Stacja Boreczek na lini 276 Wrocław Gł -Strzelin
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- Borczy
- Posty: 2324
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Stacja Boreczek na lini 276 Wrocław Gł -Strzelin
Podziwiałem w Radomiu.....Zacny widok
- Kuśtyk
- Posty: 88
- Rejestracja: 31 paź 2012, 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Stacja Boreczek na lini 276 Wrocław Gł -Strzelin
Żeby nie było że nic się nie dzieje prace na stacji postępują, kilak fotek poniżej. Konieczna była również poprawa ułożenia szyn na torze bocznym
- Kuśtyk
- Posty: 88
- Rejestracja: 31 paź 2012, 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
- Kuśtyk
- Posty: 88
- Rejestracja: 31 paź 2012, 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Stacja Boreczek na lini 276 Wrocław Gł -Strzelin
Boreczek na imprezie w Bielsku Białej.
- Kuśtyk
- Posty: 88
- Rejestracja: 31 paź 2012, 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Stacja Boreczek na lini 276 Wrocław Gł -Strzelin
Widok całej stacji na spotkaniu w Raciborzu.
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Stacja Boreczek na lini 276 Wrocław Gł -Strzelin
Kurcze, jaki porządeczek, zazdroszczę i zdegustowałem się patrząc na spód swojego segmentu
- Kuśtyk
- Posty: 88
- Rejestracja: 31 paź 2012, 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Stacja Boreczek na lini 276 Wrocław Gł -Strzelin
Sterowanie zwrotnicami realizowane jest przez serwa, każde jest kontrolowane przez sterownik zaprojektowany przez Whosho
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2015, 14:00 przez Kuśtyk, łącznie zmieniany 1 raz.
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Stacja Boreczek na lini 276 Wrocław Gł -Strzelin
Bardzo mi się podobają te moduły.
Zrobiłbyś kiedyś zdjęcie od spodu. Jakie sterowanie zwrotnic zastosujesz?
Zrobiłbyś kiedyś zdjęcie od spodu. Jakie sterowanie zwrotnic zastosujesz?
- Kuśtyk
- Posty: 88
- Rejestracja: 31 paź 2012, 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Stacja Boreczek na lini 276 Wrocław Gł -Strzelin
.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2015, 07:28 przez Kuśtyk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kuśtyk
- Posty: 88
- Rejestracja: 31 paź 2012, 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Stacja Boreczek na lini 276 Wrocław Gł -Strzelin
Prace nad budową trwają od prawie roku postępy widać na zdjęciach poniżej.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2015, 07:23 przez Kuśtyk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kuśtyk
- Posty: 88
- Rejestracja: 31 paź 2012, 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Stacja Boreczek na lini 276 Wrocław Gł -Strzelin
Boreczek (niem. Wäldchen)
Miejscowość znajdująca się w powiecie Strzelińskim. Swoją nazwę wzięło od potocznego nazywania lasu "Borem". W miejscowości znajduje się jedyna w okolicy stacja o nazwie Boreczek .Długość stacji wynosi ok 1000 m. Stacja składa się z dworca oraz bocznic kolejowych wraz z placem ładunkowym. Budowa stacji jest podłużna od strony południowej znajduje się bocznica od północy dworzec osobowy z dwoma peronami jedno-krawędziowymi. Stacja w 26,122 km linii kolejowej z Wrocławia Głównego do Międzylesia. Przed wojną nosiła nazwę Wäldchen. Kolej dotarła tutaj 1 października 1871 roku od strony Wrocławia, kiedy to oddano do eksploatacji przebiegający przez Boreczek odcinek Wrocław - Strzelin. Linię wybudowała Kolej Górnośląska, która otrzymała koncesję na doprowadzenie jej do granicy w Międzylesiu. W 1943 odcinek Wrocław - Strzelin otrzymał drugi tor, zdemontowany w 1945 roku i odbudowany w 1960 roku. 16 stycznia 1991 roku zakończono elektryfikację odcinka Wrocław - Strzelin i przez stację Boreczek zaczęły jeździć pociągi elektryczne.
Stacja posiada 2 perony i 3 tory (wszystkie zelektryfikowane i noszące ślady użytkowania). W północnej głowicy stacji znajdowała się dawniej murowana nastawnia, ale jej budynek został rozebrany. Obok stacji głównej (ok. 100 m na południe) znajdowała się stacja Boreczek Mały Dworzec (Wäldchen Kleinbahnhof) - końcowa dla nieistniejącej już - wybudowanej jako prywatnej - linii z Oławy. Makieta odwzorowuje w 95% układ torowy ze względu na zastosowanie rozjazdu "Beselsera" zamiast dwóch normalnych w pomiędzy cześcią bocznicy a dworcem osobowym. Makieta stacji ma łączną długość 4,5m+ łuk wyjazdowy 0,7m. Makieta składa się z 6 skrzynek 4x1000x500, 1x500x500 oraz 720x500 zakończona jest z dwóch stron profilami MP2S (300 Północ) i MP2S (500 Południe). Na terenie stacji mieści się plac ładunkowy oraz magazyn zboża jak i magazyn oraz rampa boczno-czołowa. Na placu ładunkowym przeładowywano drzewo z okolicznych lasów oraz odbierano węgiel z górnego śląska. Magazyn zboża zajmował się przygotowaniem oraz przeładunkiem dostarczanego z okolicy zboża i rozsyłane w inne części kraju. Obsługa stacji odbywała się z nastawni z głowicy południowej obecnie budynek nastawni jest połączony z budynkiem dworca.
Miejscowość znajdująca się w powiecie Strzelińskim. Swoją nazwę wzięło od potocznego nazywania lasu "Borem". W miejscowości znajduje się jedyna w okolicy stacja o nazwie Boreczek .Długość stacji wynosi ok 1000 m. Stacja składa się z dworca oraz bocznic kolejowych wraz z placem ładunkowym. Budowa stacji jest podłużna od strony południowej znajduje się bocznica od północy dworzec osobowy z dwoma peronami jedno-krawędziowymi. Stacja w 26,122 km linii kolejowej z Wrocławia Głównego do Międzylesia. Przed wojną nosiła nazwę Wäldchen. Kolej dotarła tutaj 1 października 1871 roku od strony Wrocławia, kiedy to oddano do eksploatacji przebiegający przez Boreczek odcinek Wrocław - Strzelin. Linię wybudowała Kolej Górnośląska, która otrzymała koncesję na doprowadzenie jej do granicy w Międzylesiu. W 1943 odcinek Wrocław - Strzelin otrzymał drugi tor, zdemontowany w 1945 roku i odbudowany w 1960 roku. 16 stycznia 1991 roku zakończono elektryfikację odcinka Wrocław - Strzelin i przez stację Boreczek zaczęły jeździć pociągi elektryczne.
Stacja posiada 2 perony i 3 tory (wszystkie zelektryfikowane i noszące ślady użytkowania). W północnej głowicy stacji znajdowała się dawniej murowana nastawnia, ale jej budynek został rozebrany. Obok stacji głównej (ok. 100 m na południe) znajdowała się stacja Boreczek Mały Dworzec (Wäldchen Kleinbahnhof) - końcowa dla nieistniejącej już - wybudowanej jako prywatnej - linii z Oławy. Makieta odwzorowuje w 95% układ torowy ze względu na zastosowanie rozjazdu "Beselsera" zamiast dwóch normalnych w pomiędzy cześcią bocznicy a dworcem osobowym. Makieta stacji ma łączną długość 4,5m+ łuk wyjazdowy 0,7m. Makieta składa się z 6 skrzynek 4x1000x500, 1x500x500 oraz 720x500 zakończona jest z dwóch stron profilami MP2S (300 Północ) i MP2S (500 Południe). Na terenie stacji mieści się plac ładunkowy oraz magazyn zboża jak i magazyn oraz rampa boczno-czołowa. Na placu ładunkowym przeładowywano drzewo z okolicznych lasów oraz odbierano węgiel z górnego śląska. Magazyn zboża zajmował się przygotowaniem oraz przeładunkiem dostarczanego z okolicy zboża i rozsyłane w inne części kraju. Obsługa stacji odbywała się z nastawni z głowicy południowej obecnie budynek nastawni jest połączony z budynkiem dworca.
- Załączniki
-
- Boreczek_1947.jpg
- (13.85 KiB) Pobrany 5847 razy
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2015, 22:37 przez Kuśtyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości