BR 44, Roco
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 488
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
- Kontakt:
Re: BR 44, Roco
Jak widać, są wątpliwości. Wiem, że Ty4 miały różne wiatrownice lub nie miały ich wcale. Wiem, że jeździły z różnymi tendrami, choć to akurat wynikało z bieżących możliwości. Nie wiem jednak jak z innymi elementami takimi jak zabudowa kotła, dymnica, itd. Chciałbym model jak najbardziej zbliżony do PKP i dlatego zastanawiam się nad wersją BR44 (36010 lub 36011).
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: BR 44, Roco
Były i duże, małe i nie było ich wcale Nikt nie przejmował się tym za bardzo, byleby jeździł.Misiek pisze:Z takimi wiatrownicami?
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2009, 07:56 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: BR 44, Roco
Z takimi jak zrobiło Roco to nic nie jeździło. Nawet pociągi pancerne nie miały takich płyt A z podobnymi może Ty4-41
- Misiek
- Posty: 1649
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR 44, Roco
Z takimi wiatrownicami?ArJu pisze:Czy na PKP jeździły Ty4 o wyglądzie, jak powyżej?
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: BR 44, Roco
Myślę że tak. a jeśli są różnice,to na pewno nie wielkie PKP wycofało je do 1977, były głównie na magistralach, praktycznie do końca swej służby.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2009, 07:55 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 488
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
- Kontakt:
Re: BR 44, Roco
Czy na PKP jeździły Ty4 o wyglądzie, jak powyżej? Jeśli tak, to kiedy? Czy w takiej wersji produkowano je w Chrzanowie?
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
BR 44, Roco
BR 44
Dokładna nazwa modelu
Dampflokomotive BR 44 der DR/Parowóz BR 44 kolei DR
Układ osi
1-5-0
Dokładna nazwa producenta modelu
Roco Modelleisenbahn GmbH - Austria
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
36010
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
III
Oznaczenie modelu
44 1040
Stacjonowanie/Data
Rbd Halle, Bw Leipzig-Wahren / 9.08.1947
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
36010 - BR 44 1040, DR, Ep. III
36011 - BR 44, DR, Ep. IV
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazda NEM 358 (z obu stron)
Napęd
Silnik 5-polowy (?); 1 mała masa kinetyczna; napęd na dwie skrajne osie tendra, pobór prądu z dwóch wewnętrznych osi tendra oraz dwóch (1-sza i 2-ga) dużych kół.
Ciekawostką jest dodanie obręczy gumowych do osi nienapędzanych by uniknąć ślizgania się kół podczas jazdy modelu.
Oświetlenie
Oświetlenie 3-punktowe (LED białe ciepłe) zmienne w zależności od kierunku jazdy.
Moim zdaniem kiepskie w kotle (poprzez światłowody), widać prześwity światła dołem.
Uwagi
Jazda genialna, cichutko, od najmniejszych napięć wolniutko.
DCC:
Posiada gniazdo NEM 651. Włożenie dekodera do modelu Roco to kwestia sekund ...ALE trzeba mieć dekoder z wygiętymi szpilkami w literę "L" (jak do BR110 Tillig'a) bo gniazdo umieszczono w pionie, a miejsce na dekoder w poziomie (patrz fot. na końcu).
Zapomnijcie o wciśnięciu większego dekodera (np. ESU Loksound mini) bez frezowania.
Podsumowanie:
Bardzo piękny model rasowego parowozu towarowego. Wart polecenia. Cena - hmmmm, przemilczmy
Na zakończenie podziękowanie firmie Techno - Hobby za udostępnienie modelu do testu.
Dokładna nazwa modelu
Dampflokomotive BR 44 der DR/Parowóz BR 44 kolei DR
Układ osi
1-5-0
Dokładna nazwa producenta modelu
Roco Modelleisenbahn GmbH - Austria
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
36010
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
III
Oznaczenie modelu
44 1040
Stacjonowanie/Data
Rbd Halle, Bw Leipzig-Wahren / 9.08.1947
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
36010 - BR 44 1040, DR, Ep. III
36011 - BR 44, DR, Ep. IV
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazda NEM 358 (z obu stron)
Napęd
Silnik 5-polowy (?); 1 mała masa kinetyczna; napęd na dwie skrajne osie tendra, pobór prądu z dwóch wewnętrznych osi tendra oraz dwóch (1-sza i 2-ga) dużych kół.
Ciekawostką jest dodanie obręczy gumowych do osi nienapędzanych by uniknąć ślizgania się kół podczas jazdy modelu.
Oświetlenie
Oświetlenie 3-punktowe (LED białe ciepłe) zmienne w zależności od kierunku jazdy.
Moim zdaniem kiepskie w kotle (poprzez światłowody), widać prześwity światła dołem.
Uwagi
Jazda genialna, cichutko, od najmniejszych napięć wolniutko.
DCC:
Posiada gniazdo NEM 651. Włożenie dekodera do modelu Roco to kwestia sekund ...ALE trzeba mieć dekoder z wygiętymi szpilkami w literę "L" (jak do BR110 Tillig'a) bo gniazdo umieszczono w pionie, a miejsce na dekoder w poziomie (patrz fot. na końcu).
Zapomnijcie o wciśnięciu większego dekodera (np. ESU Loksound mini) bez frezowania.
Podsumowanie:
Bardzo piękny model rasowego parowozu towarowego. Wart polecenia. Cena - hmmmm, przemilczmy
Na zakończenie podziękowanie firmie Techno - Hobby za udostępnienie modelu do testu.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2010, 11:58 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości