BR38, MMS

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: BR38, MMS

Post autor: Ołgierd »

tete pisze:Czy to jest to samo?
To są dwa różne parowozy (wystarczy porównać zdjęcia :P ), a modele dwóch różnych producentów. W dużym uproszczeniu - model MMS miał u nas jako odpowiednik Ok1, a ten który przedstawiłeś, to jedno z wcieleń "pierwowzoru" Ok2. Główny punkt styczny, to zaliczenie ich do jednej serii 38, ale niemieckie serie bywały baaaardzo pojemne.

(jak coś pokręciłem - proszę sprostować :) )
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2010, 09:40 przez Ołgierd, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: BR38, MMS

Post autor: tete »

Czy to jest to samo? Pytam bo nr katalogowy jest inny (tutaj: 1018303):
Obrazek
Obrazek
Skala TT
źródło: http://www.modellbahnwelt24.de/Beckmann ... G-EpIIb-TT
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 868
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: BR38, MMS

Post autor: brovarek »

Te elementy rzeczywiscie sa nieciekawe, ale akurat to co zaznaczyłeś w 90% konstrukcji w TT-ce tak właśnie wygladaja :)
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: BR38, MMS

Post autor: tete »

Grzegorz TT pisze:A mnie dziwi że "przyspawałeś" się do kilku szczegółów (...)
Wzrokowcem jestem :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 28 lut 2008, 20:58 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: BR38, MMS

Post autor: Kilkujadek »

A mnie dziwi że "przyspawałeś" się do kilku szczegółów (powiększenie około 20 X) pomijając wygląd silnika doskonale widocznego na 3 fotce. Warto też wspomnieć że lokomotywy produkcji MMS jeżdżą bardo płynnie ale masowo chorują na "kaczy chód".
tete pisze:Cieszy fakt starania się mniejszych firm (MMS) na rynku TT - i bardzo dobrze. Ale mogłoby takie ROCO bardziej się "rzucić" na naszą skalę, wówczas (znając jakość tych fabrycznych modeli) można by się spodziewać całkiem fajnego wykonania, bez takich niedoróbek w odlewie i uproszczeń w układzie napędowym jak tutaj (żółte pola). No bo skoro model tyle kosztuje... ;)
Firma ROCO wyprodukowała jak na razie 1 (jeden) model parowozu w naszej skali (BR 80) z miernym napędem dyskwalifikującym lokomotywę do jazdy zgodnie z jej przeznaczeniem (manewrowej)
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: BR38, MMS

Post autor: tete »

Poza małymi niedociągnięciami w wykonaniu niektórych elementów jak i w odlewie to zapewne całkiem niezły model (opieram się tylko na tym co pokazują foty).
Źródło pochodzi z jednej z powyższych fotek.
Obrazek

Cieszy fakt starania się mniejszych firm (MMS) na rynku TT - i bardzo dobrze. Ale mogłoby takie ROCO bardziej się "rzucić" na naszą skalę, wówczas (znając jakość tych fabrycznych modeli) można by się spodziewać całkiem fajnego wykonania, bez takich niedoróbek w odlewie i uproszczeń w układzie napędowym jak tutaj (żółte pola). No bo skoro model tyle kosztuje... ;)
Ostatnio zmieniony 28 lut 2008, 09:41 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR38, MMS

Post autor: Marcin »

Wejdź na storne Modellbahnshop sebnitz i tam tez mozesz kupić.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10324
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR38, MMS

Post autor: ArturSchŁ »

Przedstawicielem MMS na PL jest T-H.
:)
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: BR38, MMS

Post autor: tete »

Czy jest jakaś informacja co do dystrybucji modeli tej firmy w Polsce?
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

BR38, MMS

Post autor: Kilkujadek »

BR 38

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Dampflokomotive BR 38 DR, Ep.III / Parowóz BR 38 DR, Ep.III

:arrow: Liczba osi
2 + 3

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Modellbahn Manfaktur Sebnitz GMBH, Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew metalowy/tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model krótkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
96201

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
III

:arrow: Oznaczenie modelu
BR 38 1181

:arrow: Stacjonowanie/Data
Rdb Berlin, Bw Seddin / 12.4.1958

:arrow: Elementy specyficzne
Brak

:arrow: Wersje modelu
96201 - BR 38 1181, DR, Ep. III
96202 - BR 38 (pr. P8), DB, Ep. III
96203 - BR 38 1182-5, DR Ep. III / DB AG, Ep. V (Museumslok)
96204 - P 8 der KPEV / BR 38.10-40 DRG (zielona z czarnym przodem)

:arrow: Sprzęg
Model nie posiada KKS, ale posiada gniazdo NEM 358

:arrow: Napęd

:arrow: Oświetlenie
Brak

:arrow: Uwagi
Konstrukcja Jatt. Jak można się spodziewać po firmie projektującej model, jeździ on rewelacyjnie

:arrow: DCC:
Posiada gniazdo NEM 651

:arrow: Podsumowanie:
Piękny, wiernie odwzorowany, posiadający masę detali i smaczków model. Jego rewelacyjna jazda oraz pewne pokonywanie wszelkich rozjazdów stawiają go w grupie modeli pożądanych przez wymagających kolekcjonerów.
Model nie jest tani i nie należy do kategorii "dla wszystkich", za jego cenę (>220 EUR) można spokojnie nabyć dwa wyśmienite loki Tilliga.

Serdecznie dziękuję M.Tillig za udostępnienie modelu z wlasnych zapasów (muzeum ?? :mrgreen: )

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 maja 2009, 10:06 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 8 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości