Gagarin by Modart-Projekty
Moderator: mod-Tabor
- Philipp
- Posty: 91
- Rejestracja: 05 lis 2008, 16:21
- Lokalizacja: Berlin
- Kontakt:
Re: Gagarin by Modart-Projekty
@ Ranger
Thank you for this tip.
Thank you for this tip.
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Gagarin by Modart-Projekty
To masz problem...
Phillip, I suggest U to change front windows because now it looks ugly. Here U can find some parts to Gagrin including front windows.
Besides I've got one set of windows too.
Phillip, I suggest U to change front windows because now it looks ugly. Here U can find some parts to Gagrin including front windows.
Besides I've got one set of windows too.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2009, 10:51 przez Ranger, łącznie zmieniany 3 razy.
- SU46-046
- Posty: 196
- Rejestracja: 30 sie 2007, 16:20
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Gagarin by Modart-Projekty
Jeśli pisałbyś po niemiecku zrozumiałbym 100% więcej...
- Philipp
- Posty: 91
- Rejestracja: 05 lis 2008, 16:21
- Lokalizacja: Berlin
- Kontakt:
ST44-349 version 2.1
Hi there,
in Roßwein i got a body of ST44-349. My Gagarin oparated there with a passenger train.
Since some days i tune and finish it.
First i cleaned the etched lettering with fine sandpaper. After that i fixed new etched nameplates from Ostmodell. They are in scare H0 but they are only a little bit bigger than graven namenplate.
Now i gave this body some patina with powder.
A difficuilt job was the big lamps to get their light. I bought rod from acryl glass and made 4 optical fibers. After that i drilled a hole from 0,8mm in each optical fiber and filled the hole with dark red colour. The look is amazing!
Also i turned the lamp rings. Now you have one simulated fixing on the upper side.
The chassis is 0,8mm deeper than original Gagarin from Tillig. For it you have to make some milling work in the frame. If you want i show the steps.
After weathering i set a course in red and white. I will continue it if i take a look on more photos.
in Roßwein i got a body of ST44-349. My Gagarin oparated there with a passenger train.
Since some days i tune and finish it.
First i cleaned the etched lettering with fine sandpaper. After that i fixed new etched nameplates from Ostmodell. They are in scare H0 but they are only a little bit bigger than graven namenplate.
Now i gave this body some patina with powder.
A difficuilt job was the big lamps to get their light. I bought rod from acryl glass and made 4 optical fibers. After that i drilled a hole from 0,8mm in each optical fiber and filled the hole with dark red colour. The look is amazing!
Also i turned the lamp rings. Now you have one simulated fixing on the upper side.
The chassis is 0,8mm deeper than original Gagarin from Tillig. For it you have to make some milling work in the frame. If you want i show the steps.
After weathering i set a course in red and white. I will continue it if i take a look on more photos.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2009, 12:43 przez Philipp, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Gagarin by Modart-Projekty
Przydział lokomotywy w białym prostokącie obowiązuje od lat 70. Zmieniała się tylko jego treść. Inną rzeczą jest, czy norma ta była przestrzegana.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Gagarin by Modart-Projekty
OK. Dzięki za wyjaśnienia
- oelka
- Moderator
- Posty: 2187
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: ST44-349 i ST44-345
Oznaczenie przydziału (dyrekcja i lokomotywownia) obowiązywało już w końcu lat 80.tete pisze:OK. Chodzi mi o napisy na białym prostokącie z przodu budy. Z tego co wiem ten rodzaj malowania obowiązywał(uje) w epoce V więc i bufory winny być prostokątne.
Zdjęcia z galerii internetowych nie są do końca reprezentatywne, ponieważ prezentują najczęściej zdjęcia z ostatnich mniej więcej 10 lat.Nawet wcześniejsze numery (do 400) je mają (tu ST44-324 z trójdzielną żaluzją)
Tymczasem w jednej w monografii Węzła w Tarnowskich Górach, można znaleźć zdjęcie np. ST44-666 z buforami o okrągłych tarczach (w 1995 roku), a ST44-163 jeszcze 10 lat później. Albo ST44-957.
Ale dla równowagi są też liczne zdjęcia z lat 70 przedstawiające lokomotywy wyposażone już w tarcze prostokątne np. ST44-224 w 1977 roku, czy ST44-653 oraz 1004 dwa lata wcześniej. Trzeba jednak pamiętać, że lokomotywa żyje własnym życiem wyznaczanym przez terminy i zakres napraw okresowych i głównych. W związku z czym nie da się stosować szerokich uogólnień. Jeśli nie interesuje nas pojazd w stanie fabrycznym, to trzeba szukać dokumentacji pokazującej wygląd konkretnego egzemplarza w wybranym przedziale czasowym. W przypadku ST44 trzeba wziąć pod uwagę, że podczas napraw potrafiono zamienić miedzy egzemplarzami żaluzje trójdzielne na dwudzielne (np. ST44-001 ), likwidowano lub tez nie listwy na ścianie czołowej, wymieniano bufory i niekoniecznie zawsze na prostokątne (brano często, takie, jakie były pod ręką), więc mogło być i tak, że na każdej czołownicy były inne.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 28 paź 2009, 10:25 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: ST44-349 i ST44-345
OK. Chodzi mi o napisy na białym prostokącie z przodu budy. Z tego co wiem ten rodzaj malowania obowiązywał(uje) w epoce V więc i bufory winny być prostokątne. Dajmy na to w galerii WRP niemal nie ma żadnego zdjęcia ST44 z buforami okrągłymi.... No chyba że się mylę to mnie naprostujcie. Takie mam spostrzeżenie...oelka pisze:... na lokomotywach nie podawało się i nie podaje się nadal stacji macierzystej.
Nawet wcześniejsze numery (do 400) je mają (tu ST44-324 z trójdzielną żaluzją):
źródło: (WRP) http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... ode=search
i tu:
źródło: http://darek1983.wrzuta.pl/obraz/0aKhO0 ... icy_w_elku
Ostatnio zmieniony 27 paź 2009, 20:23 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2187
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: ST44-349 i ST44-345
Mylisz się przynajmniej o tyle, że na lokomotywach nie podawało się i nie podaje się nadal stacji macierzystej.tete pisze:Zdaje się że loki z opisem macierzystej stacji na białym tle (biały prostokąt - kalki) tle to już epoka V.... więc i bufory prostokątne... czy się mylę
Stacje macierzysta nanosi się na wagonach.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 27 paź 2009, 18:23 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: ST44-349 i ST44-345
A czemu bufory są okrągłe a nie prostokątne? Zdaje się że loki z opisem macierzystej stacji na białym tle (biały prostokąt - kalki) tle to już epoka V.... więc i bufory prostokątne... czy się mylępamelar pisze:Kolejne dwie maszyny czekają na wypełnienie kontraktu. Stoją gotowe do...
Ostatnio zmieniony 27 paź 2009, 18:23 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
- pamelar
- Posty: 290
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
- Lokalizacja: ściana wschodnia
- Kontakt:
Re: Gagarin by Modart-Projekty
Ostatnio zmieniony 15 lut 2009, 09:44 przez pamelar, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zielonek
- Posty: 40
- Rejestracja: 26 gru 2007, 09:57
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Kontakt:
Re: Gagarin by Modart-Projekty
Jeśli można:)
Jaka cena Gagarina?
Jaka cena Gagarina?
- pamelar
- Posty: 290
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
- Lokalizacja: ściana wschodnia
- Kontakt:
Re: Gagarin by Modart-Projekty
Pożyjemy... zobaczymy...
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Gagarin by Modart-Projekty
Miałem na myśli raczej kolejną serię np. z żółtym czołem
- pamelar
- Posty: 290
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
- Lokalizacja: ściana wschodnia
- Kontakt:
Re: Gagarin by Modart-Projekty
Podzielimy na mniejsze to duże zlecenie i damy radę!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość