V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Moderator: mod-Tabor
- jarkott
- Posty: 616
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Doczepisz jeszcze 2 moje i będzie ok.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: wagon Nirosta
Jak mam 3 szt to mam dwa ODCZEPIĆmarcin r pisze:W oryg wagon srebrny czyli Nirosta byl tylko jeden.
PS:
może coś więcej o tym pociągu ...
Ostatnio zmieniony 14 gru 2014, 15:36 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
wagon Nirosta
W oryg wagon srebrny czyli Nirosta byl tylko jeden.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Jeszcze dwie fotki i ulotka sklepu:
Pytanie do historyków BTTB:
widziałem (albo mi się przyśniło) na jakimś prospekcie BTTB rysunek właśnie takiego składu jak na powyższych fotkach. Czy ktokolwiek sobie przypomina/może wskazać ten prospekt, bo szukałem ale nie znalazłem
Chodzi oczywiście o rysunek loki BTTB, a nie PIKO, i to BR118, a nie V200. Może na którymś pudełku, taki...
Pytanie do historyków BTTB:
widziałem (albo mi się przyśniło) na jakimś prospekcie BTTB rysunek właśnie takiego składu jak na powyższych fotkach. Czy ktokolwiek sobie przypomina/może wskazać ten prospekt, bo szukałem ale nie znalazłem
Chodzi oczywiście o rysunek loki BTTB, a nie PIKO, i to BR118, a nie V200. Może na którymś pudełku, taki...
Ostatnio zmieniony 14 gru 2014, 10:42 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
V 240 - 6 osiowa
Dokładna nazwa modelu
V 240 001 Diesellok TT Massstab DR Ep3 DSS Piko 71417 TT 1:120
Liczba osi
6
Dokładna nazwa producenta modelu
PIKO Spielwaren GmbH, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Seria Michas Bahnhof Exclusive
Numer katalogowy modelu
71417
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
III
Oznaczenie modelu
V 240 001
Wersje modelu
47290 - BR 118 400-1, DR, Ep. IV
47291 - V 180 214, DR, Ep. III
Dokładna nazwa modelu
V 240 001 Diesellok TT Massstab DR Ep3 DSS Piko 71417 TT 1:120
Liczba osi
6
Dokładna nazwa producenta modelu
PIKO Spielwaren GmbH, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Seria Michas Bahnhof Exclusive
Numer katalogowy modelu
71417
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
III
Oznaczenie modelu
V 240 001
Wersje modelu
47290 - BR 118 400-1, DR, Ep. IV
47291 - V 180 214, DR, Ep. III
Ostatnio zmieniony 25 gru 2014, 14:20 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
BR 118 - 6 osiowa
Dokładna nazwa modelu
TT-Diesel Loco BR 118 DR IV
Liczba osi
6
Dokładna nazwa producenta modelu
PIKO Spielwaren GmbH, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
47290
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
118 400-1
Stacjonowanie/Data
Rbd Halle, Bw. Leipzig Hbf-Süd / 5.03.1970
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
47290 - BR 118 400-1, DR, Ep. IV
47291 - V 180 214, DR, Ep. III
Sprzęg
KKS i gniazdo NEM
Napęd
Silnik z dwoma kołami zamachowymi; napęd na 4 osie (po 2 zewnętrzne w wózku), na dwóch kołach gumki przyczepnościowe
Oświetlenie
3 x białe / 2 x czerwone zależne od kierunku jazdy (LED)
DCC
gniazdo PluX16, przewidziano możliwość instalacji dźwięku dodatkowym modułem SUSI
Podsumowanie
-
Dokładna nazwa modelu
TT-Diesel Loco BR 118 DR IV
Liczba osi
6
Dokładna nazwa producenta modelu
PIKO Spielwaren GmbH, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
47290
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
118 400-1
Stacjonowanie/Data
Rbd Halle, Bw. Leipzig Hbf-Süd / 5.03.1970
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
47290 - BR 118 400-1, DR, Ep. IV
47291 - V 180 214, DR, Ep. III
Sprzęg
KKS i gniazdo NEM
Napęd
Silnik z dwoma kołami zamachowymi; napęd na 4 osie (po 2 zewnętrzne w wózku), na dwóch kołach gumki przyczepnościowe
Oświetlenie
3 x białe / 2 x czerwone zależne od kierunku jazdy (LED)
DCC
gniazdo PluX16, przewidziano możliwość instalacji dźwięku dodatkowym modułem SUSI
Podsumowanie
-
Ostatnio zmieniony 22 sie 2014, 09:02 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3209
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Oby polscy kolejarze mieli taki porządek jak tu, to było by dobrze O kolekcjach taboru nie wspomnę.krzysztof pisze:a na dachu Ciotka Korozja
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2014, 17:13 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Jakże pięknie wypolerowane Jak z salonu...
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3209
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Zgadzam się z tobą. Poza tym Tillig ma też bardziej skalowe reflektory. Gdybym miał wybierać, wahałbym się pomiędzy Tilligiem, a PIKO. PIKO ma to, czego nie ma Tillig i odwrotnie, np. barierki pod oknami na czole, ładniej wykonane okienka kabiny (ale te z boku, gdyż z przodu lepiej zrobił Tillig).... itd...wlodar pisze:Model naprawdę fajnie wygląda, ale nie macie wrażenia, że okna egzemplarza Piko są odrobinę zbyt małe i mają zbyt zaokrąglone narożniki? Może się mylę, ale wydaje mi się, że na porównawczym zdjęciu Tillig jest najbliższy oryginału.
Czy Tillig, czy PIKO - oba wybory będą dobre. Moim zdaniem REMIS. Nawet biorąc pod uwagę, że PIKO to seria Hobby... Bardzo dobrze, dostatecznie :-) No a... BTTB - dyskwalifikacja. Nie te czasy
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2014, 08:25 przez jafrap, łącznie zmieniany 10 razy.
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
jako ciekawostkę dodam:
71413 - BR 118 070-2; DR IV epoka
seria exclusivmodell modelleisenbahn-cms.de
71413 - BR 118 070-2; DR IV epoka
seria exclusivmodell modelleisenbahn-cms.de
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2014, 16:45 przez krzysztof, łącznie zmieniany 3 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
BR 118
Dokładna nazwa modelu
Piko 71412 Diesellok BR118 008-2, DR, Ep.IV
Liczba osi
4
Dokładna nazwa producenta modelu
PIKO dla Elektronik Richter, Radeberger Str. 32 01454 Wachau, Niemcy
Charakter produkcji
Seria wyłączna, 500 szt.
Numer katalogowy modelu
71412
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
118 008-2
Wersje modelu
47280 - BR 118 522-2, DR, Ep. IV
47281 - V 180 086, DR, Ep. III
71409 - BR 118 585-9, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive
71410 - BR 118 517-2 FDJ, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive
Dokładna nazwa modelu
Piko 71412 Diesellok BR118 008-2, DR, Ep.IV
Liczba osi
4
Dokładna nazwa producenta modelu
PIKO dla Elektronik Richter, Radeberger Str. 32 01454 Wachau, Niemcy
Charakter produkcji
Seria wyłączna, 500 szt.
Numer katalogowy modelu
71412
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
118 008-2
Wersje modelu
47280 - BR 118 522-2, DR, Ep. IV
47281 - V 180 086, DR, Ep. III
71409 - BR 118 585-9, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive
71410 - BR 118 517-2 FDJ, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2014, 16:35 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Eee... zapomnij.bsystem77 pisze:No, cóż może jest mała nadzieja na SM42 w naszej skali
Ostatnio zmieniony 25 lut 2014, 22:16 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
- bsystem77
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 lut 2012, 20:35
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Witam wszystkich ponownie,
Doczekałem się - Lokomotywa wychodzi w nowej wersji z numerem 118 544-6 o numerze katalogowym PIKO 47280-2 - więcej informacji w poniższym linku:
https://de-de.facebook.com/PIKO.Modellbahn
Szkoda, że wcześniej nie potwierdzono tej informacji. No, cóż może jest mała nadzieja na SM42 w naszej skali
Pozdrawiam,
Doczekałem się - Lokomotywa wychodzi w nowej wersji z numerem 118 544-6 o numerze katalogowym PIKO 47280-2 - więcej informacji w poniższym linku:
https://de-de.facebook.com/PIKO.Modellbahn
Szkoda, że wcześniej nie potwierdzono tej informacji. No, cóż może jest mała nadzieja na SM42 w naszej skali
Pozdrawiam,
- bsystem77
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 lut 2012, 20:35
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Witam wszystkich ponownie,
Pozwolę sobie jeszcze na jedną uwagę. Ten model w skali H0 został wyprodukowany w dwóch wersjach tzn. PIKO 59560 (z numerem 118 522-2) i PIKO 59560-2 (z numerem 118 544-6). No i właśnie - ubolewam nad tym ponieważ szukałem lokomotywy z numerem 118 044 z czarnymi wózkami, która na początku lat osiemdziesiątych kursowała (razem z SP45) od Berlina do Poznania po głównej międzynarodowej magistrali (Zachód- Wschód). Był to efekt braku sieci trakcyjnej ze Zbąszynka do Frankfurtu nad Odrą. Więcej informacji w poniższych linkach:
http://www.gerdboehmer-berlinereisenbah ... IZ-DR.html
Tutaj BR118 na głównym dworcu w Poznaniu razem z EU07
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 3,page=all
Zapytałem się producenta czy model PIKO 47280 wyjdzie z numerem 118 544 - tak jak w chwili obecnej w opisie na stronie PIKO...
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_ty ... w_id=15160
Wówczas darowałbym sobie tę 5-kę zamiast zera w numerze, która oznacza wzmocnienie silników do mocy 2x1000 KM (od stycznia 1981 r). Niestety, odpowiedzieli że z numerem 118 544 lokomotywa już nie zostanie wyprodukowana ,a czarne wózki zamówiłem już z modelu PIKO 47281
Pozdrawiam,
P.S. Nawiązując jeszcze do wymiarów przednich okien - myślę, że (będąc obiektywnym w porównaniu Tillig vs. Piko) może być to efekt większego zaokrąglenia narożników okna w porównaniu z realem i stąd może większe złudzenie iż są one za małe.
OK - może minimalnie są, ale myślę że w chwili obecnej nie ma bardziej realnie odwzorowanego modelu tej lokomotywy w skal TT
Pozwolę sobie jeszcze na jedną uwagę. Ten model w skali H0 został wyprodukowany w dwóch wersjach tzn. PIKO 59560 (z numerem 118 522-2) i PIKO 59560-2 (z numerem 118 544-6). No i właśnie - ubolewam nad tym ponieważ szukałem lokomotywy z numerem 118 044 z czarnymi wózkami, która na początku lat osiemdziesiątych kursowała (razem z SP45) od Berlina do Poznania po głównej międzynarodowej magistrali (Zachód- Wschód). Był to efekt braku sieci trakcyjnej ze Zbąszynka do Frankfurtu nad Odrą. Więcej informacji w poniższych linkach:
http://www.gerdboehmer-berlinereisenbah ... IZ-DR.html
Tutaj BR118 na głównym dworcu w Poznaniu razem z EU07
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 3,page=all
Zapytałem się producenta czy model PIKO 47280 wyjdzie z numerem 118 544 - tak jak w chwili obecnej w opisie na stronie PIKO...
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_ty ... w_id=15160
Wówczas darowałbym sobie tę 5-kę zamiast zera w numerze, która oznacza wzmocnienie silników do mocy 2x1000 KM (od stycznia 1981 r). Niestety, odpowiedzieli że z numerem 118 544 lokomotywa już nie zostanie wyprodukowana ,a czarne wózki zamówiłem już z modelu PIKO 47281
Pozdrawiam,
P.S. Nawiązując jeszcze do wymiarów przednich okien - myślę, że (będąc obiektywnym w porównaniu Tillig vs. Piko) może być to efekt większego zaokrąglenia narożników okna w porównaniu z realem i stąd może większe złudzenie iż są one za małe.
OK - może minimalnie są, ale myślę że w chwili obecnej nie ma bardziej realnie odwzorowanego modelu tej lokomotywy w skal TT
Ostatnio zmieniony 19 sty 2014, 10:48 przez bsystem77, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości