Stacja "Kamionko" - w budowie

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Stacja "Kamionko" - w budowie

Post autor: tete »

winner_xp pisze:Na chwile obecna staram sie zrobić projekt budynku stacyjnego z magazynem i tu jest moja prośba, czy zna ktoś jakieś wymiary takiego budynku w rzeczywistości ? nawet takie dane jak wielkość okien drzwi będą bardzo pomocne. Szukałem w Internecie, ale nic nie mogą znaleźć, a jechać do Wielkopolski po to aby zmierzyć budynek ( którego nie widziałem w moich okolicach ) jest nie wykonalne.Budynek który mnie interesuje
Podobny w TT ma w ofercie Auchagen - bodajże nazywa się to "Stacja Neschwitz". Magazyn, który w oryginale (Lubosina) jest doklejony do budynku możesz dokleić z zestawu, o którym piszę, bo podobny tam jest. Wyjdzie ci coś na kształt Lubosiny.

TUTAJ znajdziesz lepsze fotki coby cegły liczyć ;)
Ostatnio zmieniony 16 sie 2010, 10:33 przez tete, łącznie zmieniany 7 razy.
Awatar użytkownika
Tempest
Posty: 34
Rejestracja: 06 lis 2007, 22:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Re: Stacja "Kamionko" - w budowie

Post autor: Tempest »

Można, ale z jakim błędem.
Pewnie góra 10 cm na 10 metrach. Jedyne co może się zmieniać to szerokość fugi, cegły miały i mają raczej wymiar standardowy choć bywają także fikuśne, wypalane specjalnie pod budynek.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2010, 10:32 przez Tempest, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: Stacja "Kamionko" - w budowie

Post autor: winner_xp »

Wymiary można obliczyć licząc cegły
Można, ale z jakim błędem. To juz będzie ostateczność .
Awatar użytkownika
Tempest
Posty: 34
Rejestracja: 06 lis 2007, 22:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Re: Stacja "Kamionko" - w budowie

Post autor: Tempest »

Wymiary można obliczyć licząc cegły
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: Stacja "Kamionko" - w budowie

Post autor: winner_xp »

Na chwile obecna staram sie zrobić projekt budynku stacyjnego z magazynem i tu jest moja prośba, czy zna ktoś jakieś wymiary takiego budynku w rzeczywistości ? nawet takie dane jak wielkość okien drzwi będą bardzo pomocne. Szukałem w Internecie, ale nic nie mogą znaleźć, a jechać do Wielkopolski po to aby zmierzyć budynek ( którego nie widziałem w moich okolicach ) jest nie wykonalne.Budynek który mnie interesuje
Ostatnio zmieniony 15 sie 2010, 13:37 przez winner_xp, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Stacja "Kamionko" - w budowie

Post autor: tete »

winner_xp pisze:...anglika zostawiłem, widziałem na paru stacjach, może nie na takim układzie torowym, ale z tego samego czasu ;)
Hmmm... właśnie sprawa tego, że nie na takim układzie torowym jest właśnie w tym wszystkim najistotniejsza.... :> a nie, że na paru stacjach z "tego" okresu.
Wiesz, w Grudziądzu też mają i też z tego czasu, ale... nie ten układ torowy... no właśnie...
Ale wiadomo - robisz jak chcesz, twoja makieta :)
Ostatnio zmieniony 07 sie 2010, 08:31 przez tete, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1902
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Stacja "Kamionko" - w budowie

Post autor: T_Domagalski »

winner_xp pisze:Toru wyciągowego nie będzie zaraz za anglikiem jest kozioł oporowy.
Pasowała by tam rampa czołowo-boczna, albo np. bocznica do jakiegoś tartaku lub browaru. Nie wiem, ile tam masz miejsca do profilu?
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: Stacja "Kamionko" - w budowie

Post autor: winner_xp »

Tzn? Co masz ponad EW3? Tak w ogóle to chyba coś kombinowałeś przy krzyżownicach, co?
Rozjazdy sam robiłem wiec kąt zwrotu wyszedł mi trochę ponad to co Tillig oferuje bodajże 990( wiem strasznie "duża" różnica ;P ), w takim przypadku wszystkie krzyżownice są zrobione z szyn i polaryzowane.
Odnośnie układu torowego, tory są już na swoim miejscu oprócz jednego (czekam na przesyłkę), anglika zostawiłem, widziałem na paru stacjach, może nie na takim układzie torowym, ale z tego samego czasu. ;) Toru wyciągowego nie będzie, zaraz za anglikiem jest kozioł oporowy. Powiedzmy że jak budowali stacje w rzeczywistości, nie skąpili tak środków ;P
Ps: jak się rozmyśle to w każdej chwili robię rozjazd i pakuje na miejsce angola, jednak po próbnych przejazdach przez głowicę, nie ma z nim żadnych problemów ;)
Ostatnio zmieniony 07 sie 2010, 08:30 przez winner_xp, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Stacja "Kamionko" - w budowie

Post autor: tete »

winner_xp pisze:Miki dał mi do myślenia i jednak zmieniłem ten rozjazd IBW na normalny, będzie coś ponad EW3 ;)
Tzn? Co masz ponad EW3? Tak w ogóle to chyba coś kombinowałeś przy krzyżownicach, co? ;)
winner_xp pisze:Mam jeszcze 2-3 dni zanim zacznę układać tory wiec jeszcze podumam nad tym :roll:
Radzę posłuchać kolegi Tadeusza, bo dobrze ci radzi. Nie rób stacji z wydumanym układem torowym, ponad to, co jest (albo mogłoby być) w rzeczywistości. Chyba lepiej mieć coś prostszego, ale możliwego, niż coś na wyrost, tzn:
T_Domagalski pisze:A co do pomysłu z przejściem w dwutor, to też nie polecam takiego rozwiązania. Wszak ten drugi tor szlakowy będzie wypadał na przedłużeniu toru ładunkowego! :/
Ostatnio zmieniony 05 sie 2010, 08:13 przez tete, łącznie zmieniany 4 razy.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Stacja "Kamionko" - w budowie

Post autor: tete »

T_Domagalski pisze:Na takich małych stacjach rzadko kiedy był potrzebny osobny tor wyciągowy.
Ja w ogóle nie widziałem takich stacyjek z torem wyciągowym ;)
Ostatnio zmieniony 05 sie 2010, 08:12 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Zbyszek Zajner
Posty: 581
Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:49
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Stacja "Kamionko" - w budowie

Post autor: Zbyszek Zajner »

Spokojnie nie taki diabeł straszny. Rozplanuj sobie dobrze trasy przebiegu przewodów i to już będzie łatwiej. Sam jestem noga z elektryki ale coraz bardziej "kablologia ogólna" na moim pseudo torcie zaczyna mi się podobać. Trzymam kciuki za dalsze, dobre postępy w pracach. Zbyszek
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: Stacja "Kamionko" - w budowie

Post autor: winner_xp »

Tak jak mówiłem wrzucam parę zdjęć z budowy ;), zamiast korka dałem spienione PCV ponieważ miałem go dosyć pod ręką. Resztę mam nadzieje widać dość dobrze na zdjęciach. W miejsce złączek szynowych poszły dość dobrej jakości spoiwa z cyny, znacznie lepiej to wygląda.
Obrazek Obrazek Obrazek
Niedługo zacznę walkę z kabelkami i to będzie hardcore ... :lol:
Ostatnio zmieniony 04 sie 2010, 18:06 przez winner_xp, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: Stacja "Kamionko" - w budowie

Post autor: winner_xp »

Pierwowzór stacji jak widziałem na zdjęciach faktycznie był nisko budżetowy, mi sie ogólnie nie podoba geometria toru przy zastosowaniu EW3;/ stąd to nie zdecydowanie, sam anglik to wydaje mi sie jak na naszą skale jest całkiem dobry ( lepszego rozjazdu o takim koncie (12 st.) nie wystrugam :evil: ).
Jeśli chodzi o tor wyciągowy to ta opcja odpada w pierwszej myśli zaraz za angolem miał być koziołek i chyba tak zostanie. Mam jeszcze 2-3 dni zanim zacznę układać tory wiec jeszcze podumam nad tym :roll:
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1902
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Stacja "Kamionko" - w budowie

Post autor: T_Domagalski »

A ja na odmianę sugerowałbym EW3. ;)
Twój projekt to typowa stacja na linii "kleinbahn" - prosta mijanka z dwoma torami ładunkowymi. Na takich małych stacjach rzadko kiedy był potrzebny osobny tor wyciągowy. Z powodu niewielkiego ruchu na takich liniach, jazdy manewrowe pomiędzy torami stacyjnymi z powodzeniem były wykonywane z wykorzystaniem toru szlakowego. W przypadku konieczności przepuszczenia pociągu przez stację, manewry po prostu przerywano.
Ponadto linie "kleinbahn", historycznie rzecz ujmując, były często budowane z naciskiem na minimalizację kosztów - krótkie tory stacyjne, słaba nawierzchnia... Przy takich warunkach ekonomicznych raczej nikt nie "szalał" z anglikiem. :roll:

Ale wracając do naszych makietowych realiów, to anglika również nie polecam, ze względu na jego kapryśną konstrukcję i nieciekawą geometrię.
A co do pomysłu z przejściem w dwutor, to też nie polecam takiego rozwiązania. Wszak ten drugi tor szlakowy będzie wypadał na przedłużeniu toru ładunkowego! :/
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Stacja "Kamionko" - w budowie

Post autor: drlukasz »

Sugerowałbym angola. Tor żeberkowy jak najdłuższy, tak, żeby mógł być użyty jako wyciągowy. Docelowo to widziałbym go wyprowadzonego na profil do rozstawu jak na MP2 - wtedy w przyszłości jakiś modulik dwutorowy (przynajmniej z jednej strony) i masz długi i funkcjonalny tor wyciągowy, albo stację z jednej strony dwutorową :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości