Czyli w takim razie od strony technicznej mogłyby tam być semafory wyjazdowe grupowe, jak już wcześniej proponował fox.ArturSchŁ pisze:Na Technicznej myślałem o biało-niebieskich karzełkach, natomiast przy trapezie już normalne trójkomorowe.T_Domagalski pisze: zaś od strony torów stacyjnych - przez semafory wyjazdowe.
Sygnalizacja na trapezie
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1910
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Sygnalizacja na trapezie
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10356
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Sygnalizacja na trapezie
Dzięki, już mniej więcej mam wyobrażenie.
Punkty POMÓGŁ rozdane.
Punkty POMÓGŁ rozdane.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2011, 16:18 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Sygnalizacja na trapezie
Niekoniecznie. Jeśli jest to linia dwutorowa to na zewnątrz jak na rysunku, który Ci wkleiłem.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10356
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Sygnalizacja na trapezie
Przed mostem to nie moje segmenty, a na samym module mostu nie widzę możliwości zamontowania napędów (semaforów kształtowych), bo by musiały być przy krawędzi modułu, a tam są śruby mocujące i przestrzeń do ich kręcenia, ale mogą być świetlne.T_Domagalski pisze:Od strony szlaku powinien więc być osłaniany przez semafory wjazdowe stojące jeszcze przed mostem,
Na Technicznej myślałem o biało-niebieskich karzełkach, natomiast przy trapezie już normalne trójkomorowe.T_Domagalski pisze: zaś od strony torów stacyjnych - przez semafory wyjazdowe.
Jeszcze chciałem się upewnić: semafor jest ZAWSZE po prawej od toru, czyli w tym przypadku:
- jeden po prawej od nasypu,
- drugi na międzytorzu
patrząc w kierunku jazdy ?
Ostatnio zmieniony 27 paź 2011, 16:06 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1910
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Sygnalizacja na trapezie
Skoro tak, to moim zdaniem w ogóle nie powinno być na tym segmencie semaforów. Trapez będzie integralną częścią stacji technicznej. Od strony szlaku powinien więc być osłaniany przez semafory wjazdowe stojące jeszcze przed mostem, zaś od strony torów stacyjnych - przez semafory wyjazdowe. Nie ma potrzeby stawiania dodatkowych semaforów w środku drogi zwrotnicowej. No chyba, że semafory powtarzające lub drogowskazowe...ArturSchŁ pisze:Tylko tak, bo ma mieć obustronnie szerokość dwutoru 43 mm (przejście 36-43 jest zrealizowane na moście)..fox pisze:... albo mógłby być wpięty tuż przy stacji technicznej
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
- Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
- Kontakt:
Re: Sygnalizacja na trapezie
Pisałem o sygnałach od strony "właściwej" Po przeciwnej oczywiście stój.ArturSchŁ pisze:Coś mi tu nie pasuje, bo wjeżdżając (rys B i D) na rozprucie, górnym torem (z lewo na prawo) na rozjazd 2, przed nim powinien być chyba sygnał STÓJ (patrząc z lewej strony).fox pisze:rys. A - zielone
rys. B - zielone pomarańczowe
Ostatnio zmieniony 27 paź 2011, 15:47 przez fox, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Sygnalizacja na trapezie
Zrezygnowałbym z białych komór, no chyba, że chcesz mieć koniecznie "sz"
Dalej most i semafory wjazdowe na techniczną. Także trapez traktujemy jako oddzielny posterunek, albo w połączeniu ze stacją, ale wtedy wypada uzależnić semafory pomiędzy sobą, a co za tym idzie zaczynają się schody.
Proponuje zatem posterunek odgałęźny z tym trapezem pozostawić oddzielnym posterunkiem i nie wiązać go ze stacją.
Na gg Ci napisałem co i jak.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10356
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Sygnalizacja na trapezie
Tylko tak, bo ma mieć obustronnie szerokość dwutoru 43 mm (przejście 36-43 jest zrealizowane na moście).fox pisze:... albo mógłby być wpięty tuż przy stacji technicznej
Coś mi tu nie pasuje, bo wjeżdżając (rys B i D) na rozprucie, górnym torem (z lewo na prawo) na rozjazd 2, przed nim powinien być chyba sygnał STÓJ (patrząc z lewej strony).fox pisze:rys. A - zielone
rys. B - zielone pomarańczowe
Chcę na tym module postawić 4 sygnalizatory (kształtowe lub świetlne) po jednym na każdym torze z obu stron trapezu.
Odcinek między trapezem a głowicą może służyć do manewrów loki przetokowej.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2011, 13:04 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
- Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
- Kontakt:
Re: Sygnalizacja na trapezie
W takim przypadku w rzeczywistości trapez byłby obsługiwany z nastawni stacji. Zatem semafory byłby tylko od strony szlaku - wjazdowe + semafory manewrowe (co już zależy od rodzaju urządzeń srk). Proponowałbym jednak ze względów praktycznych (imprezy) zrobić trapez jako osobny posterunek. Wpięty gdzieś w szlak dwutorowy pełniłby rolę posterunku odstępowego z możliwością zmiany toru, albo mógłby być wpięty tuż przy stacji technicznej, gdzie z jednej strony (od stacji) byłby semafory wyjazdowe grupowe, a od szlaku wjazdowe.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10356
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Sygnalizacja na trapezie
Add. 1 - częścią Technicznej w zamian za DVG na segmencie przy moście trzyłukowym w układzie:fox pisze:1. Czy trapez ma być "po prostu" trapezem, czy elementem głowicy stacji?
2. Czy oba tory szlakowe są dwukierunkowe?
[szlak 2-tor] - [MOST] - [TRAPEZ] - [GŁOWICA Technicznej]
Add. 2 - tak.
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
- Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
- Kontakt:
Re: Sygnalizacja na trapezie
Dwa pytanka pomocnicze:
1. Czy trapez ma być "po prostu" trapezem, czy elementem głowicy stacji?
2. Czy oba tory szlakowe są dwukierunkowe?
Jeżeli jest osobnym posterunkiem ruchu to moim zdaniem powinien być osłonięty semaforami z obu stron. Jeżeli dodatkowo oba tory szlakowe są dwukierunkowe to prawidłowy jest rys. F. Przebieg z rys. D praktycznie nie wystąpi. Semafory czterokomorowe (zielony, czerwony, pomarańczowy, biały) z możliwymi układami świateł dla przebiegów z:
rys. A - zielone
rys. B - zielone pomarańczowe
Do tego oczywiście jeszcze Sz.
1. Czy trapez ma być "po prostu" trapezem, czy elementem głowicy stacji?
2. Czy oba tory szlakowe są dwukierunkowe?
Jeżeli jest osobnym posterunkiem ruchu to moim zdaniem powinien być osłonięty semaforami z obu stron. Jeżeli dodatkowo oba tory szlakowe są dwukierunkowe to prawidłowy jest rys. F. Przebieg z rys. D praktycznie nie wystąpi. Semafory czterokomorowe (zielony, czerwony, pomarańczowy, biały) z możliwymi układami świateł dla przebiegów z:
rys. A - zielone
rys. B - zielone pomarańczowe
Do tego oczywiście jeszcze Sz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10356
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Sygnalizacja na trapezie
Podczas przymiarek do budowy trapezu nasunęło mi się pytanie w jaki sposób umieścić przy nim PRAWIDŁOWO sygnalizację i jakie powinny być sygnały w zależności od ustawienia rozjazdów. Przeszukałem fora i Googla, ale zamiast mi się rozjaśnić to całkiem zgłupiałem, np takie cóś:
Dlatego postanowiłem wprost zadać te pytania, zacznijmy od rysunku:
Możliwe są ustawienia trasy A, B, C i D. Czy D ma w ogóle sens, czy powinno być zablokowane ?
Jak dla sytuacji (A, B, C, D) powinny się ustawić semafory kształtowe E, a jak świetlne F (i ile ew. komór)
Na rysunkach E i F oczywiście zamiast pół trapezu powinien być cały trapez - sorki za pomyłkę.
Sygnały powinny być w odpowiedniej odległości od rozjazdów, jednak planuję to wszystko pomieścić na jednym 90 cm module rezygnując dodatkowo z tarcz ostrzegawczych.
Dlatego postanowiłem wprost zadać te pytania, zacznijmy od rysunku:
Możliwe są ustawienia trasy A, B, C i D. Czy D ma w ogóle sens, czy powinno być zablokowane ?
Jak dla sytuacji (A, B, C, D) powinny się ustawić semafory kształtowe E, a jak świetlne F (i ile ew. komór)
Na rysunkach E i F oczywiście zamiast pół trapezu powinien być cały trapez - sorki za pomyłkę.
Sygnały powinny być w odpowiedniej odległości od rozjazdów, jednak planuję to wszystko pomieścić na jednym 90 cm module rezygnując dodatkowo z tarcz ostrzegawczych.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2011, 09:46 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość