Modyfikacja EW2
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Modyfikacja EW2
To EW1 z ruchomą iglicą, która "gubi' prąd.
Ja w swoich dolutowałem druciki od spodu.
Ja w swoich dolutowałem druciki od spodu.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Modyfikacja EW2
Wicy@FB poszedł jeszcze dalej:
- Jacula
- Posty: 541
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Modyfikacja EW2
Może trafiliście na niedokładnie zmontowane egzemplarze EW2? Mam u siebie cztery sztuki EW2, w tym jeden montowany z symetrycznego. Kilka lat funkcjonują bez żadnych modyfikacji bez zarzutu. Jeździł rozmaity tabor, nawet stare loki BTTB - żadna nie powodowała zwarcia.
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Modyfikacja EW2
Dla wyjaśnienia "V" to dziób krzyżownicy i kawałki toru które są odizolowane, należy ją spolaryzować przez napęd rozjazdu.
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Modyfikacja EW2
Dzięki, tak staram się robić; w moim poście "moduły manfreda" są nowe foty z przebiegu prac.
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Modyfikacja EW2
Kol manfred buduj moduły zgodnie z normami sTTandartu i będzie ok ,nie przejmuj się gderaniem starych wyjadaczy ,aczkolwiek ich uwagi też należy wziąć pod uwagę .Moje pierwsze moduły powstały rok temu ,nikt mi nie doradzał ,pomagał ,trzymałem się norm i wyszło dobrze
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Modyfikacja EW2
Przed tobą najciekawsza zabawa z rozjazdami. Do wszystkiego dojdziesz sam. Baw się, eksperymentuj, a zdobędziesz wiedzę i umiejętności takie same, albo i większe.
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Modyfikacja EW2
Jeszcze cały czas buduję i rozjazdy jak robiłem próbne przejazdy działają, natomiast to co usiłuje zrobić (będą wkrótce nowe foty z budowy). Bo za bardzo nie rozumiem w czym jest problem z tymi rozjazdami, jakie loko nie przejeżdżają itp., co jest nie tak w tych kupowanych ...wybaczcie ale to są pytania raczkującego modelarza...Pozdrawiam
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Modyfikacja EW2
manfred pisze:Czytam tę dyskusję i chyba zaprzestanę budowy skrzynek i chęci planowania uczestniczenia w jakimkolwiek zlocie bo z tego co widzę starając się aby robić w sttandarcie to raczej nie dorównuję standartom wykonania Szanownych Kolegów.
mało kto potrafi zbudować stacjęmanfred pisze: U mnie jak dotąd wszystko działa poprawnie sprawdzałem na różnych lokach np.: BR 52; Ok1; BR 86; BR 130 i wszystko jeździ przez rozjazdy bez problemów.
Jak wszystko działa poprawnie na twojej stacji to w czym nie dorównujesz kolegom nic nie rozumiem ...
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Modyfikacja EW2
Czytam tę dyskusję i chyba zaprzestanę budowy skrzynek i chęci planowania uczestniczenia w jakimkolwiek zlocie bo z tego co widzę starając się aby robić w sttandarcie to raczej nie dorównuję standartom wykonania Szanownych Kolegów. To co Tillig produkuje buble które trzeba poprawiać bo produkowany przez niego tabor nie pasuje do rozjazdów?. U mnie jak dotąd wszystko działa poprawnie sprawdzałem na różnych lokach np.: BR 52; Ok1; BR 86; BR 130 i wszystko jeździ przez rozjazdy bez problemów.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1902
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Modyfikacja EW2
Litości! Co to jest "V", "tor iglicy" i "krzyżak"?
Pokazana na zdjęciu przeróbka Adriana jest oczywiście najlepsza... Ale moim zdaniem stopień jej zaawansowania jest porównywalny ze zbudowaniem całego rozjazdu od początku z szyn i drewienek... Sens kupowania wcale nie taniego rozjazdu tylko po to, żeby wypruć mu całą krzyżownicę, jest lekko dyskusyjny...
Pokazana na zdjęciu przeróbka Adriana jest oczywiście najlepsza... Ale moim zdaniem stopień jej zaawansowania jest porównywalny ze zbudowaniem całego rozjazdu od początku z szyn i drewienek... Sens kupowania wcale nie taniego rozjazdu tylko po to, żeby wypruć mu całą krzyżownicę, jest lekko dyskusyjny...
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Modyfikacja EW2
Blaszki były w EW1
W EW2 i 3 dodawane blaszki służyć miały do podłączenia "V" po jednej do każdego toru.
Ja "V" zlutowuję razem wstawiając pod nią odcięty kawałek toru iglicy i wstawiam go po jednym z każdej strony krzyżaka z dodatkowymi szynami w miejscu plastiku. Dzięki temu wszystkie problemy się kończą. Podłączenie "V" przez 2 przewody i żarówkę.
Przeróbka jest możliwa we wszystkich typach EW. Mamy tak przerobione prawie wszystkie rozjazdy. Polecam.
Nowe to kupujemy Kuehny.
W EW2 i 3 dodawane blaszki służyć miały do podłączenia "V" po jednej do każdego toru.
Ja "V" zlutowuję razem wstawiając pod nią odcięty kawałek toru iglicy i wstawiam go po jednym z każdej strony krzyżaka z dodatkowymi szynami w miejscu plastiku. Dzięki temu wszystkie problemy się kończą. Podłączenie "V" przez 2 przewody i żarówkę.
Przeróbka jest możliwa we wszystkich typach EW. Mamy tak przerobione prawie wszystkie rozjazdy. Polecam.
Nowe to kupujemy Kuehny.
- miano
- Posty: 615
- Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Modyfikacja EW2
Klemy kontaktowe to te do podlutowania przewodów.
W zestawach do montażu są takie płaskie blaszki a tu ich nie widzę.
W zestawach do montażu są takie płaskie blaszki a tu ich nie widzę.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Modyfikacja EW2
Jak widać poniżej, w podkładach brak wyżłobień na blaszki łączące (takie jak w EW1), jednak w woreczku znalazłem 2 szt "Klemy kontaktowe" (Tillig 85506).
No to ja dziękuję za takie połączenie..... Poświęcę tę odrobinę czasu na polutowanie przewodów zamiast blaszek/klem kontaktowych.
No to ja dziękuję za takie połączenie..... Poświęcę tę odrobinę czasu na polutowanie przewodów zamiast blaszek/klem kontaktowych.
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Modyfikacja EW2
To zależy zdarza się iż długi parowóz zrobi zwarcie lub loka 6 osiowa, z rozstawem kół na osi jest problem, np. MTB robi go za szeroki.
Lepiej zmodyfikować rozjazd przecinając iglice , które należy podłączyć do zasilania na stałe. Brakujący kawałek iglicy dorabiam od razu z przedłużeniem za" V" likwidując te plastiki. Dzięki temu jest elegancki przejazd nawet 2 osiowych lokomotyw, nie ma martwego punktu. Pisałem już o tym wcześniej.
Lepiej zmodyfikować rozjazd przecinając iglice , które należy podłączyć do zasilania na stałe. Brakujący kawałek iglicy dorabiam od razu z przedłużeniem za" V" likwidując te plastiki. Dzięki temu jest elegancki przejazd nawet 2 osiowych lokomotyw, nie ma martwego punktu. Pisałem już o tym wcześniej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości