Dorzucę trzeci - jak spostrzegł Brovarek w lokomotywach serii 50, przy jeździe przodem po wyjściu z łuku KKS nie prostuje lokomotywy względem tendra.mradwan pisze:Dla mnie są tylko dwa problemy...
BR50, Ty5, Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Ostatnio zmieniony 05 maja 2009, 08:49 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Moge tylko potwierdzić - lokomotywa jest świetna.
Dla mnie są tylko dwa problemy: wybór epoki - Ep. III byłaby bardziej odpowiednia (ale można zawsze przyjąc, że to koniec epoki III) i brak miejsca na dekoder ESU LokSound Micro w tendrze. Poza tym boję się, że trzecia lampa na dymnicy w istocie wyklucza montaż generatora dymu (ze względu na sztywna płytką, na której jest zainstalowana dioda.
Dla mnie są tylko dwa problemy: wybór epoki - Ep. III byłaby bardziej odpowiednia (ale można zawsze przyjąc, że to koniec epoki III) i brak miejsca na dekoder ESU LokSound Micro w tendrze. Poza tym boję się, że trzecia lampa na dymnicy w istocie wyklucza montaż generatora dymu (ze względu na sztywna płytką, na której jest zainstalowana dioda.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
BR50, Tillig
BR051 341-6
Dokładna nazwa modelu
Güterzuglokomotive BR 051 DB/Parowóz towarowy BR 051 kolei Deutsche Bundesbahn
Liczba osi
1E
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02297
Zarząd kolejowy
DB Deutsche Bundesbahn
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
BR 051 341-6
Stacjonowanie/Data
BD Essen, BW Osterhausen Osterfeld Sud
Elementy specyficzne
Tender kabinowy, ruchome wózki tendra, inny pomost pod dymnicą, inne rury parowe do dymnicy, gniazdo elektryczne tender/lokomotywa jest ruchome
Wersje modelu
tylko DB 02297
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Napęd
Silnik Mashima z jedna masą kinetyczną
Oświetlenie
LED zgodne z kierunkiem jazdy , na tendrze lampa czołowa
Uwagi
Model pięknie wykonany, widać modernizację form Tilliga
DCC:
gniazdo NEM w tendrze
Dokładna nazwa modelu
Güterzuglokomotive BR 051 DB/Parowóz towarowy BR 051 kolei Deutsche Bundesbahn
Liczba osi
1E
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02297
Zarząd kolejowy
DB Deutsche Bundesbahn
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
BR 051 341-6
Stacjonowanie/Data
BD Essen, BW Osterhausen Osterfeld Sud
Elementy specyficzne
Tender kabinowy, ruchome wózki tendra, inny pomost pod dymnicą, inne rury parowe do dymnicy, gniazdo elektryczne tender/lokomotywa jest ruchome
Wersje modelu
tylko DB 02297
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Napęd
Silnik Mashima z jedna masą kinetyczną
Oświetlenie
LED zgodne z kierunkiem jazdy , na tendrze lampa czołowa
Uwagi
Model pięknie wykonany, widać modernizację form Tilliga
DCC:
gniazdo NEM w tendrze
Ostatnio zmieniony 08 maja 2009, 10:07 przez Marcin, łącznie zmieniany 4 razy.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Eeeee spokojnie, tej loki nie zobaczymy jeszcze z pół roku. Przy kłopocikach Tillisia wszystko sie opóźni.
- brovarek
- Posty: 868
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Warsja altbau, detale na kotle uzupełnione...
http://www.tt-board.de/forum/showthread.php?t=23313
Zapowiada sie ciekawie, czyżby dyr Poznań miała zostac powaznie wzmocniona ?
http://www.tt-board.de/forum/showthread.php?t=23313
Zapowiada sie ciekawie, czyżby dyr Poznań miała zostac powaznie wzmocniona ?
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 23 gru 2007, 22:41
- Lokalizacja: Chisinau (Moldova)
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
My opinion: it`s a good. Really good model. Yes it has a mistakes in its construction and the board number does not corresponds to original, but attract attention on it only who knows about these mistakes. Its quiet good quality model.
And about the colour i must to say that it depends of photohraphy. In reality the colour of plastic does not differs. But in some causes of wrong instalation of light, when you make photoes, the pics may appear a terrible.
In original i see in model only two colours: red and black without any colour shadows.
The blue colour appears on pics when you make a hybrid light in the room. You must not mistake the day light with the room light, or room light with the camera flash. Also you must not mistake different types of room light. Just use a single type of light and it will be better if you will shot without camera flash.
Here the picture shot in a daylight in the room (without camera flashlight). There are no any blue shadow.
[translate]
Moim zdaniem to jest rzeczywiście dobry model. Tak, ma błędy w konstrukcji i numer nie odpowiada oryginałowi, ale zauważy to tylko ten - kto wie o tych błędach. To jest całkiem dobrej jakości model.
Co do koloru to zależy on od zdjęcia. W rzeczywistości kolor plastiku nie wyróżnia się. Ale w niektórych sytuacjach nieprawidłowego oświetlenia, gdy robicie fotografie, zdjęcia mogą wydawać się okropne.
W oryginale widzę w modelu tylko dwa kolory: czerwony i czarny bez wszelkich kolorowych cieni.
Niebieski odcień pojawia się na zdjęciach, gdy mamy hybrydowe oświetlenie w pokoju. Nie można mylić, oświetlenia dziennego ze światłem w pokoju, ani światła w sali z błyskiem kamery. Także należy rozróżniać różne typy oświetlenia pomieszczeń. Użyjcie jednego rodzaju oświeltenia, i to będzie lepszy efekt gdy robimy zdjęcie bez flesha.
Poniżej zdjęcie w świetke dziennym w pokoju (bez lampy błyskowej). Nie ma żadnego żadnego niebieskiego cienia.
And about the colour i must to say that it depends of photohraphy. In reality the colour of plastic does not differs. But in some causes of wrong instalation of light, when you make photoes, the pics may appear a terrible.
In original i see in model only two colours: red and black without any colour shadows.
The blue colour appears on pics when you make a hybrid light in the room. You must not mistake the day light with the room light, or room light with the camera flash. Also you must not mistake different types of room light. Just use a single type of light and it will be better if you will shot without camera flash.
Here the picture shot in a daylight in the room (without camera flashlight). There are no any blue shadow.
[translate]
Moim zdaniem to jest rzeczywiście dobry model. Tak, ma błędy w konstrukcji i numer nie odpowiada oryginałowi, ale zauważy to tylko ten - kto wie o tych błędach. To jest całkiem dobrej jakości model.
Co do koloru to zależy on od zdjęcia. W rzeczywistości kolor plastiku nie wyróżnia się. Ale w niektórych sytuacjach nieprawidłowego oświetlenia, gdy robicie fotografie, zdjęcia mogą wydawać się okropne.
W oryginale widzę w modelu tylko dwa kolory: czerwony i czarny bez wszelkich kolorowych cieni.
Niebieski odcień pojawia się na zdjęciach, gdy mamy hybrydowe oświetlenie w pokoju. Nie można mylić, oświetlenia dziennego ze światłem w pokoju, ani światła w sali z błyskiem kamery. Także należy rozróżniać różne typy oświetlenia pomieszczeń. Użyjcie jednego rodzaju oświeltenia, i to będzie lepszy efekt gdy robimy zdjęcie bez flesha.
Poniżej zdjęcie w świetke dziennym w pokoju (bez lampy błyskowej). Nie ma żadnego żadnego niebieskiego cienia.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2010, 17:12 przez kestrel, łącznie zmieniany 5 razy.
- KamilW
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Osprzęt jest super, kocioł w końcu nie wygląda sztucznie, w moim mniemaniu zaletą jest to że wszystko jest już zamontowane fabrycznie, bo niestety własnoręczny montaż takiej ilości detali mógłby się skończyć źle dla lokomotywy gdyby wpadła ona w ręce mniej wprawnego modelarza. Poza tym lokomotywę użytkuje już od 5 dni w DCC i nie ma z nią najmniejszych problemów.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2008, 14:11 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
A mi podoba się, że w końcu na modelach TT pojawia się oddzielnie montowany osprzęt - a nie jak dotychczas, jako jeden odlew z kotłem. Mam na myśli te wszystkie "rurki", "zaworki", itd... Bez względu na wady z kolorami... patrząc na ten parowóz, zmiana ta robi dodatkowe, BARDZO pozytywne wrażenie (podobnie jak w "Gutzold'owskim BR65). Tak powinni trzymać... w końcu mamy 21 wiek i robienie uproszczonej 'szmiry' trochę jest nie na czasie...
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Będzie , na razie tylko tę sprzedają. Też na nią czekam
- KamilW
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Według tego co piszą na stronie Tilliga to jest takowy w przygotowaniu. Z moich informacji wynika, że obecnie dostępny jest tylko model z małymi wiatrownicami.
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Mam pytanie, czy jest wersja z dużymi wiatrownicami, tak jak w Ty5-10 z Wolsztyna?
- KamilW
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Mam model od 3 dni, po dokładnym obejrzeniu nie zauważyłem problemów z doborem kolorów. Ale może nie jestem aż tak wyczulony na to. Ogólnie rewelacyjna lokomotywa, rusza bardzo płynnie w analogu. W DCC poezja. Ma bardzo dobry uciąg, nie ma problemów z nieprecyzyjnie polożonymi torami, nie wykoleja się nawet na rozjazdach EW1. Polecam każdemu kto zastanawia się nad zakupem parowozu produkcji Tilliga.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Czy Tillig znów zrobi parowóz, który będzie miał jeden odcień czerwieni osprzętu, ramy i ostoi? Czy nadal będziemy płacili potężną kasę za łaciate podwozia? Pisałem do Tilliga w tej sprawie i nic. Cisza. A tu na tym prawdopodobnie flagowym modelu tej firmy widzę aż trzy różne odcienie czerwieni. Dziękuję, poczekam z zakupem aż nauczą się prawidłowo dobierać kolor tworzyw sztucznych. I co najgorsza nie jest to odosobniony przypadek takiego olewactwa. Mam zdjęcia przynajmniej 15 różnych modeli z tą wadą. Jakoś w 2003 tudzież w 2004 wszystko grało. Nagle teraz okazuje się, że nie można zrobić porządnie modelu.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
BR50, Ty5, Tillig
BR 50.3624
Dokładna nazwa modelu
Güterzuglokomotive BR 50 der DR/Parowóz towarowy BR 50 kolei DR
Liczba osi
1 + 5
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02290
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
III
Oznaczenie modelu
BR 50 3624
Stacjonowanie/Data
Rdb Magdeburg, Bw Debisfelde / 14.2.1964
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Napęd
Oświetlenie
2 białe (żółte) LED zgodne z kierunkiem jazdy
Uwagi
DCC:
Podsumowanie:
Pierwsze wrażenia: BR50 wygląda na wyjątkowo udany model. Jest cicha, jazda płynna, kolor świateł – żółtawo-pomarańczowy.
Dokładna nazwa modelu
Güterzuglokomotive BR 50 der DR/Parowóz towarowy BR 50 kolei DR
Liczba osi
1 + 5
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02290
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
III
Oznaczenie modelu
BR 50 3624
Stacjonowanie/Data
Rdb Magdeburg, Bw Debisfelde / 14.2.1964
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Napęd
Oświetlenie
2 białe (żółte) LED zgodne z kierunkiem jazdy
Uwagi
DCC:
Podsumowanie:
Pierwsze wrażenia: BR50 wygląda na wyjątkowo udany model. Jest cicha, jazda płynna, kolor świateł – żółtawo-pomarańczowy.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2012, 21:14 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 8 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość