Makieta Hasselbach
Moderator: mod-Makieta
- MATT
- Posty: 159
- Rejestracja: 04 maja 2006, 19:38
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta Hasselbach
Tak semafory to Viessmann, również lampy peronowe i część trakcjii..
- Jacula
- Posty: 541
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta Hasselbach
MATT, czy semafory świetlne na Twojej makiecie to Viessmany?
- MATT
- Posty: 159
- Rejestracja: 04 maja 2006, 19:38
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta Hasselbach
Doczekałem się również loka spalinowego BR 218 prowadzi on pociąg podmiejski... wydaje mi się, że pasuje do "Halberstadt-ów" zresztą nie pogardzi pewnie i wagonami Inter Regio.
Jestem aktualnie na etapie montażu barierek i poręczy do loka, gdzie moja cierpliwość wystawiona jest na ogromną próbę.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2008, 17:12 przez MATT, łącznie zmieniany 1 raz.
- MATT
- Posty: 159
- Rejestracja: 04 maja 2006, 19:38
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta Hasselbach
Z tego co widzę to podłączenie tego modułu nie wymaga większej kombinacji
Bardziej skomplikowane jest w analogu...
Bardziej skomplikowane jest w analogu...
- michuchu
- Posty: 315
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- MATT
- Posty: 159
- Rejestracja: 04 maja 2006, 19:38
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta Hasselbach
Dzięki serdeczne za wszelkie informacje. Chciałbym jednak przygotować makietę pod sterowanie DCC dlatego muszę uniknąć zwarć na linii za wszelką cenę. Na sterowanie za pomocą dwóch przekaźników wpadłem przypadkowo przez szereg prób, pomysł jednego przekaźnika jest logiczny i o niebo lepszy.
- michuchu
- Posty: 315
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
pętla w analogu też jest możliwa
Witam,
Oto moja propozycja tego rozwiązania.
Dla tego rozwiązania jest jednak założenie, że ruch na szlaku odbywa się zawsze w jednym kierunku (np. jak zaznaczone na rysunku). W takiej sytuacji zasilacz ustawiamy na zadany kierunek jak na szlaku, a zmieniamy polarzację w torach stacyjnych. Pozwoli ci to nastawić na semaforze wjazdowym sygnał zezwalający na wjazd i pociąg przejedzie bez zatrzymania ze szlaku na stację. Polaryzację na stacji można zmieniać w dowolnym momencie gdy pociąg znajduje się na szlaku bez potrzeby jego zatrzymywania.
Podobną pętlę można zrobić po drugiej stronie stacji.
Pozdrawiam,
Michał
PS. sorki za jakość rysunku, ale robiony był na szybko.
Oto moja propozycja tego rozwiązania.
Dla tego rozwiązania jest jednak założenie, że ruch na szlaku odbywa się zawsze w jednym kierunku (np. jak zaznaczone na rysunku). W takiej sytuacji zasilacz ustawiamy na zadany kierunek jak na szlaku, a zmieniamy polarzację w torach stacyjnych. Pozwoli ci to nastawić na semaforze wjazdowym sygnał zezwalający na wjazd i pociąg przejedzie bez zatrzymania ze szlaku na stację. Polaryzację na stacji można zmieniać w dowolnym momencie gdy pociąg znajduje się na szlaku bez potrzeby jego zatrzymywania.
Podobną pętlę można zrobić po drugiej stronie stacji.
Pozdrawiam,
Michał
PS. sorki za jakość rysunku, ale robiony był na szybko.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10327
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Makieta Hasselbach
To o czym mówisz to jest moduł przeciwzwarciowy pętli, ale do DCC (TU), nie działa w analogu.Marcin pisze:.... nawet na forum ktoś to wrzucał kiedyś.
Na stronach DE widziałem taki sam funkcjonalnie ale do analoga - trzeba poszukać.
Jednak najprostszym rozwiązaniem jest zatrzymanie składu na środku pętli, zmiana polaryzacji (czyli przypięcia do toru wjazdowego/wyjazdowego) i ruszenie "do tyłu".
Wszystko na jednym przekaźniku.
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 05 gru 2007, 12:59
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Re: Makieta Hasselbach
Te moduły są przeznaczone chyba tylko do sterowania cyfrowego (?). Na spotkaniu w Gdyni Koledzy testowali jeden taki.
A tutaj, w analogu, i tak w jakimś momencie musi nastąpić przełączenie biegunowości. W biegu raczej nie, więc pozostaje chyba jedynie to zatrzymywanie składu.
A tutaj, w analogu, i tak w jakimś momencie musi nastąpić przełączenie biegunowości. W biegu raczej nie, więc pozostaje chyba jedynie to zatrzymywanie składu.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Makieta Hasselbach
Są specjalne moduły do sterownia pętlą, nawet na forum ktoś to wrzucał kiedys.
- MATT
- Posty: 159
- Rejestracja: 04 maja 2006, 19:38
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta Hasselbach
Mam pewien problem z rozwiązanie problemu przepływu prądów, jak widać na schemacie poglądowym (wyglądającym trochę groteskowo) ale chciałem przedstawić istotę sprawy. Mianowicie jak widać prąd od strony stacji płynie w jednym kierunku na pętli zawraca i w rezultacie doszło by do zwarcia, rozwiązałem to w ten sposób, że w szynach są po dwie przerwy zapobiegające powstaniu zwarcia pod tym względem jest ok. Problem powstaje przy prowadzeniu pociągu. Pociąg wjeżdżający od strony szlaku na odcinek izolowany musi mieć podany sygnał stój wówczas automatycznie zatrzymuje się muszę wówczas zmienić biegunowość pokrętłem trafo i dopiero wówczas podać sygnał "droga wolna". Jest to trochę uciążliwe. Natomiast gdy byłby odrazu podany sygnał zielony to lok wjeżdżający na początek odcinka izolowanego wariował by-szarpie go to w jedną to w drugą stronę. Dziwne ale prawdziwe. Dlatego przy tym podłączeni żelazną zasadą jest przy wjeździe tylko i wyłącznie sygnał stój. Jak to zmienić??
Ostatnio zmieniony 09 paź 2008, 07:51 przez MATT, łącznie zmieniany 1 raz.
- MATT
- Posty: 159
- Rejestracja: 04 maja 2006, 19:38
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta Hasselbach
Dzięki serdeczne ale właśnie te kozły oporowe mi nie pasują... może to moja opinia...
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3209
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Makieta Hasselbach
Podobają mi się te końcówki torów - klimatyczne brawo
- MATT
- Posty: 159
- Rejestracja: 04 maja 2006, 19:38
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Makieta Hasselbach
Ruszyło do przodu choć małymi krokami. Jak już wcześniej wspominałem wykańczam trakcje elektryczną, doczekałem się prawie po roku naciągów końcowych-kotwiących sieć na mojej stacji czołowej wygląda to mniej więcej tak:
rozbudowuje także tabor i to mój ostatni nabytek piętrowy wagon sterowniczy nie przeszkadzają mu rurki jeździ płynnie i fantastycznie:
a co do pokazania całości jest to trochę trudne w warunkach mieszkaniowych, większość zdjęć wykonuje w przybliżeniu w celu poprawiania detali. Całość mojej makiety i układ torowiska jest widoczny na łamach jednego z numerów KMiD skromnie mówiąc
rozbudowuje także tabor i to mój ostatni nabytek piętrowy wagon sterowniczy nie przeszkadzają mu rurki jeździ płynnie i fantastycznie:
a co do pokazania całości jest to trochę trudne w warunkach mieszkaniowych, większość zdjęć wykonuje w przybliżeniu w celu poprawiania detali. Całość mojej makiety i układ torowiska jest widoczny na łamach jednego z numerów KMiD skromnie mówiąc
Ostatnio zmieniony 04 paź 2008, 17:15 przez MATT, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Makieta Hasselbach
Witam, na początek chciałbym pogratulować bardzo ładnej makiety. Brakuje jednak jakiegoś fajnego zdjęcia całości lub chocby schematu torowiska. Co do postulatu o wymianie rurek to na dwoje babka wróżyła, z jednej strony to torowisko o epoke lepsze ale chyba gra jest nie warta świeczki bo tory modelowe mają całkowicie inną geometrie i chyba lepiej by było zrobić od podstaw całkiem nową makiete niż przerabiać starą. Co do nowego nabytku to fajnie się prezentuje ale jednak ja pozostane zwolennikiem epoki IV w DR i DB Powodzenia przy dalszych pracach coś może ruszyło do przodu?
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2008, 20:52 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość