Jesli V180 ma silnik taki jak założyli do BR 290 to ok, ale jeśli ma ten mikser który pakowali do Herkulesów to nie polecam bo to liche silniki są.Pędrak pisze:Mam tę lokomotywę od kilku miesięcy i również jestem jak najbardziej zadowolony z poczynionego zakupu. Właściwości jezdne są znakomite. Piszę tak gdyż tutaj na forum czytałem jedną z opinii kwestionującą ten temat. Być może był to wadliwy egzemplarz albo ktoś tak dla zasady z uwagi na to, że "to tylko PIKO" z urzędu ocenił ją nisko. Mój model kulturą jazdy nie ustępuje np KUEHNowskiej ER 20
V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Moderator: mod-Tabor
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Ostatnio zmieniony 18 sty 2014, 12:34 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pędrak
- Posty: 113
- Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Potwierdzam powyższe słowa
Mam tę lokomotywę od kilku miesięcy i również jestem jak najbardziej zadowolony z poczynionego zakupu. Właściwości jezdne są znakomite. Piszę tak gdyż tutaj na forum czytałem jedną z opinii kwestionującą ten temat. Być może był to wadliwy egzemplarz albo ktoś tak dla zasady z uwagi na to, że "to tylko PIKO" z urzędu ocenił ją nisko. Mój model kulturą jazdy nie ustępuje np KUEHNowskiej ER 20
Mam tę lokomotywę od kilku miesięcy i również jestem jak najbardziej zadowolony z poczynionego zakupu. Właściwości jezdne są znakomite. Piszę tak gdyż tutaj na forum czytałem jedną z opinii kwestionującą ten temat. Być może był to wadliwy egzemplarz albo ktoś tak dla zasady z uwagi na to, że "to tylko PIKO" z urzędu ocenił ją nisko. Mój model kulturą jazdy nie ustępuje np KUEHNowskiej ER 20
- wlodar
- Posty: 1006
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
No właśnie w tym całe sedno. Pięknie odtworzone wywietrzniki, znakomicie oddany kształt pudła, co wcale nie jest takie proste ze względu na ogólną obłość korpusu. Dlatego też szkoda, że jest ta mała niedoróbka z oknami. I nie ma tu nic do rzeczy czy to seria hobby, expert, czy exclusive. Po prostu źle został przygotowany rysunek. Szkoda, zwłaszcza że różnica jest naprawdę znikoma, aczkolwiek widoczna (choć w porównaniu z tilligowym Gagarinem i tak jest zupełnie pomijalna). Mógł być model niemal doskonały i relatywnie tani, a tak jest "tylko" świetny.
Co oczywiście nie zmienia faktu, że stosunek jakości do ceny jest naprawdę dobry i lokomotywa jest warta kupna bez dwóch zdań.
Co oczywiście nie zmienia faktu, że stosunek jakości do ceny jest naprawdę dobry i lokomotywa jest warta kupna bez dwóch zdań.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2014, 08:06 przez wlodar, łącznie zmieniany 1 raz.
- bsystem77
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 lut 2012, 20:35
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Witam,Model naprawdę fajnie wygląda, ale nie macie wrażenia, że okna egzemplarza Piko są odrobinę zbyt małe i mają zbyt zaokrąglone narożniki? Może się mylę, ale wydaje mi się, że na porównawczym zdjęciu Tillig jest najbliższy oryginału.
Potwierdzę, iż przednie okna są zbyt małe (ale naprawdę odrobinę) patrząc od przodu. Jeżeli chodzi o narożniki przedniej kabiny - myślę, że PIKO (porównując model w realu) wyszedł o niebo lepiej od Tillig-a - wyglądają jak ostrosłupy
A o bocznych (środkowych) kratkach już nie wspomnę
Pozdrawiam wszystkich,
Ostatnio zmieniony 18 sty 2014, 12:33 przez bsystem77, łącznie zmieniany 1 raz.
- golab
- Posty: 1366
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Model PIKO to seria hobby i skierowana jest do osób chcących pobawić się kolejką, niekoniecznie musi idealnie odwzorowywać pierwowzór. Musi być odporny na uszkodzenia dokonywane przez "małych kolejarzy" -kosztem detali do montażu i delikatniejszych elementów. Dla mnie to model, który idealnie wstrzelił się w niszę i bardzo dobrze spełnia swoje zadanie )
Nie każdy wymaga odwzorowania bliskiego ideału, a radości w zabawie dostarczy tyle co droższy o 30% Tillig
Nie każdy wymaga odwzorowania bliskiego ideału, a radości w zabawie dostarczy tyle co droższy o 30% Tillig
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Dokładnie Tillig.
- wlodar
- Posty: 1006
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Model naprawdę fajnie wygląda, ale nie macie wrażenia, że okna egzemplarza Piko są odrobinę zbyt małe i mają zbyt zaokrąglone narożniki? Może się mylę, ale wydaje mi się, że na porównawczym zdjęciu Tillig jest najbliższy oryginału.
- bsystem77
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 lut 2012, 20:35
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: BR 118 / V180, PIKO
Witam,
Bardzo dobrze odwzorowany model w skali TT. Porównując dotychczasową konkurencję i biorąc pod uwagę chociażby okna kabiny, kratki wentylacyjne (bok lokomotywy) czy też odwzorowanie detali na wózkach ... według mnie PIKO zrobił ogromny postęp
Poza tym w środku lokomotywy jest sporo miejsca na zamontowanie dekodera dźwiękowego jak również głośnika w specjalnie przewidzianym miejscu według instrukcji producenta
Bardzo atrakcyjna cena modelu w porównaniu z konkurencją Na potwierdzenie moich spostrzeżeń - poniżej załączam zdjęcia
Pozdrawiam,
Bardzo dobrze odwzorowany model w skali TT. Porównując dotychczasową konkurencję i biorąc pod uwagę chociażby okna kabiny, kratki wentylacyjne (bok lokomotywy) czy też odwzorowanie detali na wózkach ... według mnie PIKO zrobił ogromny postęp
Poza tym w środku lokomotywy jest sporo miejsca na zamontowanie dekodera dźwiękowego jak również głośnika w specjalnie przewidzianym miejscu według instrukcji producenta
Bardzo atrakcyjna cena modelu w porównaniu z konkurencją Na potwierdzenie moich spostrzeżeń - poniżej załączam zdjęcia
Pozdrawiam,
- Załączniki
Ostatnio zmieniony 05 sty 2014, 21:31 przez bsystem77, łącznie zmieniany 4 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10340
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
BR 118 - 4 osiowa
Dokładna nazwa modelu
Diesellok BR 118 TT
Liczba osi
4
Dokładna nazwa producenta modelu
PIKO Spielwaren GmbH, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
47280
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
118 522-2
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
47280 - BR 118 522-2, DR, Ep. IV
47281 - V 180 086, DR, Ep. III
71409 - BR 118 585-9, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive
71410 - BR 118 517-2 FDJ, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive
71412 - BR 118 008-2, DR, Ep. IV, elriva exclusive
71413 - BR 118 070-2, DR, Ep. IV, modelleisenbahn-cms.de exclusive
Sprzęg
KKS i gniazdo NEM
Napęd
Silnik z dwoma kołami zamachowymi ; napęd na wszystkie 4-ry osie, prąd pobieramy również z 4 osi, na dwóch kołach gumki przyczepnościowe
Oświetlenie
3 x białe / 2 x czerwone zależne od kierunku jazdy (LED)
DCC
gniazdo PluX16, przewidziano możliwość instalacji dźwięku dodatkowym modułem SUSI
Podsumowanie
Hmm.
Różnice we filozofii budowy modelu Piko vs Tillig widać od razu, choć nie jestem do końca przekonany, że podejście Piko jest gorsze - przynajmniej detale nie pozostają w ręku po odstawieniu lokomotywy na tor.
Obie prezentują się "na oko", stojąc na torach ...podobnie, różnica w szczegółach widoczna jest dopiero na zbliżeniu. Mniejsza cena uzasadnia zakup Piko. Przydał by się jeszcze test mobilności na torach obu wersji lokomotywy. Zobaczymy czy BR118 będzie tak jak TAURUS Piko nie do zdarcia.
TT-Kurier 9/2013 str 22 i 23:
Dokładna nazwa modelu
Diesellok BR 118 TT
Liczba osi
4
Dokładna nazwa producenta modelu
PIKO Spielwaren GmbH, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
47280
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
118 522-2
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
47280 - BR 118 522-2, DR, Ep. IV
47281 - V 180 086, DR, Ep. III
71409 - BR 118 585-9, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive
71410 - BR 118 517-2 FDJ, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive
71412 - BR 118 008-2, DR, Ep. IV, elriva exclusive
71413 - BR 118 070-2, DR, Ep. IV, modelleisenbahn-cms.de exclusive
Sprzęg
KKS i gniazdo NEM
Napęd
Silnik z dwoma kołami zamachowymi ; napęd na wszystkie 4-ry osie, prąd pobieramy również z 4 osi, na dwóch kołach gumki przyczepnościowe
Oświetlenie
3 x białe / 2 x czerwone zależne od kierunku jazdy (LED)
DCC
gniazdo PluX16, przewidziano możliwość instalacji dźwięku dodatkowym modułem SUSI
Podsumowanie
Hmm.
Różnice we filozofii budowy modelu Piko vs Tillig widać od razu, choć nie jestem do końca przekonany, że podejście Piko jest gorsze - przynajmniej detale nie pozostają w ręku po odstawieniu lokomotywy na tor.
Obie prezentują się "na oko", stojąc na torach ...podobnie, różnica w szczegółach widoczna jest dopiero na zbliżeniu. Mniejsza cena uzasadnia zakup Piko. Przydał by się jeszcze test mobilności na torach obu wersji lokomotywy. Zobaczymy czy BR118 będzie tak jak TAURUS Piko nie do zdarcia.
TT-Kurier 9/2013 str 22 i 23:
Ostatnio zmieniony 22 sie 2014, 08:57 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 14 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości