BR50, Ty5, Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Na filmikach można obejrzeć w wersji czeskiej (02299 - BR 555.1, ČSD, Ep. III) z zainstalowanym generatorem dymu i dekoderem dźwięku ESU micro v.4.0:
http://www.youtube.com/watch?v=3TvuLCP2Z3g
http://www.youtube.com/watch?v=-gB0gljBaVg
http://www.youtube.com/watch?v=3TvuLCP2Z3g
http://www.youtube.com/watch?v=-gB0gljBaVg
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2013, 21:35 przez jafrap, łącznie zmieniany 2 razy.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2187
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Wersja Reko wyróżnia się małymi wiatrownicami Wittego, zamiast oryginalnych dużych wiatrownic Wagnera. Są też znaczne różnice w armaturze kotła. Charakterystyczną cechą lokomotyw DR po modernizacji jest nowy, typowy podgrzewacz wody typu IfS/DR. Choć nie był montowany we wszystkich lokomotywach podlegających modernizacji. Po za tym BR50.35-37 otrzymywały te same kotły co BR52 przebudowywane na Reko (na 52.80). Kocioł posiadał m. in. krótsze od oryginalnego rury w kotle, dłuższą skrzynię paleniska. W niektórych lokomotywach zamontowano charakterystyczny komin o podłużnym przekroju konstrukcji austriackiego inżyniera Giesla.cichonęk pisze:Witam, ponieważ temat mnie interesuje, a widzę fachowe podejście do sprawy, tak więc zapytanie - jakie są widoczne różnice w osprzęcie kotła pomiędzy modelami w wersji altbau, a reko (bez podgrzewacza DBundesbahn)? - pozdrawiam
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 29 sty 2013, 11:43 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Witam, ponieważ temat mnie interesuje, a widzę fachowe podejście do sprawy, tak więc zapytanie - jakie są widoczne różnice w osprzęcie kotła pomiędzy modelami w wersji altbau, a reko (bez podgrzewacza DBundesbahn)? - pozdrawiamMamy tak naprawdę do wyboru trzy wersje kotła/wiatrownic: altbau, reko i z podgrzewaczem DBundesbahn.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 15:21 przez cichonęk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 14 lut 2008, 20:58
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Przepraszam za pomyłkę - chodziło oczywiście o podobieństwo napędu tejże lokomotywy do BR52...
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Mamy tak naprawdę do wyboru trzy wersje kotła/wiatrownic: altbau, reko i z podgrzewaczem DBundesbahn.Furia pisze:U nas też takie były;)maciej_kolej pisze:Smukła sylwetka podkreślona wiatrownicami, (nie jakieś uszy słonia jak w Ty 5 :-)) ).
http://farm6.staticflickr.com/5094/5390 ... 9f73_z.jpg
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 13:16 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
U nas też takie byłymaciej_kolej pisze:Smukła sylwetka podkreślona wiatrownicami, (nie jakieś uszy słonia jak w Ty 5 :-)) ).
http://farm6.staticflickr.com/5094/5390 ... 9f73_z.jpg
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 13:14 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
A O JAKIEJŻE TO LOKOMOTYWIE JEST TEN POST JAK NIE O BR 50 ??Mikimoto pisze: Otóż konstrukcja w zasadzie jest taka sama jak w BR50,
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 13:14 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 14 lut 2008, 20:58
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Jeszcze parę zdań nt napędu tejże lokomotywy. Otóż konstrukcja w zasadzie jest taka sama jak w BR50, na napęd której nikt nie narzeka. Rozmawiałem w Modelmanii o tym modelu i wada ta jest łatwa do usunięcia - trzeba tylko zmienić jedną z zębatek (niestety nie dowiedziałem się którą) - i model zachowuje się już jak należy.
Problem natomiast mogą sprawiać odbieraki prądu w tendrze zrobione z jakiegoś sztywnego metalu i hamujące dość mocno koła napędowe...
Problem natomiast mogą sprawiać odbieraki prądu w tendrze zrobione z jakiegoś sztywnego metalu i hamujące dość mocno koła napędowe...
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3209
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
BR 50.3548-0
Dokładna nazwa modelu
Dampflok BR 50.3548-0, DR, Ep. IV/Parowóz towarowy BR 50. 3548-0, DR, Ep. IV
Liczba osi
1 + 5
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02091
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
BR 50.3548-0 G5615
Stacjonowanie/Data
Magdeburg / 15.10.1979
Elementy specyficzne
Złoty dzwon
Wersje modelu
02090 - BR 50 1812-2 Altbau, DR, Ep. IV,
02094 - BR 50 008, DRG, Ep. II,
02095 - Ty5-12, PKP, Ep. III,
02296 - BR 50 1608, DR, Ep. III,
02298 - BR 50 791, DB, Ep. III,
02299 - BR 555.1, ČSD, Ep. III
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Napęd
Silnik Mashima z jedna masą kinetyczną, 4 gumki przyczepnościowe na 2 ostatnich osiach tendra
Oświetlenie
2 białe (ciepłe) LED zgodne z kierunkiem jazdy
DCC:
Gniazdo NEM651 w tendrze, istnieje możliwość udźwiękowienia tej lokomotywy, w tendrze możemy zamontować dekoder dźwiękowy, problemem i to poważnym, może okazać się umiejscowienie głośnika - w kabinie maszynisty można zainstalować głośnik "kostka cukru", jednak to może stanowić poważny problem w eksploatacji i zeszpecić filigranową budkę maszynisty, mocno spasowaną z tendrem. Wybór trudny.
Uwagi
Model przejedzie przez ostre łuki... ale nie znosi takiego traktowania.
Podsumowanie:
Urokliwy i po prostu piękny. Smukła sylwetka podkreślona wiatrownicami, (nie jakieś uszy słonia jak w Ty 5 :-)) ). Ma swoją moc i serce wprawia w drżenie. Polecam. Model ma ma masę detali i szczegółów, finezyjne wykonanie jednak kłóci się z odwieczną wada u Tilliga - koszmarnie plastikowe czerwone wózki w tendrze - pozostaje patyna, reszta jest rzeczą gustu. Polecam po raz drugi.
Dokładna nazwa modelu
Dampflok BR 50.3548-0, DR, Ep. IV/Parowóz towarowy BR 50. 3548-0, DR, Ep. IV
Liczba osi
1 + 5
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02091
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
BR 50.3548-0 G5615
Stacjonowanie/Data
Magdeburg / 15.10.1979
Elementy specyficzne
Złoty dzwon
Wersje modelu
02090 - BR 50 1812-2 Altbau, DR, Ep. IV,
02094 - BR 50 008, DRG, Ep. II,
02095 - Ty5-12, PKP, Ep. III,
02296 - BR 50 1608, DR, Ep. III,
02298 - BR 50 791, DB, Ep. III,
02299 - BR 555.1, ČSD, Ep. III
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Napęd
Silnik Mashima z jedna masą kinetyczną, 4 gumki przyczepnościowe na 2 ostatnich osiach tendra
Oświetlenie
2 białe (ciepłe) LED zgodne z kierunkiem jazdy
DCC:
Gniazdo NEM651 w tendrze, istnieje możliwość udźwiękowienia tej lokomotywy, w tendrze możemy zamontować dekoder dźwiękowy, problemem i to poważnym, może okazać się umiejscowienie głośnika - w kabinie maszynisty można zainstalować głośnik "kostka cukru", jednak to może stanowić poważny problem w eksploatacji i zeszpecić filigranową budkę maszynisty, mocno spasowaną z tendrem. Wybór trudny.
Uwagi
Model przejedzie przez ostre łuki... ale nie znosi takiego traktowania.
Podsumowanie:
Urokliwy i po prostu piękny. Smukła sylwetka podkreślona wiatrownicami, (nie jakieś uszy słonia jak w Ty 5 :-)) ). Ma swoją moc i serce wprawia w drżenie. Polecam. Model ma ma masę detali i szczegółów, finezyjne wykonanie jednak kłóci się z odwieczną wada u Tilliga - koszmarnie plastikowe czerwone wózki w tendrze - pozostaje patyna, reszta jest rzeczą gustu. Polecam po raz drugi.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2012, 10:46 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
A moze jakieś foto, bede coś mógł powiedzieć bo mam niejakie pojęcie o PKM. Być moze jest jakieś proste rozwiązanie problemu.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Dziwne niepewne rozwiązanie dotyczące silnika/uchwytu/przeniesienia napędu/samej płytki.
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
jak dobrez rozumiem to loko ma wadę fabryczną (konstrukyjną) napędu
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Kilka lok, w tym moje już robiłem, tillig dał dupy z tym rozwiązaniem tendra
Ostatnio zmieniony 12 lis 2012, 08:56 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
To znaczy , że zakup tej lokomotywy jest bez sensu!?
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Pisałem już o tym, to fabryczna wada tych napędów.Mikimoto pisze:Po drugiej jeździe i ostygnięciu lokomotywa jechała dalej do przodu, zaś do tyłu - zaczęła przeskakiwać jakaś zębatka, lokomotywa jedzie tym razem do naprawy.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2012, 13:42 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość