O Bone, XIX wiek....gbbsoft pisze:... zawsze możesz tablicę wpisać ręcznie...
GbbKolejka wersja 1
Moderator: mod-GbbSoft
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10358
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: GbbKolejka wersja 1
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: GbbKolejka wersja 1
Jak nie chcesz tego robić automatycznie i precyzyjnie zawsze możesz tablicę wpisać ręcznie...ArturSch pisze:Jedna lokomotywa GODZINĘ ...czy wszystkieViramir pisze:... do około godziny.
Jest nawet automat, któremu podajesz:
- prędkość dla 28 kroku
- na którym najmniejszym kroku lok jedzie
i całą tablicę proporcjonalnie wypełnia...
Ostatnio zmieniony 01 lis 2010, 11:21 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
- Viramir
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 mar 2008, 20:55
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: GbbKolejka wersja 1
Teraz jedna lokomotywa profiluje się jedną godzinę.
Kiedyś trwało to dwie trzy.
Odpowiem na następne pytanie. Tak profilowanie doprowadza mnie do rozpaczy. Ale i tak jest o niebo lepiej, kiedyś wyprofilowanie dwóch lokomotyw zabierało cały wieczór.
Kiedyś trwało to dwie trzy.
Odpowiem na następne pytanie. Tak profilowanie doprowadza mnie do rozpaczy. Ale i tak jest o niebo lepiej, kiedyś wyprofilowanie dwóch lokomotyw zabierało cały wieczór.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10358
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: GbbKolejka wersja 1
Jedna lokomotywa GODZINĘ ...czy wszystkieViramir pisze:... do około godziny.
- Viramir
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 mar 2008, 20:55
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: GbbKolejka wersja 1
Dopiero dziś miałem czas usiąść do testów. Program działa poprawnie, a profilowanie lokomotyw skróciło się dość znacznie z kilku godzin do około godziny. Bardzo pozytywne usprawnienie.
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: GbbKolejka wersja 1
Jakieś wieści z testów profilowania?
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: GbbKolejka wersja 1
Zmiany w wersji 1.62.3945Viramir pisze:Oczywiście tak 14 krok z 28
(testowo) W profilowaniu przyspieszenie po przejechaniu odcinka odbywa się od prędkości 14 (poprzednio 28) z prędkością 14.
Prośba o zobaczenie, czy tak może być.
Przyszło mi do głowy, aby zrobić to ustawialne - domyślnie 14, ale żeby dla danego miejsca profilowania można było ustawić inną wartość z zakresu od 0 do 28.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2010, 16:39 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
- Viramir
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 mar 2008, 20:55
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: GbbKolejka wersja 1
Oczywiście tak 14 krok z 28
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: GbbKolejka wersja 1
Żebyśmy się dobrze zrozumieli: chodzi ci o 14 krok z 28miu, a nie o 14 z 14stu?Viramir pisze:Zdecydowanie nie bo lokomotywa wtedy siłą rozpędu odjeżdża dużo dalej. Bezpiecznym a równocześnie jeszcze dość szybkim jest krok 14.
- Viramir
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 mar 2008, 20:55
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: GbbKolejka wersja 1
Zdecydowanie nie bo lokomotywa wtedy siłą rozpędu odjeżdża dużo dalej. Bezpiecznym a równocześnie jeszcze dość szybkim jest krok 14.
Testy będe miał czas zrobić dopiero we wtorek.
Testy będe miał czas zrobić dopiero we wtorek.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2010, 10:41 przez Viramir, łącznie zmieniany 1 raz.
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: GbbKolejka wersja 1
Zmiany w wersji 1.62.3941
(testowo) W profilowaniu zmieniono, aby po przejechaniu testowego odcinka, lokomotywa przyspieszała do 28 kroku prędkości przed zmianą kierunku (aby skrócić czas profilowania, szczególnie na niskich krokach prędkości)
PS. Jakbyś znalazł chwilkę, i sprawdził, czy działa lepiej...
Zastanawiam się, czy dla wszystkich modeli zasuwanie z prędkością 28 jest słusznym pomysłem...
(testowo) W profilowaniu zmieniono, aby po przejechaniu testowego odcinka, lokomotywa przyspieszała do 28 kroku prędkości przed zmianą kierunku (aby skrócić czas profilowania, szczególnie na niskich krokach prędkości)
PS. Jakbyś znalazł chwilkę, i sprawdził, czy działa lepiej...
Zastanawiam się, czy dla wszystkich modeli zasuwanie z prędkością 28 jest słusznym pomysłem...
Ostatnio zmieniony 16 paź 2010, 18:07 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
- Viramir
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 mar 2008, 20:55
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: GbbKolejka wersja 1
Dla sprecyzowania, chodzi mi o marnowanie czasu na jazdę lokomotywy po zatrzymaniu licznika czasu, kiedy lokomotywa jedzie przez cały blok drugi plus wybieg (na rysunku oznaczony jako opóźnienie hamowania). Myślę że nie jest to zbyt skomplikowane obliczenie tym bardziej że krok 14 jest robiony wcześniej niż krok 1, a co za tym idzie program zna prędkość poruszania się lokomotywy w korku 14 jak i długość odcina opóźnienia zatrzymania (bo sami go deklarujemy).
Ostatnio zmieniony 12 paź 2010, 12:21 przez Viramir, łącznie zmieniany 1 raz.
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: GbbKolejka wersja 1
Ja do profilowania to CV3 i CV4 ustawiam na 0, co zdecydowanie pomagało... Wtedy odcinki "opóźnienie zatrzymania" można zdecydowanie skrócić.Viramir pisze:Proponuję przy profilowaniu lokomotyw, zrobić taką możliwość, aby odcinek nazywany „opóźnienie hamowania” dla kroków 14-1, lokomotywa przejeżdżała z prędkością dla kroku 14.
W moim przypadku do profilowania używam dwóch bloków o długości 50cm , a opóźnienie hamowania to 75 cm. Niektóre lokomotywy na ostatnim kroku potrafią jechać 1-2 godzin. Zwiększenie przejazdu lokomotywy po wjechaniu do drugiego bloku, a przed zmianą kierunku jazdy, skróciły by profilowanie prawie o 60%.
No ale twój pomysł jest ciekawy, tylko nie wiem, czy nie za trudny obliczeniowo...
Ostatnio zmieniony 12 paź 2010, 12:19 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
- Viramir
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 mar 2008, 20:55
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: GbbKolejka wersja 1
Proponuję przy profilowaniu lokomotyw, zrobić taką możliwość, aby odcinek nazywany „opóźnienie hamowania” dla kroków 14-1, lokomotywa przejeżdżała z prędkością dla kroku 14.
W moim przypadku do profilowania używam dwóch bloków o długości 50cm , a opóźnienie hamowania to 75 cm. Niektóre lokomotywy na ostatnim kroku potrafią jechać 1-2 godzin. Zwiększenie przejazdu lokomotywy po wjechaniu do drugiego bloku, a przed zmianą kierunku jazdy, skróciły by profilowanie prawie o 60%.
W moim przypadku do profilowania używam dwóch bloków o długości 50cm , a opóźnienie hamowania to 75 cm. Niektóre lokomotywy na ostatnim kroku potrafią jechać 1-2 godzin. Zwiększenie przejazdu lokomotywy po wjechaniu do drugiego bloku, a przed zmianą kierunku jazdy, skróciły by profilowanie prawie o 60%.
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: GbbKolejka wersja 1
Zmiany w wersji 1.62.3933
1. Dodano możliwość zaznaczenia bloku jako zajęty, co powoduje, że pociąg za pomocą AutoPrzejazdu do danego bloku nie wjedzie. Możliwość wjazdu jest tylko przy ręcznym wskazaniu przejazdu. Przydatne przy zostawieniu wagonów w bloku
2. Poprawiono rysowanie pół-bloków
3. W parametrach dodano możliwość ukrycia przycisku STOP znajdującego się w głównym oknie.
Wersja testowa: http://download.gbbkolejka.pl/GbbKolejka_test.EXE
1. Dodano możliwość zaznaczenia bloku jako zajęty, co powoduje, że pociąg za pomocą AutoPrzejazdu do danego bloku nie wjedzie. Możliwość wjazdu jest tylko przy ręcznym wskazaniu przejazdu. Przydatne przy zostawieniu wagonów w bloku
2. Poprawiono rysowanie pół-bloków
3. W parametrach dodano możliwość ukrycia przycisku STOP znajdującego się w głównym oknie.
Wersja testowa: http://download.gbbkolejka.pl/GbbKolejka_test.EXE
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość