ICE 1, Tillig
Moderator: mod-Tabor
- Wąski
- Posty: 256
- Rejestracja: 07 paź 2014, 15:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: ICE 1, Tillig
Kupiłem nowy zestaw (01368). Właściwości jezdne jak starszy model, świetne. Oświetlenie zewnętrzne poprawione, jasne i widoczne a przede wszystkim nie mruga (kondensator?). Ściany czołowe w nowym są szare a w starszym były białe. Tak na szybko fajny model.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10328
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: ICE 1, Tillig
O ile dobrze pamiętam, to wózek cały daje się rozebrać (bez klejenia jest) i ośkę wyjąć - wymieniałem pobór prądu na ...w obu wózkach jednej głowicy (fabrycznie był pobór chyba z jednego wózka albo blaszki dałem po obu stronach wózka - już nie pamiętam...).
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: ICE 1, Tillig
Sprawdziłem i powinno dać się przepchać gumkę be zdejmowania osłony wózka
- Wąski
- Posty: 256
- Rejestracja: 07 paź 2014, 15:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: ICE 1, Tillig
Mam pytanie czy aby wymienić gumki na zestawie podważyć należy obudowę wózka jak w lokach ?
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10328
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: ICE 1, Tillig
Uwagi na podstawie starego setu 01350 nabytego przeze mnie bodaj w 2006 czy 2007 roku.
Zamiana z dekoderów NEM 651 na PLUX 12, bez wpływu na funkcjonowanie oświetlenia to, moim zdaniem niepotrzebna zabawa, gdyby jeszcze na Next 18 (obecnie chyba najtańsze dekodery) to by miało sens.
Światła czołowe u Tilliga w starych konstrukcjach to porażka. Tu je pozostawiono bez zmian, a wystarczyło zmienić element (LED) SMD na HighBright (+ ew wartość rezystora SMD) i światła w nowej edycji ICE I były by OK.
Co do specyficznych sprzęgów: złączka PCB + blaszki kontaktowe, to bez obaw. Mój egzemplarz był katowany na wielu imprezach, rozpinany i spinany wielokrotnie przez ok 10 lat i ...sprawdza się. Lokomotywy pogubiły kapcie (obręcze przyczepnościowe), a złącza trzymają pewnie.
Zestaw posiada niesamowite walory trakcyjne bo był projektowany jeszcze na U-rurki. Bezbłędnie wpisuje się w ciasne zakręty i rozjazdy 22 st. - testowaliśmy go u JarkoTTa (jest filmik). Bezbłędnie, na pełnej prędkości, radzi sobie z rozjazdami i wygibasami torów niezależnie od kierunku jazdy.
Jako pozycja miłośników DB AG to cenny nabytek, jednak po wznowieniu zestawu przez Tilliga oczekiwalibyśmy więcej, a wyszły odgrzewane kotlety. Szkoda, mogło być lepiej.
Zamiana z dekoderów NEM 651 na PLUX 12, bez wpływu na funkcjonowanie oświetlenia to, moim zdaniem niepotrzebna zabawa, gdyby jeszcze na Next 18 (obecnie chyba najtańsze dekodery) to by miało sens.
Światła czołowe u Tilliga w starych konstrukcjach to porażka. Tu je pozostawiono bez zmian, a wystarczyło zmienić element (LED) SMD na HighBright (+ ew wartość rezystora SMD) i światła w nowej edycji ICE I były by OK.
Co do specyficznych sprzęgów: złączka PCB + blaszki kontaktowe, to bez obaw. Mój egzemplarz był katowany na wielu imprezach, rozpinany i spinany wielokrotnie przez ok 10 lat i ...sprawdza się. Lokomotywy pogubiły kapcie (obręcze przyczepnościowe), a złącza trzymają pewnie.
Zestaw posiada niesamowite walory trakcyjne bo był projektowany jeszcze na U-rurki. Bezbłędnie wpisuje się w ciasne zakręty i rozjazdy 22 st. - testowaliśmy go u JarkoTTa (jest filmik). Bezbłędnie, na pełnej prędkości, radzi sobie z rozjazdami i wygibasami torów niezależnie od kierunku jazdy.
Jako pozycja miłośników DB AG to cenny nabytek, jednak po wznowieniu zestawu przez Tilliga oczekiwalibyśmy więcej, a wyszły odgrzewane kotlety. Szkoda, mogło być lepiej.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3209
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: ICE 1, Tillig
Dokładna nazwa modelu
ICE-SET/Szybki pociąg ICE 1 kolei DB 1991 zestaw nr 1 + set 01749
Liczba osi
3 x 4
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
01354
Zarząd kolejowy
DB
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
401 516-0 głowica bez napędu,
802 604-9 wagon 2 kl.,
401 016-1 głowica z napędem,
Elementy specyficzne
brak
Wagony:
802 604-9 wagon 2 kl
Napęd
Tylko w jednej głowicy.
Silnik z dwoma masami kinematycznymi, napęd na dwa wózki czyli na 4 osie, 2 obręcze przyczepnościowe tylko na 1 wózku, naprzemian.
Sprzęg
Model posiada KKS oraz nietypowe własne sprzęgi przewodzące prąd
Oświetlenie
Białe (żólte)/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy, bez oświetlenia wnętrza. Światła białe (żółte) słabo świecą (ciemne)
Uwagi
Prąd pobierany jest tylko w głowicach ze wszystkich osi, ale w każdej głowicy tylko z jednej szyny - przez co sama pojedyncza głowica nie może jechać (istnieje możliwość dodania blaszek zbierających prąd i z drugiej strony wózków), prąd prowadzony przez wszystkie wagony składu poprzez sprzęgi - rozwiązanie, które może doprowadzić do problemów przy częstym spinaniu i rozpinaniu wagonów oraz śniedzieniu styków. Istnieje możliwość poboru z pantografów w obu głowicach.
DCC:
Dekoder potrzebny jest do obu głowic !
Głowica silnikowa gniazdo PLUX 12 - 90 stopni, Głowica bierna 6 pin NEM 658
Podsumowanie:
Model posiada malowanie wybrane dla pociągów ICE – białe pudła oraz dwa pasy pomiedzy linią okien a dolna krawędzią, czerwono różowy z logo DB. Niestety producentowi wkradły się błędy w postaci (na szczęście) mało widocznych „kleksów”, jednak to spory minus biorąc pod uwagę cenę całego składu. Kompletny skład posiadaja bardzo dobre własności jezdne. Brak zaufania wzbudza system sprzęgów do łączenia głowic z wagonami. Sprzęgi w postaci blaszek będą z czasem problemem, zakładając częste rozpinanie i spinanie składu. Bardzo ładnie wykonano pantografy, detale na dachach i tak jak cieszy wyrazisty opis na ramie rewizji, producentów i pozostałych informacji na kilku wagonach zaskakuje niedbałość na kolejnych. Głowica napędowa jest wyśmiejcie dociążona, co gwarantuje duży uciąg i przyczepność. Oryginał (głowice) zanim rozpoczął regularną eksploatację był poddawany testom z wagonami typu Z (laboratorium). W 1990 roku głowice łączono w dwa, a potem cztery wagony dedykowane w celu dalszych testów, które wypadły pomyślnie. W 1991 roku zestawiono cały skład z wagonem Bord Bistro. W 1992 roku w ramach przeglądów zastosowano w całym składzie nowe zestawy kołowe z wkładkami tłumiącymi drgania. Jak się okazało zestawy te przy dużych prędkościach były poddawane dużym naprężeniom, co w efekcie doprowadziło do katastrofy jednego z pociągów pod Eschede w 1998 roku. Po katastrofie wprowadzono nowe zestawy kołowe w całej serii.
Głowica bez napędu
Wagon 2 kl
Głowica z napędem
Wagon 1 klasy
Wagon restauracyjny
Wagon 2 klasy
ICE-SET/Szybki pociąg ICE 1 kolei DB 1991 zestaw nr 1 + set 01749
Liczba osi
3 x 4
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
01354
Zarząd kolejowy
DB
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
401 516-0 głowica bez napędu,
802 604-9 wagon 2 kl.,
401 016-1 głowica z napędem,
Elementy specyficzne
brak
Wagony:
802 604-9 wagon 2 kl
Napęd
Tylko w jednej głowicy.
Silnik z dwoma masami kinematycznymi, napęd na dwa wózki czyli na 4 osie, 2 obręcze przyczepnościowe tylko na 1 wózku, naprzemian.
Sprzęg
Model posiada KKS oraz nietypowe własne sprzęgi przewodzące prąd
Oświetlenie
Białe (żólte)/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy, bez oświetlenia wnętrza. Światła białe (żółte) słabo świecą (ciemne)
Uwagi
Prąd pobierany jest tylko w głowicach ze wszystkich osi, ale w każdej głowicy tylko z jednej szyny - przez co sama pojedyncza głowica nie może jechać (istnieje możliwość dodania blaszek zbierających prąd i z drugiej strony wózków), prąd prowadzony przez wszystkie wagony składu poprzez sprzęgi - rozwiązanie, które może doprowadzić do problemów przy częstym spinaniu i rozpinaniu wagonów oraz śniedzieniu styków. Istnieje możliwość poboru z pantografów w obu głowicach.
DCC:
Dekoder potrzebny jest do obu głowic !
Głowica silnikowa gniazdo PLUX 12 - 90 stopni, Głowica bierna 6 pin NEM 658
Podsumowanie:
Model posiada malowanie wybrane dla pociągów ICE – białe pudła oraz dwa pasy pomiedzy linią okien a dolna krawędzią, czerwono różowy z logo DB. Niestety producentowi wkradły się błędy w postaci (na szczęście) mało widocznych „kleksów”, jednak to spory minus biorąc pod uwagę cenę całego składu. Kompletny skład posiadaja bardzo dobre własności jezdne. Brak zaufania wzbudza system sprzęgów do łączenia głowic z wagonami. Sprzęgi w postaci blaszek będą z czasem problemem, zakładając częste rozpinanie i spinanie składu. Bardzo ładnie wykonano pantografy, detale na dachach i tak jak cieszy wyrazisty opis na ramie rewizji, producentów i pozostałych informacji na kilku wagonach zaskakuje niedbałość na kolejnych. Głowica napędowa jest wyśmiejcie dociążona, co gwarantuje duży uciąg i przyczepność. Oryginał (głowice) zanim rozpoczął regularną eksploatację był poddawany testom z wagonami typu Z (laboratorium). W 1990 roku głowice łączono w dwa, a potem cztery wagony dedykowane w celu dalszych testów, które wypadły pomyślnie. W 1991 roku zestawiono cały skład z wagonem Bord Bistro. W 1992 roku w ramach przeglądów zastosowano w całym składzie nowe zestawy kołowe z wkładkami tłumiącymi drgania. Jak się okazało zestawy te przy dużych prędkościach były poddawane dużym naprężeniom, co w efekcie doprowadziło do katastrofy jednego z pociągów pod Eschede w 1998 roku. Po katastrofie wprowadzono nowe zestawy kołowe w całej serii.
Głowica bez napędu
Wagon 2 kl
Głowica z napędem
Wagon 1 klasy
Wagon restauracyjny
Wagon 2 klasy
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10328
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: ICE 1, Tillig
Zamiast pełnej "szóstki" można wstawić tańszy dekoder akcesoriów (też NEM651) bez wyjścia na silnik.Maciej pisze:... i szóstka do głowicy bez napędu.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3209
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10328
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: ICE 1, Tillig
Zobacz ulotkę na stronie Tilliga.
Zarówno "Triebkopf mit Antrieb" jak i "Triebkopf ohne Antrieb" mają płytki z gniazdem dekodera => trzeba 2 szt. tak jak w starej wersji.
Żadne przewody nie biegną przez cały skład pomiędzy głowicami.
PS:
W głowicy bez napędu należy zaprogramować CV29 na jazdę do tyłu (bit 0 na wartość "1"). :-)
Zarówno "Triebkopf mit Antrieb" jak i "Triebkopf ohne Antrieb" mają płytki z gniazdem dekodera => trzeba 2 szt. tak jak w starej wersji.
Żadne przewody nie biegną przez cały skład pomiędzy głowicami.
PS:
W głowicy bez napędu należy zaprogramować CV29 na jazdę do tyłu (bit 0 na wartość "1"). :-)
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3209
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: ICE 1, Tillig
Mam pytanie czy do zestawu 01353 Tillig sa potrzebne dwa dekodery (do dwóch głowic) ?
- BarTTmań
- Posty: 585
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: ICE 1, Tillig
Proszę bardzo.
Przepraszam za jakość, ale już ciemno, a ja jestem w toku pakowania na urlop.
Będę teraz polował na Bord Bistro .
Przepraszam za jakość, ale już ciemno, a ja jestem w toku pakowania na urlop.
Będę teraz polował na Bord Bistro .
Ostatnio zmieniony 11 sie 2011, 09:29 przez BarTTmań, łącznie zmieniany 3 razy.
- BarTTmań
- Posty: 585
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: ICE 1, Tillig
501020 - ICE1 "Sinus" DBAG, Ep. VI. - zestaw specjalny okolicznościowy, przygotowany na targi w Norymberdze 2011, dostępny od drugiej połowy roku.
Skład zestawu:
- głowica z napędem 410-102-8, z napisem: "Tillig TT-Bahn Forschungs- und Technologiezentrum Sebnitz",
- wagon "Sinus" 410 801-5,
- głowica bez napędu 410-101-0.
Dodatkowo wagon 13787 serii jednorazowej "Einmalauflage" - wagon 2 klasy 802626-2.
Zestaw właśnie się dociera
Skład zestawu:
- głowica z napędem 410-102-8, z napisem: "Tillig TT-Bahn Forschungs- und Technologiezentrum Sebnitz",
- wagon "Sinus" 410 801-5,
- głowica bez napędu 410-101-0.
Dodatkowo wagon 13787 serii jednorazowej "Einmalauflage" - wagon 2 klasy 802626-2.
Zestaw właśnie się dociera
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10328
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
ICE 1, Tillig
ICE
Dokładna nazwa modelu
ICE-SET/Szybki pociąg ICE 1 kolei DB AG
Liczba osi
3 x 4
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
01350
Zarząd kolejowy
DB AG
Epoka
V
Oznaczenie modelu
401 507-9 głowica z napędem,
Bvmz 802 381-4 wagon 2 kl.,
401 007-0 głowica bez napędu.
Elementy specyficzne
Wersje modelu
Zestawy:
01350 - 401 507-9 / Bvmz 802 381-4 / 401 007-0, DB AG, Ep. V (ten set)
01351 - 401 083 11 / Bvmz 802 844-1 / 401 538-0, DB AG, Ep. V (Szwajcarski, z dwoma pantografami w każdej głowicy)
? - 401 585-5 / Bvmz 802 435-8 / 401 085-6, DB AG, Ep. V (niebieski, "ICE-Set 10 Jahre Tillig" - Limitowana seria 66 szt, 2001 r.)
Wagony:
13770 - Avmz 801.0, 801 027, DB AG, Ep. V (1 kl.)
13771 - Bvmz 802, 802 814, DB AG, Ep. V (2 kl.)
13772 - Bvmz 802, 802 619-7, DB AG, Ep. V (2 kl.)
13773 - Bvmz 802, 802 382, DB AG, Ep. V (2 kl.)
13774 - Bvmz 802, 802 325, DB AG, Ep. V (2 kl.)
13775 - Bvmz 802, 802 055, DB AG, Ep. V (2 kl.)
13776 - Bvmz 802, 802 312, DB AG, Ep. V (2 kl.)
13777 - Avmz 801.0, 801 028, DB AG, Ep. V (1 kl.)
13778 - Avmz 801.0, 801 815, DB AG, Ep. V (1 kl.)
13783 - BSmz 803, 803 017, DB AG, Ep. V (wagon ze specjalnymi przedziałami i antenami na dachu)
13784 - 804 011, DB AG, Ep. V (Bordrestaurant)
Napęd
Tylko w jednej głowicy.
Silnik z dwoma masami kinematycznymi, napęd na dwa wózki czyli na 4 osie, 2 obręcze przyczepnościowe tylko na 1 wózku, naprzemian.
Sprzęg
Model posiada KKS oraz nietypowe własne sprzęgi przewodzące prąd
Oświetlenie
Białe (żólte)/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy, bez oświetlenia wnętrza. Światła białe (żółte) słabo swiecą (ciemne)
Uwagi
Prąd pobieramy jest tylko w głowicach ze wszystkich osi, ale z każdej głowicy tylko z jednej szyny - przez co sama pojedyńcza głowica nie może jechać (istnieje możliwość dodania blaszek zbierających prąd i z drugiej strony wózków), prąd prowadzony przez wszystkie wagony składu poprzez sprzęgi - rozwiązanie, które może doprowadzić do problemów przy częstym spinaniu i rozpinaniu wagonów oraz śniedzieniu styków
DCC:
Dekoder potrzebny jest do obu głowic !
Nie posiada gniazda NEM 651, ale możliwe jest lutowanie dekodera tak jak do gniazda, po wyłamaniu zaślepki analogowej. Możliwe, że w obecnej produkcji już stosuje się gniazda NEM.
O ile instalacja dekodera (z serii mini) do głowicy z napędem jest konieczna, o tyle w głowicy bez napędu mamy dużo miejsca i można zastosować tańszy (większy) dekoder albo nawet dekoder z dźwiękiem.
Podsumowanie:
Model roku 1998. Bardzo udany mimo powyżej wymienionych drobiazgów. Model zachwyca swoimi właściwościami jezdnymi. Jest BARDZO SZYBKI i co za tym idzie DŁUGO hamuje (z DCC nawet 1,5 do 2,5 m ). Obie głowice są bardzo ciężkie i dzięki temu bezproblemowo pokonują najdziwaczniejsze łamańce rozjazdów, nawet rurkowe Zadziwia łatwością pokonywania trapezów EW1 w pełnej prędkosci.
Dziś, gdy mamy na rynku ICE 3 PIKO w znacznie ciekawszej cenie, nie jest juz tak atrakcyjny (poprzez swą wysoką cenę) jak to było jeszcze kilka lat temu.
Widok głowicy,
Widok połączenia wagonów,
Wnętrze głowicy z napędem,
Wnętrze wagonu,
Wnętrze głowicy bez napędu,
Widok silnika
Pudła,
Połączenie wagonów.
Dokładna nazwa modelu
ICE-SET/Szybki pociąg ICE 1 kolei DB AG
Liczba osi
3 x 4
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
01350
Zarząd kolejowy
DB AG
Epoka
V
Oznaczenie modelu
401 507-9 głowica z napędem,
Bvmz 802 381-4 wagon 2 kl.,
401 007-0 głowica bez napędu.
Elementy specyficzne
Wersje modelu
Zestawy:
01350 - 401 507-9 / Bvmz 802 381-4 / 401 007-0, DB AG, Ep. V (ten set)
01351 - 401 083 11 / Bvmz 802 844-1 / 401 538-0, DB AG, Ep. V (Szwajcarski, z dwoma pantografami w każdej głowicy)
? - 401 585-5 / Bvmz 802 435-8 / 401 085-6, DB AG, Ep. V (niebieski, "ICE-Set 10 Jahre Tillig" - Limitowana seria 66 szt, 2001 r.)
Wagony:
13770 - Avmz 801.0, 801 027, DB AG, Ep. V (1 kl.)
13771 - Bvmz 802, 802 814, DB AG, Ep. V (2 kl.)
13772 - Bvmz 802, 802 619-7, DB AG, Ep. V (2 kl.)
13773 - Bvmz 802, 802 382, DB AG, Ep. V (2 kl.)
13774 - Bvmz 802, 802 325, DB AG, Ep. V (2 kl.)
13775 - Bvmz 802, 802 055, DB AG, Ep. V (2 kl.)
13776 - Bvmz 802, 802 312, DB AG, Ep. V (2 kl.)
13777 - Avmz 801.0, 801 028, DB AG, Ep. V (1 kl.)
13778 - Avmz 801.0, 801 815, DB AG, Ep. V (1 kl.)
13783 - BSmz 803, 803 017, DB AG, Ep. V (wagon ze specjalnymi przedziałami i antenami na dachu)
13784 - 804 011, DB AG, Ep. V (Bordrestaurant)
Napęd
Tylko w jednej głowicy.
Silnik z dwoma masami kinematycznymi, napęd na dwa wózki czyli na 4 osie, 2 obręcze przyczepnościowe tylko na 1 wózku, naprzemian.
Sprzęg
Model posiada KKS oraz nietypowe własne sprzęgi przewodzące prąd
Oświetlenie
Białe (żólte)/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy, bez oświetlenia wnętrza. Światła białe (żółte) słabo swiecą (ciemne)
Uwagi
Prąd pobieramy jest tylko w głowicach ze wszystkich osi, ale z każdej głowicy tylko z jednej szyny - przez co sama pojedyńcza głowica nie może jechać (istnieje możliwość dodania blaszek zbierających prąd i z drugiej strony wózków), prąd prowadzony przez wszystkie wagony składu poprzez sprzęgi - rozwiązanie, które może doprowadzić do problemów przy częstym spinaniu i rozpinaniu wagonów oraz śniedzieniu styków
DCC:
Dekoder potrzebny jest do obu głowic !
Nie posiada gniazda NEM 651, ale możliwe jest lutowanie dekodera tak jak do gniazda, po wyłamaniu zaślepki analogowej. Możliwe, że w obecnej produkcji już stosuje się gniazda NEM.
O ile instalacja dekodera (z serii mini) do głowicy z napędem jest konieczna, o tyle w głowicy bez napędu mamy dużo miejsca i można zastosować tańszy (większy) dekoder albo nawet dekoder z dźwiękiem.
Podsumowanie:
Model roku 1998. Bardzo udany mimo powyżej wymienionych drobiazgów. Model zachwyca swoimi właściwościami jezdnymi. Jest BARDZO SZYBKI i co za tym idzie DŁUGO hamuje (z DCC nawet 1,5 do 2,5 m ). Obie głowice są bardzo ciężkie i dzięki temu bezproblemowo pokonują najdziwaczniejsze łamańce rozjazdów, nawet rurkowe Zadziwia łatwością pokonywania trapezów EW1 w pełnej prędkosci.
Dziś, gdy mamy na rynku ICE 3 PIKO w znacznie ciekawszej cenie, nie jest juz tak atrakcyjny (poprzez swą wysoką cenę) jak to było jeszcze kilka lat temu.
Widok głowicy,
Widok połączenia wagonów,
Wnętrze głowicy z napędem,
Wnętrze wagonu,
Wnętrze głowicy bez napędu,
Widok silnika
Pudła,
Połączenie wagonów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości