Tp1 37 (BR 55)
Przed świętami, w ostatniej chwili, trafił do naszych domów pod choinkę.
nazwa modelu
Lokomotywa towarowa parowa Tp1, PKP, Ep. III
nazwa producenta
PIKO
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
numer katalogowy modelu
47105
zarząd/epoka
PKP, Ep. III
oznaczenie modelu
Tp1 37
napęd
5-cio polowy silnik z kołem zamachowym, 2 gumki przyczepnościowe na osi pod kabiną
oświetlenie
zmiennokierunkowe - 2 przód, 2 tył, białe. Oświetlenie kabiny (F1).
gniazdo DCC
Next 18 + miejsce dla dekodera dźwiękowego wraz z głośnikiem
wersje modelu
47100 - DR, Ep. III
47101 - DR, Ep. III wersja dźwiękowa
47103 - CSD, Ep. III
47104 - DB, Ep. III
47105 - PKP, Ep. III
DCC:
Gniazdo Next18.
Instalację dekodera zaczynamy od wykręcenia 2 śrubek w tendrze (zgodnie z instrukcją PIKO), potrzebny jest śrubokręt krzyżak o szerokości max 1 mm (lupa itp). Po wykręceniu obu, tender pięknie się otwiera ukazując gniazdo z zaślepką oraz miejsce przeznaczone na głośniczek.
Niestety, miejsca jest tylko na pół „kostki cukru” czyli 13x8 mm.
Producent przeznaczył dla tego modelu dekoder dźwiękowy PIKO SmartDecoder 4.1 Sound (#46440).
Po zainstalowaniu dekodera jazdy (ZimoMX618N18) możemy się nie tylko cieszyć zmiennokierunkowym oświetleniem czołowym (tylko białe), ale również (pod F1) znajdziemy oświetlenie wnętrza kabiny.
fotki
Autor: PIKO Polska
podsumowanie
Bardzo, bardzo ciekawie wygląda, filigranowy.
Jak na debiut w parowozach TT, PIKO stanęło na wysokości zadania. Model prezentuje się bardzo dobrze. Właściwości jezdne, na podstawie krótkich testów, są zadowalające. Fabryczna możliwość instalacji dźwięku wskazuje na to, ze konstruktorzy nie poszli po najmniejszej linii oporu, i dobrze rokuje na kolejne czajniki w TT od PIKO.