BR120, Roco
Moderator: mod-Tabor
- wojtek_
- Posty: 478
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
Re: BR120, Roco
Zanik listwy to mniej więcej czas żółtych czół - żółte czoła to wypadek z wojakami, zaś zanik listwy to wypadek na warsztacie - pracownik spadł bo nie mógł asekurować się poręczą. Sam wiesz - potrzebne jest zdjęcie konkretnego egzemplarza - odwzorowujesz konkretny czasookres.
Ja z innej beczki - kwadratowe zderzaki do gagarina - gdzie szukać?
p.s.
W przeróbce to jeszcze temat żaluzji jest dość istotny - ale ja tak tylko w klawiaturę stukam...
Ja z innej beczki - kwadratowe zderzaki do gagarina - gdzie szukać?
p.s.
W przeróbce to jeszcze temat żaluzji jest dość istotny - ale ja tak tylko w klawiaturę stukam...
-
- Posty: 812
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: BR120, Roco
W tym wątku były poruszane kwestie reflektorów i tłumików, a chciałbym zapytać o listwę ozdobną pod przednimi szybami. Kiedy (od którego roku/ egzemplarza) zamiast listwy jest poręcz? Chcę wykonać St44 na bazie odlewu Rangera, z lat 70-80 z przydziałem do MD Częstochowa zakres numerów między 183 a 495 i nie wiem czy ma być listwa czy poręcz
- oelka
- Moderator
- Posty: 2187
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR120, Roco
Od numeru 5 do 45 ST44 otrzymywały już typowe dla PKP reflektory, natomiast nie posiadały jeszcze tłumika.
Są to lokomotywy z lat 1967-69, gdy już prowadzono dla PKP seryjną produkcję.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- Domiss
- Posty: 468
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: BR120, Roco
Jeśli dane z poniższej strony są prawidłowe, to niektóre egzemplarze jeździłyby straszliwie długo z oryginalnymi reflektorami:
http://ilostan.forumkolejowe.pl/index.p ... le=ST43-31 (nie przeglądałem wszystkich numerów, to jeden z kilku losowo wybranych, dla większości są ogromne luki w danych).
http://ilostan.forumkolejowe.pl/index.p ... le=ST43-31 (nie przeglądałem wszystkich numerów, to jeden z kilku losowo wybranych, dla większości są ogromne luki w danych).
- piottrw
- Posty: 759
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR120, Roco
Pierwsze 45 szt z 1965 roku miały małe reflektory od nr 46 z dostaw od 1966 r. miały już duże, montowane firmowo u producenta. A te pierwsze 45 Rumunów tak jak Gagariny spolszczono przy naprawach montując wiadra. Tam jeszcze były drobne różnice inne silniki, a od nr 278 lokomotywa był dłuższa.
- wlodar
- Posty: 1005
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR120, Roco
Czyli jak rozumiem w takiej formie były produkowane?.
A co z Rumunami? Dużo ich było bez wiader? Długo tak jeździły? My już montowaliśmy wiadra?
- oelka
- Moderator
- Posty: 2187
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR120, Roco
ST44-001 najpierw (zapewne podczas naprawy rewizyjnej) otrzymał typowe polskie reflektory. A dopiero później - pewnie podczas NG tłumik. Tak więc przez pewien czas jeździł z wiadrami, ale bez tłumika.
Lokomotywy od numeru 005 były już wyposażone w reflektory zgodne ze standardem PKP oraz hamulec Oerlikona zamiast Matrosowa. Tłumik wydechu pojawił się w lokomotywie ST44-045 i kolejnych,
Lokomotywy od numeru 005 były już wyposażone w reflektory zgodne ze standardem PKP oraz hamulec Oerlikona zamiast Matrosowa. Tłumik wydechu pojawił się w lokomotywie ST44-045 i kolejnych,
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- wlodar
- Posty: 1005
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR120, Roco
Trochę nie rozumiem. Z poprzedniego posta zrozumiałem, że cztery gagariny były bez tłumika i bez wiader, były wyprodukowane dla MÀV, ale cztery sztuki trafiły na PKP jako seria próbna, reszta była już z wiadrami i tłumikiem, czyli jak rozumiem tak przybywały z fabryki. Tak czy nie?
Rumuny chyba trafiły do Polski pod koniec lat pięćdziesiątych. Do H0 są też modele ST43 bez wiader. Czy dużo było Rumunów bez wiader? Długo jeździły? Wiadra my montowaliśmy, czy takie były dostarczane z fabryki? Czy Rumuny bez wiader to był epizod (jak Gagariny - cztery sztuki przez kilka lat), czy był to widok bardziej powszechny? Jak długo (mniej więcej)?
Rumuny chyba trafiły do Polski pod koniec lat pięćdziesiątych. Do H0 są też modele ST43 bez wiader. Czy dużo było Rumunów bez wiader? Długo jeździły? Wiadra my montowaliśmy, czy takie były dostarczane z fabryki? Czy Rumuny bez wiader to był epizod (jak Gagariny - cztery sztuki przez kilka lat), czy był to widok bardziej powszechny? Jak długo (mniej więcej)?
- piottrw
- Posty: 759
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR120, Roco
Też. Nie pamiętam co ile były robione naprawy, ale wtedy montowali już polski osprzęt. Także rumunom.
Teraz normy np takiej naprawy P4 to 500000 km, czyli jak lok zrobi rocznie 100-150 tys. km to po 3-5 latach w zasadzie rozbiera się maszynę na części, regeneruje, wstawia nowe części za zużyte. Wtedy można dodać polski osprzęt. Tylko nie wiem jak to było za Gomółki czy Gierka, ale znając realia PKP wiele się nie zmieniło.
Teraz normy np takiej naprawy P4 to 500000 km, czyli jak lok zrobi rocznie 100-150 tys. km to po 3-5 latach w zasadzie rozbiera się maszynę na części, regeneruje, wstawia nowe części za zużyte. Wtedy można dodać polski osprzęt. Tylko nie wiem jak to było za Gomółki czy Gierka, ale znając realia PKP wiele się nie zmieniło.
- wlodar
- Posty: 1005
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR120, Roco
Dzięki. To przy okazji, choć nie na temat: a Rumuny?
- piottrw
- Posty: 759
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR120, Roco
To były tylko 4 sztuki z serii informacyjnej, przeznaczone były dla MAV. Od nr 005 były już z wiadrami.
Wątpię żeby przetrwały w pierwotnej wersji dłużej niż 1970 rok.
Wątpię żeby przetrwały w pierwotnej wersji dłużej niż 1970 rok.
- wlodar
- Posty: 1005
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR120, Roco
Gagariny trafiły do nas w połowie lat sześćdziesiątych. Początkowo nie miały wielkiego tłumika na dachu i "wiader". Od kiedy zaczęły się pojawiać powyższe elementy? Takie przybywały do nas z fabryki, czy były montowane w naszych ZNTkach? Jak długo gagar (zielony PKP) może jeździc po makiecie bez wiader i tłumika? Do końca III epoki, dłużej?
- Leszek tt
- Posty: 104
- Rejestracja: 10 paź 2007, 21:39
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: BR120, Roco
Mam 749 (MTB) .Ma zabudowany fabrycznie głośnik .
- daraśekp
- Posty: 982
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BR120, Roco
Z tego co kojarzę to nie była to zaślepka, a komora rezonansowa do głośnika. Ale tylko chyba w EP95
- piottrw
- Posty: 759
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR120, Roco
Nie, w mtb analogowym jest plastikowa zaślepka przykręcona do ramy. W opisach jest mylnie podane/przetłumaczone że to głośnik, a jest to miejsce na głośnik.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości