Frankowo - Moje pierwsze moduły
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- Domiss
- Posty: 467
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: Frankowo - Moje pierwsze moduły
Jeśli masz kilka kolorów traw, to postaraj się je trochę pomieszać, aby kolor nie był aż tak jednolity. Ja to robię tak, że zmieniam kolor w trakcie siania dosypując do elektrosadzarki kolejną porcję w innym kolorze niż ta, która właśnie mi się tam kończy, ale moje efekty też są dalekie od ideału. Na razie to wygląda zbyt idealnie jednolicie - na pewno nie przypomina przez to łąki, już prędzej trawnik przed domem. W tej chwili kojarzy mi się z moimi polami zboża (które też jako takie nie wyglądają jeszcze dobrze ).
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Frankowo - Moje pierwsze moduły
Dawno w temacie nic nie pisałem ale to nie znaczy że nic się nie działo.
W między czasie zmieniłem trochę koncepcję. Tzn ogólnie jest tak samo ale...
Szukając i formacji na temat budynku stacyjnego, okolicy itd trafiłem w końcu na stację Lipiny Odrzańskie. Urzekła mnie swoją urodą i położeniem bardziej niż Świętno itd więc postanowiłem iż to właśnie ją odwzoruje na modułach. Dodatkowo miałem okazję być tam dwa razy więc dokładnie pomierzyłem o fotografowałem i sporządziłem sobie dokumentację co i jak.
Jednak do budowania stacji jeszcze długa droga. Tymczasem zacząłem wprawiać się w budowie pierwszego modułu. Wiem jakie błędy popełniłem i wiem czego starć się unikać. Pierwszy raz siałem też trawę.
Jeszcze trwa zazielenianie krzaczkami i tu proszę was o jakieś sugestie jak najlepiej je rozmieścić bo sam nie mogę się zdecydować. Są łąki gdzie krzaków jest masa. Rosną przy torze bo tam rowy odwadniające ale są też i takie gdzie rzaczki występują sporadycznie a tak to tylko łąka.
Koncepcja tej skrzynki to:
- wymiary 30x90
-dzikie łąki
- polna droga
- krzyż przydrożny ogrodzony plotem
-przejazd przez tor ułożony z podkładów.
- teren bardzo łagodnie pofalowany
Drzewa są narazie wsadzone na sucho bez kleju a część krzaczków leży luźno.
Tak żeby zobaczyć jak się to komponuje.
Ponieważ tego posta piszę na raty (przez dwa dni) to doszedłem do wniosku że zmontuję drugą skrzynkę i dopiero wtedy zazielenię obie drzewami i krzakami żeby stanowiły jedną całość.
Poniżej kilka fotek przedstawiających moje poczynania. Mam świadomość, że pewnie wielu z was zrobiłaby to lepiej ale chyba nie jest też tak tragicznie. Zresztą oceńcie sami...
Pozdrawiam i do następnego.
Po fotografie w większej rozdzielczości zapraszam na dysk google
https://drive.google.com/open?id=14MfcH ... IjDvCcLgfD
W między czasie zmieniłem trochę koncepcję. Tzn ogólnie jest tak samo ale...
Szukając i formacji na temat budynku stacyjnego, okolicy itd trafiłem w końcu na stację Lipiny Odrzańskie. Urzekła mnie swoją urodą i położeniem bardziej niż Świętno itd więc postanowiłem iż to właśnie ją odwzoruje na modułach. Dodatkowo miałem okazję być tam dwa razy więc dokładnie pomierzyłem o fotografowałem i sporządziłem sobie dokumentację co i jak.
Jednak do budowania stacji jeszcze długa droga. Tymczasem zacząłem wprawiać się w budowie pierwszego modułu. Wiem jakie błędy popełniłem i wiem czego starć się unikać. Pierwszy raz siałem też trawę.
Jeszcze trwa zazielenianie krzaczkami i tu proszę was o jakieś sugestie jak najlepiej je rozmieścić bo sam nie mogę się zdecydować. Są łąki gdzie krzaków jest masa. Rosną przy torze bo tam rowy odwadniające ale są też i takie gdzie rzaczki występują sporadycznie a tak to tylko łąka.
Koncepcja tej skrzynki to:
- wymiary 30x90
-dzikie łąki
- polna droga
- krzyż przydrożny ogrodzony plotem
-przejazd przez tor ułożony z podkładów.
- teren bardzo łagodnie pofalowany
Drzewa są narazie wsadzone na sucho bez kleju a część krzaczków leży luźno.
Tak żeby zobaczyć jak się to komponuje.
Ponieważ tego posta piszę na raty (przez dwa dni) to doszedłem do wniosku że zmontuję drugą skrzynkę i dopiero wtedy zazielenię obie drzewami i krzakami żeby stanowiły jedną całość.
Poniżej kilka fotek przedstawiających moje poczynania. Mam świadomość, że pewnie wielu z was zrobiłaby to lepiej ale chyba nie jest też tak tragicznie. Zresztą oceńcie sami...
Pozdrawiam i do następnego.
Po fotografie w większej rozdzielczości zapraszam na dysk google
https://drive.google.com/open?id=14MfcH ... IjDvCcLgfD
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1898
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Frankowo - Moje pierwsze moduły
Atlas kolejowy podaje, że "było to przedłużenie toru ładunkowego". Pasuje to do faktu, że po stronie toru ładunkowego są ślady zakładów. Na zdjęciu z 2005r. (https://www.bazakolejowa.pl/foto/1032/1115929401.jpg) za znakiem W4 widać jeszcze stojące zabudowania fabryczne. Z drugiej strony stacji jest natomiast zwarta ściana lasu. Dlatego podejrzewam raczej pomyłkę w opisie.
Może to, co widziałeś w 2016r., to były jakieś resztki porzucone po likwidacji toru głównego dodatkowego?
Semafory zostały zapewne wycięte w latach 80-tych wraz z likwidacją toru głównego dodatkowego i zamianą stacji w przystanek.
Może to, co widziałeś w 2016r., to były jakieś resztki porzucone po likwidacji toru głównego dodatkowego?
Semafory zostały zapewne wycięte w latach 80-tych wraz z likwidacją toru głównego dodatkowego i zamianą stacji w przystanek.
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Frankowo - Moje pierwsze moduły
Dzięki za schemat Tadeuszu. Mogło tak być jak narysowałeś.
Nie zgadza mi się tylko jedna a właściwie dwie rzeczy z tego schematu.
1. Na stronce atlaskolejowy jest napisane, że ta bocznica do cegielni była usytuowana w północno-zachodniej części stacji. U Ciebie na rysunku jest północno-wschodnia. Ale wiadomo tu ktoś mógł się pomylić pisząc to.
Natomiast i tu pkt 2. Kiedy chodziłem po tej stacji jestem przekonany na 99% że tor zewnętrzny miał przedłużenie w postaci bocznicy i że nawet w 2016 była tam zwrotnica (lub ślad po niej)
Wyczytałem na wyżej podanych stronkach, że semafory były i zostały zlikwidowane. Pytanie kiedy?
Poszukam jeszcze info o tej starej cegielni. Może gdzieś coś będzie w sieci.
Tak czy siak dzięki za ciekawą dyskusję
I jeszcze mała aktualizacja.
Nie wiem jak wygląda obecnie sytuacja w Świętnie, ale w Konotopie tory zostały rozebrane i zrobili ścieżkę rowerową.
Rowerzyści się cieszą a miłośnicy kolei stracili resztki nadziei na uruchomienie pięknej malowniczej trasy
https://www.skyscrapercity.com/showthre ... 426&page=3
Nie zgadza mi się tylko jedna a właściwie dwie rzeczy z tego schematu.
1. Na stronce atlaskolejowy jest napisane, że ta bocznica do cegielni była usytuowana w północno-zachodniej części stacji. U Ciebie na rysunku jest północno-wschodnia. Ale wiadomo tu ktoś mógł się pomylić pisząc to.
Natomiast i tu pkt 2. Kiedy chodziłem po tej stacji jestem przekonany na 99% że tor zewnętrzny miał przedłużenie w postaci bocznicy i że nawet w 2016 była tam zwrotnica (lub ślad po niej)
Wyczytałem na wyżej podanych stronkach, że semafory były i zostały zlikwidowane. Pytanie kiedy?
Poszukam jeszcze info o tej starej cegielni. Może gdzieś coś będzie w sieci.
Tak czy siak dzięki za ciekawą dyskusję
I jeszcze mała aktualizacja.
Nie wiem jak wygląda obecnie sytuacja w Świętnie, ale w Konotopie tory zostały rozebrane i zrobili ścieżkę rowerową.
Rowerzyści się cieszą a miłośnicy kolei stracili resztki nadziei na uruchomienie pięknej malowniczej trasy
https://www.skyscrapercity.com/showthre ... 426&page=3
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1898
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Frankowo - Moje pierwsze moduły
Wszystko, co piszesz poniżej, to prawda. Ale układ torowy wyszedł ci jakoś inaczej.
Poniżej załączam schemat stacji, jak mogła wyglądać w latach swojej świetności. Ślady w terenie wskazują na dość typowy układ stacji z rejonu Wielkopolski z początków XXw.
Oznaczenia obiektów:
1 - budynek dworca,
2 - magazyn z rampą od strony drogi,
3 - WC,
4 - rampa czołowo-boczna (łagodne zbocza sugerują, że mogła służyć m.in. do załadunku bydła),
5 - zagrody dla zwierząt (nierogacizna),
6 - droga ładunkowa,
7 - place składowe.
Przerywaną linią zaznaczyłem bocznicę do cegielni. Na mapach Google wyraźnie widać tam ślady po po jakichś zakładach, zapewne wspomnianym tartaku i cegielni. Na schemacie zaznaczyłem też najbardziej prawdopodobne położenie semaforów, o ile były. Ale na jednym ze zdjęć widać naprężacze oraz pędnie, więc bardzo prawdopodobne, że jednak były.
Poniżej załączam schemat stacji, jak mogła wyglądać w latach swojej świetności. Ślady w terenie wskazują na dość typowy układ stacji z rejonu Wielkopolski z początków XXw.
Oznaczenia obiektów:
1 - budynek dworca,
2 - magazyn z rampą od strony drogi,
3 - WC,
4 - rampa czołowo-boczna (łagodne zbocza sugerują, że mogła służyć m.in. do załadunku bydła),
5 - zagrody dla zwierząt (nierogacizna),
6 - droga ładunkowa,
7 - place składowe.
Przerywaną linią zaznaczyłem bocznicę do cegielni. Na mapach Google wyraźnie widać tam ślady po po jakichś zakładach, zapewne wspomnianym tartaku i cegielni. Na schemacie zaznaczyłem też najbardziej prawdopodobne położenie semaforów, o ile były. Ale na jednym ze zdjęć widać naprężacze oraz pędnie, więc bardzo prawdopodobne, że jednak były.
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Frankowo - Moje pierwsze moduły
Możliwe, że masz rację Tadeuszu bo na pewno dysponujesz większym doświadczeniem niż ja w tej dziedzinie.
Na obronę jednak swojej racji mam takie argumenty...
Otóż...
W 2016 roku byłem na tej stacji i złaziłem ją wzdłuż i wszerz. Od przejazdu kolejowego na ul. Mickiewicza do mniej więcej leśnej przecinki.
Niestety nie zrobiłem wtedy dobrej dokumentacji zdjęciowej a tylko kilka rysunków schematycznych. Co gdzie jest.
Ale po kolei…
Idąc torami od przejazdu na ul. Mickiewicza przy pierwszej zwrotnicy na prawo znajduje się mała rampa (ziemna lub brukowana, zarośnięta - nie pamiętam).
https://www.bazakolejowa.pl/foto/1045/1 ... 0-2586.jpg
W tle po lewej rampa.
I tu od strony wjazdu na stację (w tle po prawej widać też zarys magazynu/szopy która nie koniecznie musiała być magazynem)
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... oid=174038
Zaraz przed tym rozjazdem była druga zwrotnica i tor odchodził na lewo. Dziś ten rozjazd nie istnieje ale w trawie są resztki toru (nie wiem kiedy została zlikwidowana)
https://wielkopolskie.fotopolska.eu/999 ... iasto11470
Na poniższej fotografii widać plac ładunkowy (na mapce googla, którą wcześniej wrzuciłem też go widać), na którym było (wedle info ze strony) ładowane drewno z pobliskiego tartaku).
https://www.bazakolejowa.pl/foto/1045/1 ... 7-2586.jpg
Wszystkie trzy tory łączą się za kawałek dalej, ale ten tor po prawej ma zwrotnicę i tor również biegnie prosto. O ile dobrze pamiętam zwrotnica była jeszcze w 2016 roku. Sam tor był na podkładach betonowych. Niestety nie pamiętam jak daleko szedł ale na pewno kończył się przed leśną przecinka/drogą, do której doszedłem.
Ze strony https://www.atlaskolejowy.net/pl/wielko ... a&poz=1368 wyczytałem, że bocznica ta była, tu cytat: ” W północno-zachodniej części stacji istniała bocznica do cegielni. Było to przedłużenie toru ładunkowego prowadzące wprost na obrotnice zakładową.”
Na starych niemieckich fotografiach również widać 3 tory.
https://www.bazakolejowa.pl/foto/1028/1 ... 2-2585.jpg
https://wielkopolskie.fotopolska.eu/Swi ... 99946-foto
Śmiem więc twierdzić, że układ torów jest poprawny. Obiekty takie jak cegielnia czy tartak zniknęły ale tory pozostały. Trochę straciły na znaczeniu ale nadal są.
Nie będę budował tartaku czy cegielni bo prawda jest taka że wszystkiego się nie upchnie nie mówiąc o kosztach.
Nawet nie ma dokumentacji (albo przynajmniej ja nie znalazłem) gdzie były dokładnie zlokalizowane te obiekty. Jak daleko od torów, jak wyglądały itd.
Sam charakter obiektu też się zmieniał w czasie.
Najpierw stacja, potem przystanek a na końcu zamknięcie.
Zastanawiałem się również kiedy dobudowano ten szkaradny balkon. Na starych niemieckich fotografiach go nie ma, ale już na tych z lat 90 jest.
Kiedy zlikwidowano semafory (nie ma po nich śladu na stacji). Zakładam, że przy zmianie charakteru obiektu ze stacji na przystanek.
A tu w ramach ciekawostek niemiecki artykuł
https://wielkopolskie.fotopolska.eu/Swi ... 23246-foto
Na koniec kilka fotek jakie fajne to były klimaty
https://wielkopolskie.fotopolska.eu/579 ... ?o=u158461
https://www.bazakolejowa.pl/foto/1045/1 ... 8-2586.jpg
I taki klimat chciałbym właśnie uchwycić...
Added in 38 minutes 8 seconds:
A tak zupełnie odbiegając na chwilę od tematu (chociaż nie do końca) na wesoło.
Szukając po sieci info o tej stacji, poruszając się od zdjęcia do zdjęcia trafiłem na stronę tego człowieka
http://www.gerbig.li/Eisenbahn/eisenbahn.htm
Z ciekawości wszedłem na zakładkę motorrad (takie moje inne hobby)
http://www.gerbig.li/Motorrad/motorrad.htm , patrzę i nie wierzę
Znalazłem prekursora Austin Danger Powers
http://www.gerbig.li/Motorrad/Suzuki250.jpg, https://i.ytimg.com/vi/TH_JRjJtNSw/maxresdefault.jpg
Oczywiście to żart i mam nadzieję, że pan Heinz Gebrig się na mnie nie obrazi
Czuć że zbliża się weekend
Na obronę jednak swojej racji mam takie argumenty...
Otóż...
W 2016 roku byłem na tej stacji i złaziłem ją wzdłuż i wszerz. Od przejazdu kolejowego na ul. Mickiewicza do mniej więcej leśnej przecinki.
Niestety nie zrobiłem wtedy dobrej dokumentacji zdjęciowej a tylko kilka rysunków schematycznych. Co gdzie jest.
Ale po kolei…
Idąc torami od przejazdu na ul. Mickiewicza przy pierwszej zwrotnicy na prawo znajduje się mała rampa (ziemna lub brukowana, zarośnięta - nie pamiętam).
https://www.bazakolejowa.pl/foto/1045/1 ... 0-2586.jpg
W tle po lewej rampa.
I tu od strony wjazdu na stację (w tle po prawej widać też zarys magazynu/szopy która nie koniecznie musiała być magazynem)
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... oid=174038
Zaraz przed tym rozjazdem była druga zwrotnica i tor odchodził na lewo. Dziś ten rozjazd nie istnieje ale w trawie są resztki toru (nie wiem kiedy została zlikwidowana)
https://wielkopolskie.fotopolska.eu/999 ... iasto11470
Na poniższej fotografii widać plac ładunkowy (na mapce googla, którą wcześniej wrzuciłem też go widać), na którym było (wedle info ze strony) ładowane drewno z pobliskiego tartaku).
https://www.bazakolejowa.pl/foto/1045/1 ... 7-2586.jpg
Wszystkie trzy tory łączą się za kawałek dalej, ale ten tor po prawej ma zwrotnicę i tor również biegnie prosto. O ile dobrze pamiętam zwrotnica była jeszcze w 2016 roku. Sam tor był na podkładach betonowych. Niestety nie pamiętam jak daleko szedł ale na pewno kończył się przed leśną przecinka/drogą, do której doszedłem.
Ze strony https://www.atlaskolejowy.net/pl/wielko ... a&poz=1368 wyczytałem, że bocznica ta była, tu cytat: ” W północno-zachodniej części stacji istniała bocznica do cegielni. Było to przedłużenie toru ładunkowego prowadzące wprost na obrotnice zakładową.”
Na starych niemieckich fotografiach również widać 3 tory.
https://www.bazakolejowa.pl/foto/1028/1 ... 2-2585.jpg
https://wielkopolskie.fotopolska.eu/Swi ... 99946-foto
Śmiem więc twierdzić, że układ torów jest poprawny. Obiekty takie jak cegielnia czy tartak zniknęły ale tory pozostały. Trochę straciły na znaczeniu ale nadal są.
Nie będę budował tartaku czy cegielni bo prawda jest taka że wszystkiego się nie upchnie nie mówiąc o kosztach.
Nawet nie ma dokumentacji (albo przynajmniej ja nie znalazłem) gdzie były dokładnie zlokalizowane te obiekty. Jak daleko od torów, jak wyglądały itd.
Sam charakter obiektu też się zmieniał w czasie.
Najpierw stacja, potem przystanek a na końcu zamknięcie.
Zastanawiałem się również kiedy dobudowano ten szkaradny balkon. Na starych niemieckich fotografiach go nie ma, ale już na tych z lat 90 jest.
Kiedy zlikwidowano semafory (nie ma po nich śladu na stacji). Zakładam, że przy zmianie charakteru obiektu ze stacji na przystanek.
A tu w ramach ciekawostek niemiecki artykuł
https://wielkopolskie.fotopolska.eu/Swi ... 23246-foto
Na koniec kilka fotek jakie fajne to były klimaty
https://wielkopolskie.fotopolska.eu/579 ... ?o=u158461
https://www.bazakolejowa.pl/foto/1045/1 ... 8-2586.jpg
I taki klimat chciałbym właśnie uchwycić...
Added in 38 minutes 8 seconds:
A tak zupełnie odbiegając na chwilę od tematu (chociaż nie do końca) na wesoło.
Szukając po sieci info o tej stacji, poruszając się od zdjęcia do zdjęcia trafiłem na stronę tego człowieka
http://www.gerbig.li/Eisenbahn/eisenbahn.htm
Z ciekawości wszedłem na zakładkę motorrad (takie moje inne hobby)
http://www.gerbig.li/Motorrad/motorrad.htm , patrzę i nie wierzę
Znalazłem prekursora Austin Danger Powers
http://www.gerbig.li/Motorrad/Suzuki250.jpg, https://i.ytimg.com/vi/TH_JRjJtNSw/maxresdefault.jpg
Oczywiście to żart i mam nadzieję, że pan Heinz Gebrig się na mnie nie obrazi
Czuć że zbliża się weekend
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1898
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Frankowo - Moje pierwsze moduły
Ale twój układ jest niezgodny z rzeczywistością. Więc musisz najpierw podjąć decyzję - albo odwzorowujesz oryginał, na który się powołujesz (Świętno), albo tworzysz pewną fikcję. W tym drugim przypadku powinieneś jednak zapewnić, żeby ta fikcja była zgodna z zasadami projektowania prawdziwych stacji - patrz mój post z 04 wrz 2019, 20:06.Wojtek_Kraków pisze:...taki układ torów jak przedstawiony na schemacie?
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Frankowo - Moje pierwsze moduły
Jak zatem zoptymalizowalibyście te moduły zakładając taki układ torów jak przedstawiony na schemacie?
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1898
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Frankowo - Moje pierwsze moduły
Dokładnie. Stacja na szlaku jednotorowym jest wystarczająco długa, jeśli długość użytkowa jej torów głównych osiąga ok. 2m. Dłuższych pociągów lokalnych raczej nie formujemy. Stacje tego typu mieszczą się na długości 4 skrzynek po 900mm.Niejeden+ pisze:Bo i nie jest potrzebna cała długość...
Dla porównania: Waliły zajmują 5 skrzynek 900mm, Żabi Róg ma w przybliżeniu 3x900mm + 2x600mm, Kamionko ma (miało?) równo 4 skrzynki po 900mm.
- Niejeden+
- Posty: 305
- Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Frankowo - Moje pierwsze moduły
Bo i nie jest potrzebna cała długość. Wystarczy że zachowasz proporcje poszczególnych odległości i zastosujesz skrót całej stacji 50-60%Wojtek_Kraków pisze:Takiej długiej nie zbuduję
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Frankowo - Moje pierwsze moduły
Takiej długiej nie zbudujęT_Domagalski pisze:A stację lepiej zrób jako wierny model rzeczywistości.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1898
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Frankowo - Moje pierwsze moduły
Nie ma takiej potrzeby. Na zlottach do odstawiania zbędnych wagonów służą tzw. stacje techniczne. Imitują one rzeczywiste stacje węzłowe i postojowe, na które odsyła się próżne wagony.Wojtek_Kraków pisze:...pomyślałem (być może błędnie), że przyda się miejsce gdzie w razie potrzeby będzie można zepchnąć skład.
Do trzymania wagonów poza pudełkami to zrób sobie ładną dioramkę/półeczkę z szybka i oświetleniem. A stację lepiej zrób jako wierny model rzeczywistości.
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Frankowo - Moje pierwsze moduły
Przede wszystkim tutaj bardziej chodziło mi o to aby podczas zabawy nie trzeba było trzymać wagonów w pudełkach a mieć na podorędziuT_Domagalski pisze:No i stąd podstawowe pytanie - po co na małej lokalnej stacyjce mieścić 10 wagonów Gbs? Żeby sobie stały w szczerym polu?
Nie wiem też jak jest na imprezach ale pomyślałem (być może błędnie), że przyda się miejsce gdzie w razie potrzeby będzie można zepchnąć skład.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1898
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Frankowo - Moje pierwsze moduły
No i stąd podstawowe pytanie - po co na małej lokalnej stacyjce mieścić 10 wagonów Gbs? Żeby sobie stały w szczerym polu?Wojtek_Kraków pisze:Długa bocznica ma za zadanie pomieścić np 10 wagonów Gbs, albo np trochę dłuższych węglarek czteroosiowych.
A jeśli założymy istnienie w pobliżu jakiegoś zakładu produkcyjnego, który wymaga tak dużych dostaw towarów, to zaplanowana liczba torów może okazać się niewystarczająca. Brakuje wtedy choćby jednego toru odstawczego, na który lokomotywa pociągu zdawczego wyciągnęłaby próżne wagony, żeby następnie wtoczyć na bocznicę ładowne (lub odwrotnie). Dlatego napisałem, że najpierw należy określić przeznaczenie tej stacji, a dopiero potem jej układ.
Świętno miało najprawdopodobniej licząc od budynku dworca: tor ładunkowy, tor główny zasadniczy, tor główny dodatkowy. Ze zdjęć wynika, że był tylko jeden peron przy torze zasadniczym. Czyli na stacji nie dokonywano krzyżowania pociągów osobowych. Istniała tylko możliwość krzyżowania z pociągiem towarowym, który musiał być zatrzymany na torze głównym dodatkowym. Manewry zapewne wykonywano po torze zasadniczym, co całkowicie blokowało stację na ten czas.
- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Frankowo - Moje pierwsze moduły
Najlepiej wybrać się w teren i odwzorować jakąś małą stacyjkę (z Małopolski lub Podkarpacia).
Wtedy nic nie kombinujesz i wiesz że jest "po kolejowemu".
Przykład Jarek i Waliły.
Ubiegłeś mnie.
Wtedy nic nie kombinujesz i wiesz że jest "po kolejowemu".
Przykład Jarek i Waliły.
Ubiegłeś mnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości