BR50, Ty5, Tillig
Moderator: mod-Tabor
- daraśekp
- Posty: 982
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Robert,
Z pewnością Piotr już to czytał tutaj, ale napisz do niego i omów temat.
Z pewnością Piotr już to czytał tutaj, ale napisz do niego i omów temat.
- womo
- Posty: 2396
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Odeślij na reklamację. Szkoda nerwów. Zwłaszcza że nie ma pewności co nie działa.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 25 sty 2007, 01:37
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ty5
Wczoraj dojechała Ty5 od Pana Piotra. Niestety jedna z przednich lamp nie świeci.odczepiłem pokrywą dymnicy i widać , że do płytki przylutowane sa dwa druciki. Chyba jest więc połączenie równoległe i usterka jest w samym elemencie z lampami. I chyba nie da się tego rozebrać bez rozkręcania podwozia , które jest "zaplombowane". Sam już nie wiem czy wysyłać lokę z reklamacją czy samemu to wszystko rozebrać . Czy ktoś tego już próbował ?
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 16 gru 2009, 11:34
- Lokalizacja: Wolsztyn
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Jaki proponujecie dekoder do tej loki
- LemingAnadyrski
- Posty: 142
- Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
- Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Zanim na PKP wpadli na pomysł z wiadrami, montowali starszy model o mniejszej średnicy, z charakterystycznymi paskami wewnątrz. Jaką średnicęcichonęk pisze:Owszem ale tylko pod warunkiem chęci uzyskania wyglądu modelu z drugiej połowy lat 60-tych, bądź późniejszego. Model Tilliga odzwierciedla
w zasadzie koniec epoki IIIb, a dzięki zmienionym reflektorom, nawet początek IIIc,
mają reflektory w modelu Ty5? Zewnętrzna odpowiada 43,5 cm w przeliczeniu na 1:1. Nie mam pod ręką dokładnych notatek co do wymiarów reflektora
parowozowego stosowanego od drugiej połowy lat 60, ale coś mi mówi, że Tillig zamontował klasyczne wiadra. Jeśli chcesz mieć parowóz z ep. IIIc, to
prawdopodobnie powinieneś zmienić reflektory na mniejsze. :-)
Cieszę się, że Wy się cieszycie Towarzyszu. ;-) Ja tabor z III epoki kupuję li tylko wtedy gdy potrzebuję dawcę do przemalowania/przeróbki i rybka micichonęk pisze:a ponieważ bardzo wiele wielkoseryjnych modeli wagonów ma właśnie takie umiejscowienie w czasie (patrz daty rewizji), moim zdaniem naprawdę
warto zachować jego fabryczny wygląd (zeszlifowując ewentualnie poniemiecką tabliczkę na drzwiach dymnicy).
czy w ogóle ma oznakowanie PKP (w zasadzie wolę inne, bo nieraz wagony są tańsze :->). Ale z drugiej strony miło że takowy istnieje, bo czasem
sprzedaje się tak koszmarnie, że robią obniżki i jest z czego robić wagony stojące w krzakach w IV epoce. ;-)
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2015, 17:35 przez LemingAnadyrski, łącznie zmieniany 6 razy.
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Owszem ale tylko pod warunkiem chęci uzyskania wyglądu modelu z drugiej połowy lat 60-tych, bądź późniejszego. Model Tilliga odzwierciedla w zasadzie koniec epoki IIIb, a dzięki zmienionym reflektorom, nawet początek IIIc, a ponieważ bardzo wiele wielkoseryjnych modeli wagonów ma właśnie takie umiejscowienie w czasie (patrz daty rewizji), moim zdaniem naprawdę warto zachować jego fabryczny wygląd (zeszlifowując ewentualnie poniemiecką tabliczkę na drzwiach dymnicy).Zeszlifowanie podgrzewacza, wymiana armatury, reflektorów, wymiana płyt przeciwpancernych :-> udających wiatrownice Wagnera na prawdziwe uszy
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2015, 17:59 przez cichonęk, łącznie zmieniany 1 raz.
- LemingAnadyrski
- Posty: 142
- Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
- Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Zeszlifowanie podgrzewacza, wymiana armatury, reflektorów, wymiana płyt przeciwpancernych :-> udających wiatrownice Wagnera na prawdziwe uszy
słonia, ;-) etc. - to jedno. Pozostaje jeszcze aspekt czysto użytkowy: masa tendra w BR 50 wynosi 86 g, dwie osie z obręczami przyczepnościowymi.
Gdyby nie fakt osadzenia osi w wachliwych wózkach, wyszłaby prawie taka kaszana pod względem uciągu jak w BR 38 Roco (tamten tender ma 82 g
i trzy osie z obręczami przyczepnościowymi w różnych konfiguracjach nie pomagają zbytnio).
W oryginale BR 50 był parowozem średniej mocy, o relatywnie małym nacisku osiowym, ale w modelu został tylko mały nacisk osiowy - w tendrze. ;-)
Czy ktoś już próbował wepchnąć do tendra dodatkowe obciążenie? Koło miejsca na dekoder jest i tak już dodatkowy, przewidziany przez producenta
ciężarek. W zależności od dekodera (i od wlutowania go na krótkich drutach, z równoczesnym pozbyciem się gniazda) można tam jeszcze co nieco
zmieścić.
Dla porównania: BR 52 - tender wannowy 107 g (+24% masy); BR 44 Roco - tender 134 g (+56% masy, odrobinę krótszy niż w BR 50 za to ciut
wyższa skrzynia wodna).
słonia, ;-) etc. - to jedno. Pozostaje jeszcze aspekt czysto użytkowy: masa tendra w BR 50 wynosi 86 g, dwie osie z obręczami przyczepnościowymi.
Gdyby nie fakt osadzenia osi w wachliwych wózkach, wyszłaby prawie taka kaszana pod względem uciągu jak w BR 38 Roco (tamten tender ma 82 g
i trzy osie z obręczami przyczepnościowymi w różnych konfiguracjach nie pomagają zbytnio).
W oryginale BR 50 był parowozem średniej mocy, o relatywnie małym nacisku osiowym, ale w modelu został tylko mały nacisk osiowy - w tendrze. ;-)
Czy ktoś już próbował wepchnąć do tendra dodatkowe obciążenie? Koło miejsca na dekoder jest i tak już dodatkowy, przewidziany przez producenta
ciężarek. W zależności od dekodera (i od wlutowania go na krótkich drutach, z równoczesnym pozbyciem się gniazda) można tam jeszcze co nieco
zmieścić.
Dla porównania: BR 52 - tender wannowy 107 g (+24% masy); BR 44 Roco - tender 134 g (+56% masy, odrobinę krótszy niż w BR 50 za to ciut
wyższa skrzynia wodna).
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2015, 20:15 przez LemingAnadyrski, łącznie zmieniany 3 razy.
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Lampy to nie wszystko. Wlasnie przymirzam sie do pełnej konwersji Ty5.
Za jakiś czas pokaze efekty i zestaw części do przebudowy.
Za jakiś czas pokaze efekty i zestaw części do przebudowy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Te z Elriwy mogą nie pasować do Tilliga, na rys. jest jakaś PCB
- daraśekp
- Posty: 982
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Zgadza się. Mało tego, lampa nie ma swojego numeru jako osobna część.makieciarz pisze:Na pewno jak ich znam nie wydrukowali nowej instrukcji serwisowej i nie ma poprawnego numeru katalogowego na te lampy.
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
https://www.elriwa.de/produkte/loks/spu ... iterplatte
wyjmujesz hak, odlutowujesz w kotle, trochę precyzji i wiele cierpliwości...
są tez inne lampy, nawet na tender
wyjmujesz hak, odlutowujesz w kotle, trochę precyzji i wiele cierpliwości...
są tez inne lampy, nawet na tender
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
- Lokalizacja: Görlitz
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Na pewno jak ich znam nie wydrukowali nowej instrukcji serwisowej i nie ma poprawnego numeru katalogowego na te lampy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Ale takie lampy chyba można dokupić (jako część zamienna, ciekawe jaki numer art.) i podmienić
- daraśekp
- Posty: 982
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Otrzymałem wersję Ty5 z dużymi lampami. Warto było poczekać, i wydać prawie połowę mniej
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Ostatnio zmieniony 05 lut 2014, 16:12 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość