Moduły PB

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Kilkujadek »

W nowym układzie torowym w głowicy wschodniej planowany był anglik ale przypadek jest dość specyficzny ponieważ bardzo blisko jest most.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2011, 00:51 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2187
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: oelka »

Grzegorz TT pisze:
oelka pisze:Poszukaj anglików tam, gdzie w ostatnich latach przeprowadzono modernizację.
Warszawa Gdańska :mrgreen:
Gdańska jest w trakcie modernizacji i do końca prac jeszcze sporo się będzie działo.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 10:45 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Kilkujadek »

oelka pisze:Poszukaj anglików tam, gdzie w ostatnich latach przeprowadzono modernizację.
Warszawa Gdańska :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 10:45 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: ArJu »

Paweł Basiński pisze:No proszę urodzaj na angliki :) - ciągle smarują, że się nie stosuje na torach głównych anglików :P
Rzeczywiście ostatnio anglików się nie stosuje, ale to tylko rekomendacja, a w eksploatacji nakaz zwolnienia do 100km/h. Zakaz jest dla "rozjazdów podwójnych", a nie "rozjazdów podwójnych krzyżowych".
Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 10:45 przez ArJu, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł Basiński
Posty: 584
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Paweł Basiński »

Zgadza się - Tarczyn nie był modernizowany - wszystko przed stacją.
Kończą powoli robić stację Mszczonów, ale tam nie było anglików w układzie torowym.
Jak zakończą modernizację pewnie następny będzie Tarczyn i wątpię aby konieczne było utrzymanie takiego układu torowego jaki jest w tej chwili - pewnie go sporo okroją bo jest tam chyba 5-6 torów, a pewnie wystarczy 1-2 bocznice + tory główne.

Paweł
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2187
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: oelka »

Paweł Basiński pisze:No proszę urodzaj na angliki :) - ciągle smarują, że się nie stosuje na torach głównych anglików :P

Tarczyn to malutka stacyjka - nie ma się co równać z Tychami :)
Poszukaj anglików tam, gdzie w ostatnich latach przeprowadzono modernizację. Tarczyn, podobnie jak niemal cała "esełka" od lat nie był ruszany.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 10:38 przez oelka, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 562
Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Kolejka »

Tychy Miasto to też nie jest duża stacja. Taki ma układ:
Obrazek
(Ten schemat robiłem kilka lat temu, ale nic się nie zmieniło)
Paweł Basiński
Posty: 584
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Paweł Basiński »

No proszę urodzaj na angliki :) - ciągle smarują, że się nie stosuje na torach głównych anglików :P

Tarczyn to malutka stacyjka - nie ma się co równać z Tychami :)

Paweł
Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 562
Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Kolejka »

Paweł Basiński pisze: [...]
generalnie to stacja Tarczyn jest ciekawa z nietypowego układu torowego ( ma np. 2 angliki na głównych torach ) na jednej głowicy :) [...]
Stacja Tychy Miasto zawstydziła Tarczyn. Ma 3 angliki na torach głównych na jednej głowicy :P
Obrazek
A na drugiej 2:
Obrazek
Na pierwszym zdjęciu jest wyjazd w stronę Bierunia (lewy tor) i do EC Tychy oraz Komagry (prawy tor), a na drugim wyjazd w stronę dworca.
Paweł Basiński
Posty: 584
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Paweł Basiński »

Coś tam znalazłem w necie na ten temat.
Cytuję kolegę gemola:
Zwrotniki zasadniczo ustawiane były po stronie "na wprost", napędy po stronie przeciwnej. Jeśli układ rozjazdów uniemożliwiał usytuowanie napędu po stronie przeciwnej, wówczas stał on po stronie zwrotnika, a zwrotnik ustawiony był za napędem.

co do fotki to mam coś takiego z Tarczyna:
http://picasaweb.google.com/yeazzik/Sta ... 8630936386
a szczególnie ta fotka:
http://picasaweb.google.com/yeazzik/Sta ... 5366852050
zwrotnik jest na wprost a napęd po przeciwnej stronie - nawet po wewnętrznej
czyli mój zaproponowany układ od biedy byłby prawidłowy... chyba...

Jakieś sugestie co do umieszczenia zwrotników i napędów ktoś ma?

generalnie to stacja Tarczyn jest ciekawa z nietypowego układu torowego ( ma np. 2 angliki na głównych torach ) na jednej głowicy :) - niestety nie mam całego układu tej stacji, a zdaje się niebawem będzie przebudowywana ( pewnie jak skończą stację Mszczonów ) ciekawe czy układ zostanie zmieniony?

Paweł
Paweł Basiński
Posty: 584
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Paweł Basiński »

Nastawnia będzie na górze po prawej.

A na prostej będą stały zwrotniki :P

Paweł
gemol
Posty: 1047
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: gemol »

Zasadą prowadzenia pędni jest ograniczanie załomów do niezbędnego minimum i prowadzenie jej na zewnątrz torów. W tym przypadku wydaje się, że można poprowadzić pędnię pomiędzy torami - jest to tylko żeberko. Wariant pierwszy jest właściwszy - zmieniłbym jedynie prowadzenie pędni górnej: linią prostą wzdłuż żeberka, a następnie zwrotami odchylnymi zbliżył do pędni dolnej.

Do poprowadzenia pędni pod torami wystarczy rurka lub drut 1mm.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
fox
Posty: 215
Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: fox »

Na mój gust to żaden. Po pierwsze napędy powinny być zlokalizowane na zewnątrz toru, ze względu na większe bezpieczeństwo w czasie prac konserwacyjnych. Poza tym kluczowe jest gdzie będzie budynek nastawni - u góry, czy na dole?
Paweł Basiński
Posty: 584
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: Paweł Basiński »

Mam dylemacik jak poprowadzić pędnie na module z półtrapezem.
Poniżej projekt tak na szybko narysowany (sorki za jakość ale grafikiem to ja nigdy nie będę :P ):

Całość bocznicy i to co mnie interesuje - prawa strona segmentu.
Założenie - stacja jest po prawej stronie tych modułów i tam również znajdzie się nastawnia, na czerwono napędy i na zielono pędnie i zwroty załomowe/odchylne
Tor na górze po prawej - żeberko :)

Zapomniałem narysować tarcze manewrowe na tym module - nie wiem też czy tarcze mają wpływ na prowadzenie pędni :roll: ale jeszcze to wkleję :
Obrazek Obrazek

Wariant 1: Obrazek

Wariant 2: Obrazek

Pytanie brzmi, który wariant jest bardziej poprawny?

i jeszcze sprawa pędni - czy można je odwzorować za pomocą rurki o odpowiedniej średnicy prowadzonej pod torami czy mają mieć przekrój kwadrat/prostokąt?

Paweł
Ostatnio zmieniony 25 lut 2011, 15:02 przez Paweł Basiński, łącznie zmieniany 2 razy.
gemol
Posty: 1047
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Moduły PB

Post autor: gemol »

czy zwykły transport jest w stanie rozsypać takie krzaki na module?
Nawet pojedynczo sadzone w moduł nie łamią się w transporcie. Prędzej stracą trochę zieleni.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2010, 12:02 przez gemol, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość