Popieram.tydzial pisze:Mariusz nie zapominaj, że sygnalizacja kształtowa to sygn. kierunkowa, a nie szybkościowa. Dopiero po wprowadzeniu prędkościomierzy na parowozy, określono szybkości jedno ramie "największa dozwolona", dwa "40k/h" (pierwotne "ze zmniejszoną szybkością"). Semafor wjazdowy jest uzależniony od rozjazdów.
Sygnalizator wjazdowy - prośba o pomoc
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Sygnalizator wjazdowy - prośba o pomoc
- DBv
- Administrator
- Posty: 1942
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Sygnalizator wjazdowy - prośba o pomoc
I tak się też stanie - zgodnie z Twoją poradą :-) Tym bardziej, że mam potrzebne sygnalizatory. Dzięki!Mariusz pisze:Ale u Ciebie proponuje zrobić semafor z dwoma ramionami sprzężonymi i tarczę dwustawną, to wystarczy.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Sygnalizator wjazdowy - prośba o pomoc
Stała tarcza nie ma mechanizmu. Dysk na słupie ot wsio.
Ale u Ciebie proponuje zrobić semafor z dwoma ramionami sprzężonymi i tarczę dwustawną, to wystarczy.
Wyjazdy na sygnał RD1 dawany przez dyżurnego.
Ale u Ciebie proponuje zrobić semafor z dwoma ramionami sprzężonymi i tarczę dwustawną, to wystarczy.
Wyjazdy na sygnał RD1 dawany przez dyżurnego.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1942
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Sygnalizator wjazdowy - prośba o pomoc
Panowie - bardzo dziękuję za pomoc. Nie odpisywałem wcześniej bo czasu nie ma na nic więc się nie gniewać ;-)
@Furia
Tak zapewne bym zrobił zgodnie z dostępnymi mi informacjami ale tak jak pisałem - tu sytuacja jest specyficzna - linia drugorzędna, brak sygnalizacji wyjazdowej itp. Taka "pełnowymiarowa" sygnalizacja wjazdowa wyglądałaby trochę "nieadekwatnie".
@Mariusz
Mariuszu - dziękuję za pomoc. Jeżeli więc dobrze zrozumiałem całość to mam dwie opcje dające możliwie wiarygodną sytuację:
- sygnalizator wjazdowy dwuramienny (ramiona sprzężone: sygnał STOP i sygnał JAZDA ZE ZMNIEJSZONĄ PRĘDKOŚCIĄ) i ruchoma tarcza ostrzegawcza lub:
- sygnalizator wjazdowy jednoramienny (sygnał STOP i sygnał DROGA WOLNA) i stała tarcza ostrzegawcza
W tym drugim przypadku miałbym jednak pytanie - jak taka tarcza wygląda? Czy generalnie różni się jedynie brakiem mechanizmu podnoszącego i stałym światłem żółtym czy też jest to robione bardziej na zasadzie stałego "znaku" umieszczonego przy torze (przepraszam za nieadekwatne nazewnictwo ale nie znam się na tym). Oczywiście mogę wpisać w googla ale wtedy wyskakuje wszystko i ciężko odróżnić któa tarcza jest ruchomą a która już nie (zwłaszcza jeśli się nie wie).
Co do stacji bez sygnalizacji wjazdowej - przez jakiś czas tak było ale chciałbym to zmienić. Stacja nie jest duża ale ma całkiem ciekawe możliwości prowadzenia manewrów, ponadto dysponuje dość długim peronem (prawie 1,2metra) o 2 krawędziach. W założeniu więc istniej możliwość wyprawienie pociągu osobowego po wjeździe kolejnego na sąsiedni tor. M.in. dlatego chciałbym jednak ten sygnalizator postawić aby móc w modelu zabezpieczyć wjazd w sytuacji kiedy na stacji np jeszcze nie zakończono oblotu składu.
@Furia
Tak zapewne bym zrobił zgodnie z dostępnymi mi informacjami ale tak jak pisałem - tu sytuacja jest specyficzna - linia drugorzędna, brak sygnalizacji wyjazdowej itp. Taka "pełnowymiarowa" sygnalizacja wjazdowa wyglądałaby trochę "nieadekwatnie".
@Mariusz
Mariuszu - dziękuję za pomoc. Jeżeli więc dobrze zrozumiałem całość to mam dwie opcje dające możliwie wiarygodną sytuację:
- sygnalizator wjazdowy dwuramienny (ramiona sprzężone: sygnał STOP i sygnał JAZDA ZE ZMNIEJSZONĄ PRĘDKOŚCIĄ) i ruchoma tarcza ostrzegawcza lub:
- sygnalizator wjazdowy jednoramienny (sygnał STOP i sygnał DROGA WOLNA) i stała tarcza ostrzegawcza
W tym drugim przypadku miałbym jednak pytanie - jak taka tarcza wygląda? Czy generalnie różni się jedynie brakiem mechanizmu podnoszącego i stałym światłem żółtym czy też jest to robione bardziej na zasadzie stałego "znaku" umieszczonego przy torze (przepraszam za nieadekwatne nazewnictwo ale nie znam się na tym). Oczywiście mogę wpisać w googla ale wtedy wyskakuje wszystko i ciężko odróżnić któa tarcza jest ruchomą a która już nie (zwłaszcza jeśli się nie wie).
Co do stacji bez sygnalizacji wjazdowej - przez jakiś czas tak było ale chciałbym to zmienić. Stacja nie jest duża ale ma całkiem ciekawe możliwości prowadzenia manewrów, ponadto dysponuje dość długim peronem (prawie 1,2metra) o 2 krawędziach. W założeniu więc istniej możliwość wyprawienie pociągu osobowego po wjeździe kolejnego na sąsiedni tor. M.in. dlatego chciałbym jednak ten sygnalizator postawić aby móc w modelu zabezpieczyć wjazd w sytuacji kiedy na stacji np jeszcze nie zakończono oblotu składu.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Sygnalizator wjazdowy - prośba o pomoc
Paweł, masz dwa wyjścia: jeśli jest to końcowa stacja na lokalce to możesz ustawić sem. jednoramienny ze stałą To - tanie rozwiązanie, albo droższe z semaforem z dwoma ramionami i ruchomą To. Strzała nie jest konieczna.
Na ścisłość wogóle może nie być semafora, a ruch odbywać się będzie na zasadzie jednej lokomotywy-bocznica.
Nie lepiej wyszukać sobie jakąś autentyczną stację i na niej się wzorować
Tadziu-niekoniecznie, widziałem semafory kształtowe gdzie była dozwolona Vmax 100km/h przy otwartych dwóch ramionach, natomiast jedno ramię ciągle wskazywało na prędkość maksymalną.
Domyśl się jaką
Na ścisłość wogóle może nie być semafora, a ruch odbywać się będzie na zasadzie jednej lokomotywy-bocznica.
Nie lepiej wyszukać sobie jakąś autentyczną stację i na niej się wzorować
Tadziu-niekoniecznie, widziałem semafory kształtowe gdzie była dozwolona Vmax 100km/h przy otwartych dwóch ramionach, natomiast jedno ramię ciągle wskazywało na prędkość maksymalną.
Domyśl się jaką
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Sygnalizator wjazdowy - prośba o pomoc
Ja bym sklecił to tak: wjazdowy to będzie hp1, hp2, hp3, wyjazdowy z toru 5 to hp1, hp2, a z toru 4 (i w sumie innych, jeżeli mają być z nich realizowane odjazdy) to będzie hp1, hp3. Myślę że ma to ręce i nogi;)
Co do tarczy to się nie wypowiadam, nie mam pojęcia jak powinna wyglądać.
Co do tarczy to się nie wypowiadam, nie mam pojęcia jak powinna wyglądać.
- tydzial
- Posty: 904
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Sygnalizator wjazdowy - prośba o pomoc
Mariusz nie zapominaj, że sygnalizacja kształtowa to sygn. kierunkowa, a nie szybkościowa. Dopiero po wprowadzeniu prędkościomierzy na parowozy, określono szybkości jedno ramie "największa dozwolona", dwa "40k/h" (pierwotne "ze zmniejszoną szybkością"). Semafor wjazdowy jest uzależniony od rozjazdów.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2012, 09:11 przez tydzial, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1942
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Sygnalizator wjazdowy - prośba o pomoc
W skrócie stacja wygląda tak jak na załączonym schemacie.
Dziękując za podpowiedź mam jeszcze jedno pytanie. Jeżeli przyjąć, że sygnalizator wjazdowy pokazywać będzie Sr1/Sr2 a przed łukiem poprzedzającym wjazd na stację będzie ograniczenie do 40km/h to jak wygląda sprawa z tarczą ostrzegawczą? Czy powinna być dwustawna (Od1/Od2) czy też wystarczy stała (On)?
Dziękując za podpowiedź mam jeszcze jedno pytanie. Jeżeli przyjąć, że sygnalizator wjazdowy pokazywać będzie Sr1/Sr2 a przed łukiem poprzedzającym wjazd na stację będzie ograniczenie do 40km/h to jak wygląda sprawa z tarczą ostrzegawczą? Czy powinna być dwustawna (Od1/Od2) czy też wystarczy stała (On)?
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Sygnalizator wjazdowy - prośba o pomoc
Sam sobie właściwie odpowiedziałeś na pytanie. Jeśli Vmax drogowa nie jest wyższa od 40km/h to możesz mieć semafor z jednym ramieniem, ale jeśli jest wyższa to niestety z dwoma.
Pochwal się schematem stacyjki.
Pochwal się schematem stacyjki.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1942
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Sygnalizator wjazdowy - prośba o pomoc
Trochę temat powraca u mnie jak bumerang ale cóż - trudno. Ponieważ przyszła kolej na odświeżenie posiadanych segmentów makiety to przy okazji wracają i pytania o pewne elementy, które w razie czego można by przy okazji poprawić.
Otóż kwestia jest następująca:
Jest niewielka stacja na linii drugorzędnej - jest to stacja końcowa (dwie krawędzie peronowe, tor ładunkowy, dwa tory odstawcze i jeden to "oblotowy") - ot typowy przykład niewielkiej stacji tego typu. Na samej stacji nie ma sygnalizacji wyjazdowej, jest natomiast sygnalizator wjazdowy (kształtowy).
I tu pojawia się wątpliwość - jaki powinien być to sygnalizator? Prędkość na szlaku nie jest duża i mam wątpliwość czy powinien być to sygnalizator dający sygnał Sr1/Sr2 czy właściwszy byłby dający sygnał Sr1/Sr3?
Na pewno za sygnalizatorem dopuszczalna prędkość nie może przekraczać 40km/h i z tego powodu podejrzewam, że należałoby umieścić Sr1/Sr3. Jeżeli jednak prędkość na odcinku szlaku przed wjazdem na stacje jest ograniczona do 40km/h (ciasny łuk) to czy nie wystarczy Sr1/Sr2?
Z góry dziękuję za pomoc!
Otóż kwestia jest następująca:
Jest niewielka stacja na linii drugorzędnej - jest to stacja końcowa (dwie krawędzie peronowe, tor ładunkowy, dwa tory odstawcze i jeden to "oblotowy") - ot typowy przykład niewielkiej stacji tego typu. Na samej stacji nie ma sygnalizacji wyjazdowej, jest natomiast sygnalizator wjazdowy (kształtowy).
I tu pojawia się wątpliwość - jaki powinien być to sygnalizator? Prędkość na szlaku nie jest duża i mam wątpliwość czy powinien być to sygnalizator dający sygnał Sr1/Sr2 czy właściwszy byłby dający sygnał Sr1/Sr3?
Na pewno za sygnalizatorem dopuszczalna prędkość nie może przekraczać 40km/h i z tego powodu podejrzewam, że należałoby umieścić Sr1/Sr3. Jeżeli jednak prędkość na odcinku szlaku przed wjazdem na stacje jest ograniczona do 40km/h (ciasny łuk) to czy nie wystarczy Sr1/Sr2?
Z góry dziękuję za pomoc!
Ostatnio zmieniony 16 gru 2012, 12:44 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość