V15 / BR 101, PIKO
Moderator: mod-Tabor
- womo
- Posty: 2397
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: V15 / BR 101, PIKO
Czy mógłby ktoś zmierzyć średnicę kół w tym modelu.
(Nie mogę znaleźć swojego ....)
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
(Nie mogę znaleźć swojego ....)
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
- janekTT
- Posty: 90
- Rejestracja: 24 gru 2011, 21:37
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: V15 / BR 101, PIKO
A czy mogłby mnie ktoś pokierować jak ten model rozebrać na części pierwsze tak żeby napęd i osie można by wykorzystać w innym modelu
- DBv
- Administrator
- Posty: 1942
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: V15 / BR 101, PIKO
Jak wspomniano - V10B to inny kształt pokrywy komory silnika, inne położenie reflektorów, ja dodam jeszcze inne wyprowadzenie przewodu kominowego (bardziej schowane w kabinę).
Co do polskiej armijnej V10B jest onegdaj takie oto znalezione zdjęcie:
V10B ArmeeVRP
Długo zastanawiałem się w którym miejscu wykonano to zdjęcie. Ostatecznie obstawiam, że to ul. Długa (w kierunku południowo/wschodnim) w pobliżu ul. Portowej.
Co do polskiej armijnej V10B jest onegdaj takie oto znalezione zdjęcie:
V10B ArmeeVRP
Długo zastanawiałem się w którym miejscu wykonano to zdjęcie. Ostatecznie obstawiam, że to ul. Długa (w kierunku południowo/wschodnim) w pobliżu ul. Portowej.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2014, 17:22 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2187
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: V15 / BR 101, PIKO
Z moich obserwacji kształt obudowy przedziału maszynowego raczej zależał od zastosowanego silnika, co się wiąże oczywiście w pewien sposób i z rokiem produkcji. V10B oraz V15-1001 do 1020 (DR 101.001-020) dla DR miały pochyloną ścianę czołową. V10B miała silnik o mocy 102KM, a V15 150KM. Natomiast potem V15 otrzymała silnik 180KM wraz z nową prostopadłościenną obudową (na DR 101.101-342; 501-677) oraz V23 z silnikiem 220KM (DR 102.001-081). Oczywiście dotyczy to lokomotyw wyjeżdżających z fabryki.gemol pisze:Krzysiu, to chyba zależy od roku produkcji. Niektóre V15 też mają odmienny wygląd czoła - lifting?
Znam tylko jedno zdjęcie armijnej V10 /z boku/ i wygląda nieco inaczej - różnica w światłach.
Sprawa oświetlenia jest nieco skomplikowana. Cześć V10B, jak też V15 ma oświetlenie na pomostach, część zaś w, lub na czołownicy.
Ogólnie temat jest rozwojowy.
Z dostępnych danych niemieckich wynika, że do Polski trafiły za pośrednictwem Metalexportu trzy sztuki w roku 1959. Z tego jedna dla wojska.
Ciekawe jaki numer fabryczny ma ta lokomotywa z Łap?Z tego, co mówił nasz przewodnik, loka ta została sprowadzona jakiś czas temu z Niemiec. Zatem prawdopodobne jest jej niebieskie lub pomarańczowe malowanie. Jednak to tylko gdybanie.
To by znacznie ułatwiło odszukanie jej życiorysu.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2014, 20:58 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- kaine
- Posty: 445
- Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: V15 / BR 101, PIKO
Zbliżonym modelem jest do V15 jest 410d
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: V15 / BR 101, PIKO
Z tego, co mówił nasz przewodnik, loka ta została sprowadzona jakiś czas temu z Niemiec. Zatem prawdopodobne jest jej niebieskie lub pomarańczowe malowanie. Jednak to tylko gdybanie.
- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: V15 / BR 101, PIKO
A jak ten egzemplarz z Łap mógł być pomalowany?
Ostatnio zmieniony 10 cze 2014, 17:57 przez Kaczor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: V15 / BR 101, PIKO
Krzysiu, to chyba zależy od roku produkcji. Niektóre V15 też mają odmienny wygląd czoła - lifting?
Znam tylko jedno zdjęcie armijnej V10 /z boku/ i wygląda nieco inaczej - różnica w światłach.
Znam tylko jedno zdjęcie armijnej V10 /z boku/ i wygląda nieco inaczej - różnica w światłach.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2187
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: V15 / BR 101, PIKO
V10B ma inny, niż V15 kształt ściany czołowej w przedziale maszynowym oraz inny układ żaluzji z przodu.
- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: V15 / BR 101, PIKO
Zwracam honor
Wystarczy prysnąć czerwonym podkładem i model gotowy
Wystarczy prysnąć czerwonym podkładem i model gotowy
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: V15 / BR 101, PIKO
Ostatnio zmieniony 09 cze 2014, 09:58 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: V15 / BR 101, PIKO
Bez zajrzenia do silnika nie stwierdzisz, co fotografowałeś, jeśli nie ma oznaczeń.
- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: V15 / BR 101, PIKO
Fotografowałem V10 ale po makiecie jeździła V15 i to o nią się pytałem
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: V15 / BR 101, PIKO
Oj Michał, tydzień temu fotografowałeś i nie skojarzyłeś.
Ale to sprowadzona współcześnie - wg słów naszego przewodnika.
Do Polski trafiło kilka sztuk pod koniec lat 50 lokomotywki V10B, która gabarytowo jest identyczna z V15. Jedna na pewno jeździła w wojsku /oznaczona WP-04-40354/, pozostałe gdzieś w przemyśle.
Ale to sprowadzona współcześnie - wg słów naszego przewodnika.
Do Polski trafiło kilka sztuk pod koniec lat 50 lokomotywki V10B, która gabarytowo jest identyczna z V15. Jedna na pewno jeździła w wojsku /oznaczona WP-04-40354/, pozostałe gdzieś w przemyśle.
- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: V15 / BR 101, PIKO
Czy to prawda że jakieś zakłady przemysłowe w Polsce miały taką lokomotywę na stanie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości