarzeTT - Krzysiek
Tabor PKP uzupełniony o Gagara z Roco (tak jak chyba u większości) i TKt3. No i piętrowe by było co ciągnąć
DR epoka IV to dwie nowe "musztardy" no i coś do ciągniecia
DB epoka V to "jednorazowy" wyrób Kuehna w postaci BR 140 w malowaniu DB Cargo i trzeci piętrowy (cały skład miał być pierwotnie w malowaniu DB Regio, ale skoro Tillig wypuścił 1 wagon w takim malowaniu i potem przez 2 lata nic, to szkoda było ryzykować)
No i deser: BR 211 Modista i 3x Silberling Tilliga w malowaniu DB epoka IV
Pozdrowienia
ModelarzeTT - Krzysiek
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: Moja TT - ModelarzeTT
Światełka klejone. Ma też tablice rejestracyjne, tyle że nie mam do niego dowodu rejestracyjnego ani OC (no a gdyby za zakrętem stali ...)carman pisze:Widzę, że MB Actros ma światełka na błotnikach i w naczepie. Malowane, czy przyklejane? Ja wybrałem farby
Pozdrowienia
ModelarzeTT - Krzysiek
Ostatnio zmieniony 31 gru 2009, 12:09 przez ModelarzeTT, łącznie zmieniany 1 raz.
- carman
- Posty: 353
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: Moja TT - ModelarzeTT
Widzę, że MB Actros ma światełka na błotnikach i w naczepie. Malowane, czy przyklejane? Ja wybrałem farby
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
Moja TT - ModelarzeTT
Bardzo dawno nas tutaj nie było (ostatnio chyba jeszcze na starym forum), ale to nie znaczy, że nic się w temacie nie działo. Poniżej kilka fotek z budowanej 1 części stacji.
Najpierw w klimacie DB ep.V
Trochę zdjęć nocnych
W klimacie DB ep. IV
Trochę rodzimych motywów
I najbardziej ulubione klimaty DR ep. III/IV
Pozdrowienia
ModelarzeTT
Najpierw w klimacie DB ep.V
Trochę zdjęć nocnych
W klimacie DB ep. IV
Trochę rodzimych motywów
I najbardziej ulubione klimaty DR ep. III/IV
Pozdrowienia
ModelarzeTT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości