Halberstadt PKP (Tillig 13669)
Moderator: mod-Tabor
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Halberstadt PKP (Tillig 13669)
Spróbuję, ale makrofotografia mi nie wychodzi
- Jacula
- Posty: 541
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Halberstadt PKP (Tillig 13669)
ale szybka reakcja Tak, chodzi mi o te. Chcę je podpiąć do Herkuleska. Masz możliwość zrobienia dużych zbliżeń? Nie mam jak zobaczyć je w realu. Chętnie pooglądałbym szczegóły.
J
J
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
- Jacula
- Posty: 541
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Halberstadt PKP (Tillig 13669)
Czy miałby ktoś bardziej dokładne zdjęcia czerwonych Halberstadtów (malowanie DB AG) Tillig 13660, 13661, 13664? Te w katalogu i na stronach MM i TH są trochę...... no
Chcę dokupić lokalny skład osobowy (2 szt.)do Herkulesa z przeznaczeniem na małą stacyjkę - kurorcik; one najbardziej mi pasują.
Pozdrawiam - J
Chcę dokupić lokalny skład osobowy (2 szt.)do Herkulesa z przeznaczeniem na małą stacyjkę - kurorcik; one najbardziej mi pasują.
Pozdrawiam - J
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Halberstadt PKP (Tillig 13669)
Ze względu na sporo pytań o oświetlenie na żółtych diodach kilka zdjęć na żółtych i dla porównania na białych.
pozdrawiam
Darek
pozdrawiam
Darek
Ostatnio zmieniony 02 lut 2007, 19:50 przez darek5860, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10356
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Halberstadt PKP (Tillig 13669)
Dziękidarek5860 pisze:Zapowiadane zdjęcia
Tylko czemu one są 3072 x 2304 pixeli ...wczytuje się i wczytuje ....
Tu nie chodzi o pobieranie prądu, tylko o wyginanie się wózków w stosunku do pudła na pochyłych torach. To są punkty podparcia wózków (pobór prądu przy okazji). Dzięki takiemu układowi punktów podparcia, wagon prawidłowo zachowuje się na torach pochyłych lewo-prawo (jeden punkt w osi wagonu) jak i przód-tył (dwa punkty).darek5860 pisze:I tu ciekawostka, dlaczego z jednej strony napięcie jest przekazywane przez jeden kontakt, a z drugiej przez dwa.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2006, 10:35 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10356
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Halberstadt PKP (Tillig 13669)
Zdjęcia są zawsze bardzo mile widziane. "Jedno zdjęcie powie więcej niż 1000 słów".darek5860 pisze:Jeżeli ten opis nie jest zrozumiały to postaram się dołączyć zdjęcia poglądowe.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Halberstadt PKP (Tillig 13669)
Witam,
Przekazywanie prądu z kół do wnętrza wagonu jest bardzo proste i co ważniejsze bardzo pewne. I na dodatek wykonane zostało przez Tilliga. Czyli każdy wagon jest gotowy do założenia oświetlenia.
Proszę odwrócić wagon do góry kołami i zdjąć wózki.
Zwróć uwagę na materiał z jakiego wykonane jest gniazdo KKS, jest to odlew z metalu.
Wystarczy oczyścić z farby takie małe wypukłości, z jednej strony jest jeden, z drugiej dwa.
Lekko przeczyścić papierem ściernym blachy w wózkach w miejscach styku z tymi występami. Napięcie we wnętrzu wagonu jest odbierane z wycięć w podłodze wagonu w które wchodzą blaszki przylutowane do listwy.
Jeżeli ten opis nie jest zrozumiały to postaram się dołączyć zdjęcia poglądowe.
Pozdrawiam
Darek
Przekazywanie prądu z kół do wnętrza wagonu jest bardzo proste i co ważniejsze bardzo pewne. I na dodatek wykonane zostało przez Tilliga. Czyli każdy wagon jest gotowy do założenia oświetlenia.
Proszę odwrócić wagon do góry kołami i zdjąć wózki.
Zwróć uwagę na materiał z jakiego wykonane jest gniazdo KKS, jest to odlew z metalu.
Wystarczy oczyścić z farby takie małe wypukłości, z jednej strony jest jeden, z drugiej dwa.
Lekko przeczyścić papierem ściernym blachy w wózkach w miejscach styku z tymi występami. Napięcie we wnętrzu wagonu jest odbierane z wycięć w podłodze wagonu w które wchodzą blaszki przylutowane do listwy.
Jeżeli ten opis nie jest zrozumiały to postaram się dołączyć zdjęcia poglądowe.
Pozdrawiam
Darek
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 01 maja 2006, 22:01
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Halberstad PKP (Tillig 13669)
Witam!
Darku 5860 bardzo ładnie prezentuje się oświetlenie Twojego autorstwa do wagonów typu Haberstadt.Pisałeś że żadne blaszki do podłączenia listwy oświetleniowej nie sa potrzebne, to w jaki sposób rozwiązałeś sposób przekazywanie napięcia z wózka w tego typu wagonie do listwy oświetleniowej?Może jakiś rysunek bądz zdjęcie jeżeli to nie tajemnica.Myślę że ten temat zainteresuje wielu posiadaczy tego typu wagonów.
Darku i jeszcze jedno pytanie, mianowicie jakiej pojemności kondensatory typu SMD stosujesz do swich listew oświetleniowych?
Pozdrawiam
Darku 5860 bardzo ładnie prezentuje się oświetlenie Twojego autorstwa do wagonów typu Haberstadt.Pisałeś że żadne blaszki do podłączenia listwy oświetleniowej nie sa potrzebne, to w jaki sposób rozwiązałeś sposób przekazywanie napięcia z wózka w tego typu wagonie do listwy oświetleniowej?Może jakiś rysunek bądz zdjęcie jeżeli to nie tajemnica.Myślę że ten temat zainteresuje wielu posiadaczy tego typu wagonów.
Darku i jeszcze jedno pytanie, mianowicie jakiej pojemności kondensatory typu SMD stosujesz do swich listew oświetleniowych?
Pozdrawiam
RoberTT
- WrzoSS
- Posty: 83
- Rejestracja: 25 cze 2006, 14:01
- Lokalizacja: Z Nienacka
- Kontakt:
Re: Halberstadt PKP (Tillig 13669)
a ja bym jeszcze poprosił zdjęcia z oświetleniem żółtym jasnym i ciemnym
Myslę ze żółte-jasne pasowałoby najlepiej )
Myslę ze żółte-jasne pasowałoby najlepiej )
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Halberstadt PKP (Tillig 13669)
No właśnie jakieś dziwne blaszki były. Nie wiedziałem po co one tam były. Widać właśnie do tych wagonów. Jak piszę - wzorowałem się na instrukcji i zakładałem światła w m wagenach, a tam nie trzeba nic dokładać, tylko odpowiednio wygiąć blaszkę. Z tego, co pamiętam były w kształcie krzyża z cienkimi poziomymi ramionami. Może jeszcze znajdę instrukcję to zobaczę co i jak...RoberTT pisze:Dziękuje wszystkim za podpowiedzi w temacie jak rozebrać wagon typu Haberstadt w celu założenia oświetlenia.Wypróbowałem oba sposoby ten przez dach i przez demontaż podwozia, łatwiej poszło z demontażem podwozia.Brakuje mi tylko blaszek kontaktowych do podłączenia listwy oświetleniowej i tu pytanie do kolegi Charakterka, czy w zestawach oświetleniowych Tilliga do tego typu wagonów o których pisałeś są takie blaszki, jak wyglądają i jak się je montuje?
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość