Nie mam BR01, więc nie mogę wypowiadać się dokładnie w kwestii tego parowozu. Mam natomiast doświadczenie z dwoma BR52 i efekty są podobne do opisanych przez Ciebie. Z moich obserwacji wynika, że efekt taki jest po długim okresie nie używania. Po "rozruszaniu" jest OK.PiotrZ pisze:... koła napędowe parowozu (...) czasami ślizgają się po torze ...
BR01, Tillig/BTTB
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 488
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
- Kontakt:
Re: BR01, Tillig/BTTB
Ostatnio zmieniony 21 sty 2008, 12:37 przez ArJu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BR01, Tillig/BTTB
Mam pytanie.
Otóż słyszałem, że koła napędowe parowozu (w modelu duże koła toczne połączone wiązarami) czasami ślizgają się po torze zamiast obracać. Wynikać to może z dużych oporów ruchu i pchania przez tender lekkiego parowozu. Czy to prawda? I co na to mozna poradzić? Występowało rzekomo w pierwszych modelach z okreu przejściowego BTTB/Tillig.
Pozdrawiam
PiotrZ
PS. Jeśli ten post powinien być raczej w temacie "Porady", to proszę Zarządcę o przeniesienie.
Otóż słyszałem, że koła napędowe parowozu (w modelu duże koła toczne połączone wiązarami) czasami ślizgają się po torze zamiast obracać. Wynikać to może z dużych oporów ruchu i pchania przez tender lekkiego parowozu. Czy to prawda? I co na to mozna poradzić? Występowało rzekomo w pierwszych modelach z okreu przejściowego BTTB/Tillig.
Pozdrawiam
PiotrZ
PS. Jeśli ten post powinien być raczej w temacie "Porady", to proszę Zarządcę o przeniesienie.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR01, Tillig/BTTB
Tak jest oczywiście i w mojej, poprawiłem:Marcin pisze:... w każdej 01 dwie osie skrajne tendra są napędzane.
Przepraszam za zamieszanie.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2015, 18:45 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR01, Tillig/BTTB
Bo tak jest, w każdej 01 dwie osie skrajne tendra są napędzane. Tillig nie zmieniał konstrukcji tendra. Mam BR 01 zieloną. Co ciekawe najczęściej dwie środkowe nienapędzane stoją podczas ruchu parowozu z powodu zbyt mocno napietej blaszki nad nimi. Trzeba to tuningować bo obręcze kół się zniszczą. musiałem to zrobić w moich obu BR 01.
-
- Posty: 488
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
- Kontakt:
Re: 01 2118
Zgodnie z serwisówką do 02125, zamieszczoną przez Artura, model ten - jak na mój gust - również posiada napęd na dwie osie.Napęd w tendrze na 2 ! osie ...
Ostatnio zmieniony 02 sty 2008, 09:24 przez ArJu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR01, Tillig/BTTB
Decodereinbau moglich, jedoch nicht vorbereitet. (max. Decodergrosse 13x9mm)
Co oznacza: montaż dekodera mozliwy, jednakże bez przygotowania (płytki), Maksymalna wielkość dekodera 13 mm x 9 mm.
Co oznacza: montaż dekodera mozliwy, jednakże bez przygotowania (płytki), Maksymalna wielkość dekodera 13 mm x 9 mm.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
01 2118
01 2118 (rok. prod. 2003)
Inna wersja produkowanego przez Tilliga modelu parowozu serii 01
Numer katalogowy modelu
02124
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
01 2118-6
Stacjonowanie/Data
Rbd Erfurt; Bw Saalfeld/ 8.7.80
Oryginał
Kilka podstawowych informacji oraz zdjęcia oryginalnej 01 2118 można znaleźć tutaj:
http://modelarzett.ovh.org/My_Homepage_ ... age15.html
Napęd
Napęd w tendrze na 2 ! osie (w odróżnieniu od modelu 02125). Na każdej osi napędowej jedno koło wyposażone w gumki przyczepnościowe. Pobór prądu przez 2 osie przedniego wózka parowozu i cztery osie tendra.
Uwagi
Nasz model z roku 2003 posiada w tendrze tylko dwie osie napędowe. Nie posiadamy informacji, od którego roku wprowadzona została zmiana w układzie napędowym.
Pozdrowienia
ModelarzeTT
Inna wersja produkowanego przez Tilliga modelu parowozu serii 01
Numer katalogowy modelu
02124
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
01 2118-6
Stacjonowanie/Data
Rbd Erfurt; Bw Saalfeld/ 8.7.80
Oryginał
Kilka podstawowych informacji oraz zdjęcia oryginalnej 01 2118 można znaleźć tutaj:
http://modelarzett.ovh.org/My_Homepage_ ... age15.html
Napęd
Napęd w tendrze na 2 ! osie (w odróżnieniu od modelu 02125). Na każdej osi napędowej jedno koło wyposażone w gumki przyczepnościowe. Pobór prądu przez 2 osie przedniego wózka parowozu i cztery osie tendra.
Uwagi
Nasz model z roku 2003 posiada w tendrze tylko dwie osie napędowe. Nie posiadamy informacji, od którego roku wprowadzona została zmiana w układzie napędowym.
Pozdrowienia
ModelarzeTT
Ostatnio zmieniony 01 sty 2008, 18:14 przez ModelarzeTT, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
BR01, Tillig/BTTB
BR 01
Dokładna nazwa modelu
Schnellzuglokomotive BR 01 grun/schwarz / Parowóz pośpieszny BR 01 kolei DRG, oliwkowy
Liczba osi
2' C 1' (2 + 3 + 1)
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02125
Zarząd kolejowy
DRG
Epoka
II
Oznaczenie modelu
BR 01 053
Stacjonowanie/Data
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
02120 - BR 01 118, DRG, Ep. II, BTTB
02120 - BR 01 118, DRG, Ep. II, Tillig
02121 - BR 01 122, DRG, Ep. II, BTTB
02121 - BR 01 120, DR, Ep. III, Tillig
02122 - BR 01 108, DB, Ep. III
02123 - BR 01 122, DRG, Ep. II
02124 - BR 01 2118-6 / 2137-6, DR, Ep. IV
02125 - BR 01 053, DRG, Ep. II (oliwkowa)
02126 - BR 01 102, DRG, Ep. II (Fotolack )
02129 - BR 01 118, DRG, Ep. II (model kolekcjonerski, bez napędu, Zeuke TT Bahnen)
Sprzęg
Model nie posiada KKS'u, ale ma gniazdo NEM 358
Napęd
Napęd w tendrze na 2 zewnętrzne osie, 2 gumki przyczepnościowe na jednej osi. Pobór prądu przez 3 osie loka i 4 tendra
Oświetlenie
3 białe (przód)/2 białe (tył), żarówkowe zgodne z kierunkiem jazdy
Uwagi
DCC:
Brak gniazda
Podsumowanie:
Przepiękny rasowy parowóz do składów osobowych. Fantastycznie prezentuje się z Eilzugwagenami, Reko oraz mWagenami. Wzbudza zachwyt swym wyglądem i jazdą. Niestety konstrukcja jest stara i w związku z tym bywają problemy z silnikiem Buhlera. Kiepskie jest oświetlenie przednie. Pomimo tych wad znajduje wielu miłośników.
Więcej na stronie TT-Klub.PL.
Dokładna nazwa modelu
Schnellzuglokomotive BR 01 grun/schwarz / Parowóz pośpieszny BR 01 kolei DRG, oliwkowy
Liczba osi
2' C 1' (2 + 3 + 1)
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02125
Zarząd kolejowy
DRG
Epoka
II
Oznaczenie modelu
BR 01 053
Stacjonowanie/Data
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
02120 - BR 01 118, DRG, Ep. II, BTTB
02120 - BR 01 118, DRG, Ep. II, Tillig
02121 - BR 01 122, DRG, Ep. II, BTTB
02121 - BR 01 120, DR, Ep. III, Tillig
02122 - BR 01 108, DB, Ep. III
02123 - BR 01 122, DRG, Ep. II
02124 - BR 01 2118-6 / 2137-6, DR, Ep. IV
02125 - BR 01 053, DRG, Ep. II (oliwkowa)
02126 - BR 01 102, DRG, Ep. II (Fotolack )
02129 - BR 01 118, DRG, Ep. II (model kolekcjonerski, bez napędu, Zeuke TT Bahnen)
Sprzęg
Model nie posiada KKS'u, ale ma gniazdo NEM 358
Napęd
Napęd w tendrze na 2 zewnętrzne osie, 2 gumki przyczepnościowe na jednej osi. Pobór prądu przez 3 osie loka i 4 tendra
Oświetlenie
3 białe (przód)/2 białe (tył), żarówkowe zgodne z kierunkiem jazdy
Uwagi
DCC:
Brak gniazda
Podsumowanie:
Przepiękny rasowy parowóz do składów osobowych. Fantastycznie prezentuje się z Eilzugwagenami, Reko oraz mWagenami. Wzbudza zachwyt swym wyglądem i jazdą. Niestety konstrukcja jest stara i w związku z tym bywają problemy z silnikiem Buhlera. Kiepskie jest oświetlenie przednie. Pomimo tych wad znajduje wielu miłośników.
Więcej na stronie TT-Klub.PL.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2015, 18:40 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 9 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości