Górka

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1893
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: T_Domagalski »

Półka to trochę mało praktyczny pomysł. Jeżeli nie chcesz plexi to postaw w tym miejscu wytrzymały płot, chroniący tabor przed spadnięciem w przypadku np. wykolejenia lub spiętrzenia wagonów na skutek zderzenia. Choc wg mnie użycie plexi byłoby najbezpieczniejsze...
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: drlukasz »

W tym zapisie chodzi TYLKO o bezpieczeństwo modeli. Każde zabezpieczenie jest akceptowalne.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Sttandard mówi, że odległość osi toru od krawędzi modułu nie może być mniejsza niż 7,5 cm.

A co jeśli byłaby mniejsza?
Co sądzicie o dodaniu półki zabezpieczającej, poszerzającej - zamocowanej z boku modułu na zawiasie wstęgowym, podpartej jakimś otwieranym wysięgnikiem?
Rysunek1.jpg
Półka wysiana trawą, z jakimiś trwałymi, płaskimi elementami krajobrazu (droga, ścieżki, itp.) wyglądałaby chyba lepiej niż przykręcona z boku plexi?
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Wydawało mi się, że pokazywałem już, ale moze nie.

Wobec tego, specjalnie dla Sławka - producenta budynku - zdjęcia nastawni.
https://goo.gl/photos/mz8VSmkWLa6hscB38
https://goo.gl/photos/tBcycnE8qKvXeHtz8
https://goo.gl/photos/fn4e5522y3UJ5eEW8
https://goo.gl/photos/gbxTz4qrbN5Vo62p6
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Właściwie to najlepsze wymiary dróg pędniowych, osłon kanałów z podziałem na klasy, pędni, zwrotów odchylnych i załomowych, naprężaczy, itp. znalazłem tu - http://plany.zonk.pl/infrastruktura/syg ... gr1_tom1b/
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2385
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: womo »

Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Raczej chodziło mi o to, że nie zrobiłem wyjścia głównego kanału pędniowego. Chodnik trzeba miejscowo wypruć.
Skoro planuję atrapy napędów zwrotnicowych to taki kanał powinien zdaje się być, prawda?
A przy okazji, wie ktoś:
- jakie są wymiary płyt betonowego kanału pędniowego?
- czy rurowe kanały to faktycznie rury, czy rynny i jaki to ma wymiar?
Awatar użytkownika
Zbyszek Zajner
Posty: 581
Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:49
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: Zbyszek Zajner »

No raczej rynny na chodnik nie wywalają wody :) O to CI chodziło?

Pozdrawiam,
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Zacumowałem dziś budynek na segmencie. Oczywiście nie całkiem na stałe.
IMAG0527.jpg
IMAG0528.jpg
Ochodnikowałem go odrobinę i tak myślałem, że coś sp.. spsuję bo zapomniałem conajmniej o jednej ważnej rzeczy. Ktoś już widzi jakiej? :)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10298
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: ArturSchŁ »

wicy pisze:Tylko kwestia: dwa tory szlaku, czy jeden.... :)
Pytanie z cyklu "lepiej byc zdrowym i bogatym, niż ...."
Dwutor połączysz z magistralą jednotorową, dopilnuj tylko by pasowały otwory obu czół (jednotoru i dwutoru),
natomiast magistrali dwutorowej z jednotorem nie bardzo połączysz, no chyba, że jest tam akurat półtrapez na koniec dwutoru,
bo inaczej ten drugi tor (niepodłączony) staje się tylko wyciągowym lub odstawczym (wykonalne, ale głupio...).
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

No rośnie, rośnie :)
Nie mam rozjazdów EW1. Głównie to EW2 na torach bocznych i "duże" DKW. Na zjeździe ze szlaku 2xEW3. Łuki - wszystkie powyżej 600mm, poza jednym najmniejszym, który ma 440mm. Widziałem na imprezach moduły bardziej niespełniające norm i jakoś nie było z tym problemu. Jeśli zajdzie konieczność, pewnie i ten jeden łuk da się wygładzić. Długości torów stacyjnych zależą wyłacznie od ilości segmentów między segmentami skrajnych zwrotnic. Mogą to być nawet 2 segmenty po 90 cm każdy (do domowych zabaw wystarczy 1/3 segmentu). Tor górki od pierwszej zwrotnicy rozdzielającej do najazdowej na jego końcu ma ~1530 mm i można to jeszcze wydłużyć. Wyciągowy tor poza górkę jest krótszy - ma ~ 670 mm, ale i jest na krótszym (60 cm) segmencie, co tyeż można wydłużyć. Wszystkie tory części manewrowej są odseparowane od toru szlakowego - mają oddzielną magistralę, choć można ją bananami spiąć z główną.

Tylko kwestia: dwa tory szlaku, czy jeden.... :)
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1893
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: T_Domagalski »

wicy pisze:Zakładając, że moduły zostałyby ogólnie zaakceptowane do podpięcia do innych, czy nie lepiej by było przerobić projekt na moduł dwutorowy?
A uprzedzaliśmy, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. :P
Niestety, o ile pamiętam, moduły zacząłeś robić jako "tylko do domu" z zastosowaniem nie-sTTandardowych promieni łuków i rozjazdów EW1, o długościach użytkowych torów nie wspominając. :/ To dyskwalifikuje twoją stację rozrządową z "poważnych" zlotów. Lepiej zostaw ją, jaka jest. Baw się nią w domu, zaś na potrzeby zlotów możesz zaprojektować coś nowego, korzystając z już zdobytego doświadczenia.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Tak siedzę od czasów Radomia i myślę, czy nieduża stacja rozrządowa, do której dążę, na linii jednotorowej ma sens bytu w sytuacji gdy większość modułów jakie ostatnio widziałem jest produkowana w wersjach dwutorowych?
Zakładając, że moduły zostałyby ogólnie zaakceptowane do podpięcia do innych, czy nie lepiej by było przerobić projekt na moduł dwutorowy?
Drugi tor szlakowy się już nie zmieści, dlatego zastanawiam się nad przeróbką i odjęciem jednego toru stacyjnego i puszczeniem jego osią toru szlakowego.
g11.jpg
Która wersja ma większą rację bytu?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości