Z południowej bocznicy (drogą - inaczej się nie dało) przeniosłem się na szlak linii kolejowej nr 37
"odejście" toru 1520 mm na bocznicę północną, a raczej miejsce po torach.
Prawdopodobnie, ponieważ taką informację uzyskałem od jednego z okolicznych mieszkańców, zimą na przełomie roku 1969-70 w okolicy tego miejsca co na zdjęciu, wykoleiło się pięć cystern ze skroplonym gazem propan-butan i spadło z nasypu. Na szczęście cysterny przekoziołkowały w bardzo głębokim śniegu i nie uległy rozszczelnieniu. Socjalistyczne media milczały o tej katastrofie i jej potencjalnych skutkach .....
Więcej zdjęć tu
Zapomniana trasa
Moderator: mod-Galeria
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zapomniana trasa
Północna głowica południowej bocznicy; w lewo tor 1435 mm, w prawo tor 1520 mm - bardziej zarośnięty - znacznie wcześniej zdemontowany; w ubiegłym roku tory na samym końcu bocznicy były - nie zdemontowane, "nasze" trzy tory z rozjazdami i "szersze" dwa tory również z rozjazdami. Dziś jak widać pozostały "strzępki" podkładów - szkoda.
Co do przeznaczenia tej bocznicy są różne opinie. Moim zdaniem, najbliższa prawy to ta, która
mówi o wojskowym przeznaczeniu, jako logistyczny obiekt wojskowy (LWP) do szybkiego przerzucenia sprzętu z/ na wagony o rożnym rozstawie kół.
W latach 70 LWP prawdopodobnie przywoziło w okolice bocznicy rezerwistów na szkolenie. (do najbliższej wsi - około 5 km)
W 1989-91 na trzech torach PKP zgromadziło wagony kryte (około 150-200 szt. może i więcej) stare, uszkodzone ... do kasacji; tak jak szybko się pojawiły, tak samo szybko zniknęły.
Więcej zdjęć tu
Co do przeznaczenia tej bocznicy są różne opinie. Moim zdaniem, najbliższa prawy to ta, która
mówi o wojskowym przeznaczeniu, jako logistyczny obiekt wojskowy (LWP) do szybkiego przerzucenia sprzętu z/ na wagony o rożnym rozstawie kół.
W latach 70 LWP prawdopodobnie przywoziło w okolice bocznicy rezerwistów na szkolenie. (do najbliższej wsi - około 5 km)
W 1989-91 na trzech torach PKP zgromadziło wagony kryte (około 150-200 szt. może i więcej) stare, uszkodzone ... do kasacji; tak jak szybko się pojawiły, tak samo szybko zniknęły.
Więcej zdjęć tu
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zapomniana trasa
W piątek 06.06.2014r zrobiłem rekonesans terenu stacji Zubki Białostockie. Mapka pochodzi ze strony: http://www.zubki.kgb.pl/stacjapkp.html .
Zielonymi kółkami zaznaczone miejsce zrobienia zdjęć
W tym miejscu zaczynała się południowa głowica południowej bocznicy Zubek B. Po lewej stronie były trzy tory szer. 1435 mm, a po prawej stronie drogi tory o szer. 1520 mm. W ubiegłym roku jeszcze były, a teraz jak widać.
Więcej zdjęć tu
Zielonymi kółkami zaznaczone miejsce zrobienia zdjęć
W tym miejscu zaczynała się południowa głowica południowej bocznicy Zubek B. Po lewej stronie były trzy tory szer. 1435 mm, a po prawej stronie drogi tory o szer. 1520 mm. W ubiegłym roku jeszcze były, a teraz jak widać.
Więcej zdjęć tu
Ostatnio zmieniony 08 cze 2014, 23:57 przez JarUs, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zapomniana trasa
15 maja 2014 dworzec Białystok Fabryczny (budynek) sprzedany. Przetarg wygrał: PZW w Białymstoku, ale jeszcze nie kupił. Właściwy minister ma 6 miesięcy na pojęcie decyzji czy sprzedać dla PZW. PZW w Białymstoku chce go odremontować (adoptować na swoją siedzibę), przenieść się z ul. Jurowieckiej.
Reszta stacji (tory), prawdopodobnie będzie pełniła taka samą funkcję jak dotychczas, tyle tylko, że zdegradują stację do bocznicy. Będzie przyjmowała wahadła z węglem do EC II i będzie (bocznicą) stacją początkową dla złomu.
Reszta stacji (tory), prawdopodobnie będzie pełniła taka samą funkcję jak dotychczas, tyle tylko, że zdegradują stację do bocznicy. Będzie przyjmowała wahadła z węglem do EC II i będzie (bocznicą) stacją początkową dla złomu.
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zapomniana trasa
Liczyłem na zdjęcia, pocztówki, reprodukcje itp. z własnych zbiorów. Te ogólnodostępne już widziałem.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2013, 23:52 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 502
- Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
- Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
- Kontakt:
Re: Zapomniana trasa
Tu jest cała linia wraz z opisami stacji i galeriami róznych zdjęć
polecam
http://www.bazakolejowa.pl//index.php?d ... o=przebieg
polecam
http://www.bazakolejowa.pl//index.php?d ... o=przebieg
Ostatnio zmieniony 11 mar 2013, 20:14 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Zapomniana trasa
Białystok fabryczny idzie w tym roku na sprzedaż, więc pojawiło się ostatnio parę zdjęć współczesnych - jeśli o takie też chodzi - zwłaszcza w mediach.
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Zapomniana trasa
Pociąg osobowy Białystok - Zubki Białostockie. Zdjęcie zrobione 20.03.1977r pomiędzy stacją Białystok, a Białystok Fabryczny Tory biegną wzdłuż ulicy Poleskiej. Ostatni pociąg pasażerski przejechał tędy w 2000 roku. Wcześniej, w 1992 roku PKP zawiesiła pociągi towarowe jeżdżące przez przejście graniczne.
Czy ktoś może ma zdjęcia z tej trasy, taboru, stacji, infrastruktury PKP?
Ostatnio zmieniony 11 mar 2013, 20:13 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości